משה מזרחי, יו"ר מרחב חיפה בהסתדרות ודוד וקנין, יו"ר ועד עובדי העירייה, תוקפים את קליש רותם בעקבות פיטורי עובדי ניקיון, סייעות ועוד. עובד עירייה: "היא נוהגת בעובדים בחוסר חמלה אנושית"

בתוך כך, יו"ר ועד עובדי עיריית חיפה, דוד וקנין, שלח מכתב חריף לקליש רותם ובו הודיע לה כי בכוונתם להכריז על סכסוך עבודה.

כך כתב וקנין: "ממועד בחירתך לתפקיד בחרת לפעול בדרך של היעדר שיתוף פעולה ועימות ישיר עם העובדים ועם נציגותם, תוך שימוש בביטויים פוגעניים ומשמיצים כלפי עובדי העירייה המסורים. ועד העובדים מגנה בכל תוקף את ההשתלחות חסרת הרסן בהתבטאויות פנימיות ופומביות שלך כלפי עובדי העירייה המסורים והנאמנים, אשר מהווים את הלב הפועם של חיפה. למן מועד כניסתך לתפקיד עשה ארגון העובדים כל שביכולתו כדי להביא לשיתוף פעולה מלא בין הצדדים ולהידברות, וזאת מתוך אחריות משותפת לניהול כוח האדם בעיר, אך ניסיונות אלו נדחו על ידך פעם אחר פעם תוך הטלת גזרות חדשות לבקרים הפוגעות בזכויות העובדים", והוסיף והכריז: "הריני להודיעך כי ארגון העובדים נאלץ לפנות להסתדרות במרחב ולהסתדרות המעו"ף בבקשה להכרזת סכסוך עבודה בעיריית חיפה, בין היתר בנושאים הבאים – עיכוב במתן קביעות לעובדים שהשלימו את הפז"מ הנדרש; אי מתן דרגות לעובדים בהתאם לפז"מ תוך פגיעה בשכרם; השלכות העסקת סייעת אחת בגן בניגוד לנדרש וחשיפה לסיכון העובדים והילדים בגן בשל אי העסקת סייעת נוספת; אי פרסום מכרזים ואי איוש משרות פנויות – דבר המטיל נטל בלתי סביר על העובדים הקיימים שנאלצים לספוג עבודה נוספת; אי איוש משרות של סייעות פדגוגיות אשר יוצר חוסר בכוח האדם והפעלת לחץ בלתי סביר על הסייעות הקיימות להתייצב לעבודתן בתקופת מחלה; אי קליטת עובדים לתברואה בהתאם לדוח יועץ ארגוני ששכרה העירייה כתוצאה מהוספת מטלות בשל פסיקת בג"ץ, ומנגד פיטורי עובדי תברואה – דבר שמטיל עומס עבודה בלתי סביר על העובדים הנותרים; והיעדר שיתוף פעולה והתעלמות מנציגות העובדים תוך פגיעה בזכות ההתארגנות וכרסום בכוח הארגוני".

עובד בכיר בעירייה סיפר ל"ניוזים צפון" עוד: "מאז שקליש רותם נכנסה לתפקיד, היא ואנשיה מסביב מדברים בצורה מזלזלת ומלגלגת על עובדי העירייה. יש פה עובדים שעובדים כאן שנים ארוכות ונותנים את כל כולם. אנחנו לא של ראש עיר זה או אחר, אבל מבחינתה כל מי שעובד בבניין העירייה, הוא כאילו איש של יונה יהב. וככה מבחינתה אנחנו סתם שמות שיושבים על המטרה כמו ברווזים במטווח. אנחנו מבחינתה לא בני אדם עם משפחות. היא מדברת על העובדים בחוסר חמלה אנושית, גם בשיחות סגורות וגם כלפי חוץ. למה?".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות