איש שב"כ, יועץ בכיר לשרים, לוחם חברתי. הכירו את דורון אביטן – התקווה הגדולה של הליכוד במחוז הגליל והעמקים

"בבית הליכודניקי בו גדלתי, חינכו להעריץ ולשרת את המדינה"

 

אביטן בן ה-46, אב לארבעה, נשוי לקרולין ובעל תואר במדעי החברה ותואר שני במנהל עסקים, מספר שמאז ומתמיד התווה את חייו תחת המחויבות לשרת את המדינה, בכל דרך: "גדלתי בבית מאוד ליכודניקי, עם הערצה למדינת ישראל אליה הם עלו. הוריי חינכו אותי לאהבת המדינה ולתרומה למדינה ולכן מצאתי את עצמי מקדיש כמעט את כל חיי הבוגרים לביטחון ישראל. שרתתי במשך 15 שנה בשירות הביטחון הכללי ובשליחות ביטחונית בחו׳׳ל במשך 5 שנים.  לפני חמש שנים החלטתי לצאת לדרך חדשה – מוניתי ליועץ בכיר לשר התקשורת דאז חברנו גלעד ארדן. לאחר מכן מוניתי לראש המטה המוניציפאלי של השר אלקין. קודם לכן כיהנתי כיועצו של ח׳׳כ ציון פיניאן בוועדת הכספים. למדתי מבפנים את המערכת הפוליטית ואת העשייה הפוליטית ועל כל המשתמע ממנה. למדתי איך להניע תהליכים, איך לקדם מהלכים ברמה הלאומית והמקומית".

 

רבים מכירים אותך במרכז הליכוד, אבל לא רבים יודעים על התפקידים "הביטחוניים" שעשית. לא סיפרו לך שהיום הביטחוניסטים הם "הלהיט" של בחירות 2019?

 

(צוחק) "זה נכון. במהלך השנים הכרתי רבים מחבריי במרכז הליכוד, ועדיין לא מעט חברים ששומעים על מה שעשיתי במהלך שנים ארוכות אומרים לי: 'תגיד דורון, אנחנו מכירים אותך כל כך הרבה זמן, לא ידענו שהיית בשב׳׳כ, ובשליחות הביטחונית. למה אתה מסתיר את זה?׳. אני מחייך בביישנות, כי הוריי חינכו אותי שאין מה להתגאות במה שאתה תורם למדינה. אתה לא עושה למדינה טובה, זו זכות גדולה שבחרו בי לעשות את התפקידים האלו. את התפקידים האלו אתה לא עושה כדי לרוץ ולספר יום אחד, אתה עושה כי אתה יודע בפנים כמה זה נותן לך ולמקום שזכיתי להיוולד בו ולגדל בו את ילדיי".

דורון אביטן. "א היה לי פשוט להגיע לגולני, לצאת לקצונה או להתגייס לשב׳׳כ. היה קשה, אבל דבר אחד לא לקחו ממני אף פעם - הייתי תמיד חדור מטרה"

כמו הליכוד – אני מחויב לציבור ולאנשים שחיים את היום יום

 

איזה ערך מוסף אתה מביא איתך לתפקיד כחבר כנסת הליכוד, במידה ותיבחר?

"אני מביא אתי ערך מוסף של היכרות ולמידה מבפנים של המערכת. אני מתמודד במחוז הגליל והעמקים כי למדתי להכיר היטב את עבודת הממשלה והכנסת. אני בן המחוז, אני מכיר את המקום וצרכיו. אני יודע היטב מה היתרונות האדירים שיש לחבר כנסת שרוצה להוביל מהלכים לטובת אותו מחוז, ובעבודתי לצד ארדן ואלקין למדתי איך להביא לכך שדברים יקרו ויזוזו. אני מכיר היטב את ראשי הרשויות בכל רחבי הארץ, אני מכיר את הבעיות, הסוגיות והנושאים שדורשים טיפול ואני בטוח שבעבודה ומחויבות שבוערת בי, אני אדע לקדם נושאים חשובים בכנסת ישראל כחבר הכנסת של המפלגה שבשלטון – הליכוד".

 

מה הדבר החשוב מבחינתך כנציג הגליל והעמקים ברשימת הליכוד?

"הליכוד זו התנועה האחרונה, שבאמת מתקיימת בה דמוקרטיה מלאה. המשמעות של דמוקרטיה זה שלטון העם, למען העם. התנועה שלנו הליכוד התברכה במבנה מיוחד שמאפשר לנציגים לשמור על קשר עם חברי התנועה. מטבע הדברים, הקשרים שלי עם חברי התנועה הדוקים מאוד וטוב שכך. חברי התנועה הם הנציגים של נבחרי הציבור בכנסת מול הציבור הרחב, הם באים במגע עם הציבור הרחב בסניפים ובערים ומחובתנו להעצים את הקשר עם חברי התנועה – וזה מה שאני מתכוון לעשות בכנסת הבאה. בכלל, למדתי שכדי להיות נבחר ציבור טוב, צריך להיות מחובר לציבור, לצאת לשטח ולאו דווקא להישאר במשרד הממוזג. איך אומרים? אין טוב ממראה עיניים, ואין טוב יותר מלשבת ולשמוע את האנשים שחיים ונושמים את היום יום".

החינוך והפריפרייה – זה העתיד

 

למרות שאתה בא מניסיון בטחוני עשיר, חברים בליכוד מספרים שדווקא הנושאים החברתיים בוערים בך, ושיש לך תוכניות רבות לקידום אלו שיש להם פחות ולקידום אנשי וצעירי הפריפריות. ספר קצת על מה התוכניות שלך, אם וכאשר תיבחר?

 

"אני רוצה לומר לחברים, שאני צמחתי מלמטה. מהכי למטה שאפשר לתאר. לא היה לי פשוט להגיע לגולני, לצאת לקצונה או להתגייס לשב׳׳כ. היה קשה, אבל דבר אחד לא לקחו ממני אף פעם – הייתי תמיד חדור מטרה. כמו ליכודניק בדם – אין דבר שלא נוכל לו, אם רק תחתור אליו. מישהו תיאר לעצמו שבמדינה שנשלטה על ידי הפנקסים האדומים של מפא"י, הליכוד יעלה לשלטון ויעמוד בראשו, כמעט ללא שום תחרות ב-40 השנים האחרונות?

"הדבר הראשון שאני מתכוון לקדם זה את פרויקט ההזנה בבתי הספר. נדהמתי לגלות שיש לצערי הרב עדיין ילדים שמגיעים לבית הספר ללא אוכל. אשתי, מורה בבית ספר, ויש דברים שנחשפתי אליהם שלא האמנתי שהם עדיין קיימים. לכן, יזמתי את הפרויקט הכל כך חשוב הזה שנותן המון – בסתר. אין יותר ילדים שאין להם מה לאכול בבתי הספר באזור טבריה. כשאגיע לכנסת, זה יהיה הדבר הראשון שאקדם. שכפול של פרויקט כריך לכל תלמיד לכל רחבי המדינה.

"דבר נוסף שבוער בי זה עניין החינוך –  כשיש מערכת חינוכית טובה, עם מורים ומנהלים טובים, עם תשתיות טובות ובתי ספר מתקדמים – יש תוצאות. לכן אני מתחייב לפעול להגדלת תקציבי החינוך ושכר המורים לפריפריה החברתית והגיאורפית, בדרום ובצפון – כולל מתן מענקים, כדי לתמרץ מורים טובים לבוא וללמד בפריפריה ולחיות בה. המדינה הוכיחה כבר שכשהיא רוצה להעניק העלאה בשכר היא יודעת לעשות זאת – ראו רק כיצד שכר השוטרים עלה בשנים האחרונות".

 

ותוכנית מיוחדת לפריפריה, יש במגירה של דורון אביטן?

 

"ברור! אני מתכוון לרתום מספר חברי כנסת נוספים ולייצר את פורום הפריפריה. אני אפנה לח׳׳כים מכל קצוות הקשת הפוליטית, אקים שדולה מיוחדת בכנסת אליה ארתום ראשי ערים מכהנים, ואפעל להזרמת תקציבי עתק לפריפריה לצורך בניית אזורי תעסוקה גדולים. ברגע שיש עבודה, יש פרנסה, יש הגירה חיובית ויש התעצמות של היישוב. אני מאמין שזה אפשרי, אין כאן שום דבר שהוא לא אפשרי. בעזרת השם, אם אקבל את הכוח, אני מתכוון לפעול בדיוק כפי שפעלתי כל חיי, בענווה, בצניעות ובעיקר באמונה גדולה בצדקת הדרך – שהיא דרך הליכוד!".

"כבר שנים מנסים לפגוע בביבי"

 

דורון, אי אפשר לתת לך ללכת לפני שתאמר את דעתך על כל עניין השימועים לראש הממשלה שלנו וכל פרשת תיקי "האלפים".

 

"אני חושב שעם כל האמון שאנחנו צריכים לתת בשלטונות החוק במדינה, צודק ראש הממשלה בדרישתו לגבי השימועים. לא ייתכן שיחרצו לכאורה את דינו של ראש ממשלה בישראל, מבלי שתינתן לו הזכות המלאה להתגונן בצורה האופטימלית על סיפן של בחירות שהן בין החשובות והגורליות עבור המדינה. אנחנו עומדים בפתחן של שנים קריטיות במלחמה מול האיום האיראני, במלחמה מול איום חיזבאללה מצפון וחמאס בעזה. אני חושב שכבר שנים מנסים לפגוע בראש הממשלה שלנו, בכל דרך אפשרית. מדובר בראש הממשלה הטוב שהיה למדינת ישראל בעשורים האחרונים – אז כנראה שצריך לתת לו קרדיט ולנהוג בו כפי שנהגו בזמנו בפוליטיקאים מהשמאל שנחשדו בדברים חמורים הרבה יותר".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות