עיריית קריית ביאליק מחזירה עדנה למרכז סביניה הוותיק

רחוב קרן היסוד הוא אחד מעורקיה הראשיים של קריית ביאליק ואחד הרחובות הוותיקים של העיר. מרכז סביניה על שם סבינה כץ, אשתו של אפרים כץ מראשוני העיר, הוקם בשנות ה־70 על ידי חברת "רסקו", והיה בין המרכזים המסחריים הראשונים במדינה שמעליהם נבנו בנייני מגורים. באותה התקופה בניינים אלו היו הגבוהים ביותר באזור הקריות.

קריית ביאליק הייתה חלוצה בבניית הקונספט הייחודי: הקמת מרכז חנויות שכונתי אשר באמצע רחבה גדולה המחברת בין החנויות ובתי העסק. באותן השנים היה חידוש בולט נוסף: הקמת חניה היקפית שאפשרה לתושבים להסתובב בחופשיות בין החנויות בלי שתהיה הפרעה של התנועה.

עם השנים קרנו של המרכז המסחרי התחיל לדעוך, הקמת הקריון וקניונים גדולים נוספים באזור נגסו במספר המבקרים הפוקדים את המקום.

עיריית קריית ביאליק המכירה בצורך להחזיר עטרה ליושנה, מקדמת הפרויקט לשפץ ושדרג המרכז הוותיק בכדי להפכו למקם שוקק חיים שישמש כנקודת מפגש והווי המרכזי בעיר. המתחם הציבורי ישודרג כדי שיהיה אטרקטיבי, בטוח, נוח ונעים שגם ישרת את הבאים בשעריו וגם יטיב עם בעלי העסקים.

היות שמדובר בבעלי חנויות ועסקים פרטיים רבים, נדרש שיתוף הפעולה בין בעלי המקום, לכן מקיימות הרשות המקומית והחברה הכללית את תהליך שיתוף הציבור.

בכוונת העירייה לשדרג את הרחבה המרכזית, לטפל בחיפוי המבנים, להחליף תאורה לצבעונית ומודרנית, להציב ריהוט גן חדש ומקומות ישיבה. ביצוע העבודות יחל ב־2019.

ראש העירייה אלי דוקורסקי מסר: "כיליד קריית ביאליק, חשוב לי לשמור על צביונה המשפחתי של העיר. מרכז סביניה היה סמלה של קריית ביאליק וחשוב לשמור עליו. רק לאחרונה שדרגנו ושיפצנו את הפארקים גן מרים וסביון הסמוכים למרכז המסחרי וברצוננו ליצור רצף של מסחר, פנאי ובילוי במרכז הוותיק של העיר. ניתנה גם חשיבה להרחבת אזור החניה הסמוך ולפני מספר חודשים הסתיימו העבודות לשיפוץ ושדרוג רחבת החנייה הסמוכה למרכז המסחרי בכדי לאפשר גישה נוחה ובטוחה לבאי המרכז. לאחר שדרוג המרכז המסחרי אני משוכנע כי תושבי קריית ביאליק יחזרו וייהנו לפקוד את המקום".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות