צפו: ההפגנות וההתפרעויות של הנוצרים מול מוזיאון חיפה. בקבוקי תבערה על המוזיאון והקריאות: "לשרוף את המוזיאון. נהפוך אותו ולא נשאיר שום דבר שלם שם"

ביום שישי האחרון, בצהרי היום, החלה הפגנה גדולה של ערבים נוצרים מול מוזיאון חיפה, כשכוחות משטרה גדולים מתעמתים איתם. במסגרת ההפגנה, ניסו כמה מאות אנשים להיכנס בכח, על מנת להוריד מייצג הנמצא במקום. כאמור, השוטרים חסמו והדפו את המפגינים מפתח המוזיאון ובתגובה הושלכו לעבר הכוח המשטרתי אבנים,  מהם נפצעו שלושה שוטרים בראשם,  שפונו לקבלת טיפול רפואי.
המשטרה עצרה חשוד אחד, גבר כבן 35, בעת שתקף שוטר ובכוונת המשטרה לזהות את האחרים באמצעות התיעוד שנערך במקום ולעוצרם.כפי ש"ניוזים צפון" מביאים כאן תיעוד בלעדי של ערבים חיפאים הקוראים לבוא ולשרוף את המוזיאון. קריאה שככל הנראה לא נפלה על אוזניים ערלות כשבקבוקי תבערה הושלכו לעבר המוזיאון בסוף השבוע הזה.
אוסמה עזאר כתב: "צריך לשרוף את המוזיאון", פדרו שאהן הצטרף אליו ואילו תושב חיפה נוצרי אחר בשם באשר משאלל כתב: "כל זבל שמנסה לבזות את הדת שלנו, ישלם על כך ביוקר. נקום ונעשה בלאגן ללא הפגנות ולא יעבור בשתיקה.  אם הדבר הזה לא יוסר, נהפוך את המוזיאון ולא נשאיר שום דבר שלם שם".
באסם לובאט כותב: "אני מזהיר כן ומאיים, שאם הדבר הזה לא יוסר מהפייסבוק ואתר המוזיאון עם התנצלות האחראים על הפגיעה בנו הנוצרים ובישוע, הדבר הזה ירד בכוח!".

בתוך כך, שוטרי תחנת חיפה ממשיכים כל העת בחקירת האירועים סמוך למוזיאון בימים האחרונים, לרבות בחינת חומרי התיעוד השונים, במטרה לזהות את החשודים בהשלכת  בקבוקי תבערה אל עבר המוזיאון בשני מועדים שונים וכן השלכת האבנים לעבר השוטרים בשישי בפתח המוזיאון.
במשטרה מציינים: "אנו רואים בחומרה את גילויי האלימות הקשים והמשטרה תפעל ביתר שאת על מנת למצות את הדין עם מבצעי העבירה, לצד היערכותה המבצעית להכלת האירועים, כאשר נבהיר כי נאפשר לכל אדם לממש את הזכות להפגין ולהביע דעה. עם זאת, נפעל בנחישות כנגד מפרי סדר וכל מי שמאיים על שלום הציבור ומסכן את ביטחונו וכל מי שפועל כנגד שוטרים,  העושים מלאכתם נאמנה למען בטחון ציבור שומר החוק. בנוסף להיערכות המבצעית, משטרת ישראל רואה חשיבות רבה בקידום ציר הידברות מכבד וראוי של נכבדי ואנשי הדת יחד עם נציגי הרשות המקומית לשם הרגעת הרוחות, במטרה משותפת – שמירה על מרקם החיים הייחודי לעיר חיפה, המשלב את כלל הדתות,  העדות והמגזרים".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות