משרד החינוך מעמיק את ההשקעה בתי הספר המנגנים

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב מסר: "לצד קידום המקצועות המדעיים אנחנו רואים בהעצמת לימודי האומנויות מקום מרכזי בטיפוח דמותו של הבוגר. לאור זאת, יצאנו לדרך עם תוכנית חומש בתחום לימודי המוסיקה כאשר אנחנו שואפים להרחיב יותר ויותר את בתי הספר המנגנים, תוך שימת דגש על יישובים מעשרוני טיפוח נמוכים במטרה ליצור שוויון הזדמנויות".

מנהל המחוז, ד"ר סער הראל ציין: "משרד החינוך יצא לאחרונה במהלך רחב להעמקת פועלם של בתי הספר המנגנים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. מדובר במהלך חיוני וחשוב שיוצא במסגרת התוכנית הלאומית לקידום לימודי האומנויות בדגש על מקצועות המוזיקה, מתוך הכרה במשקלה הסגולי של המוזיקה בעיצוב החינוך וחיי התרבות של התלמיד.

מוזיקה נחשבת ככלי ביטוי בעולם, יש לה מקום מרכזי בכל התרבויות ובכל הגילאים. עשייה מוזיקלית מהווה מקור השראה וגורם משפיע בעיצוב תהליכים חינוכיים, היא יוצרת סביבה פתוחה, יצירתית, המאפשרת שיתופי פעולה בין חברות תרבויות ועמים. אנו רואים חשיבות להצבת העשייה החינוכית והמוזיקלית על גווניה השונים בעשייה הבית ספרית, לגילוי יוזמה ואחריות, הובלה ומנהיגות בקידום העשייה המוזיקלית על כל גווניה".

שר החינוך, נפתלי בנט, הוסיף: ״מוזיקה היא אחד מהערוצים החשובים ביותר בתרבות, הישראלית ובכלל. היא יוצרת חוויה, זיכרון ומשמעות. כשר החינוך של כל ילדי ישראל, אני רוצה לתת הזדמנות לכל תלמידה ותלמיד לפתח את הכשרון המיוחד להם באיזה תחום שיבחרו – באומנות, במדעים, בספורט וכמובן גם במוזיקה.
בתוכנית החדשה לחיזוק והרחבת בתי ספר המנגנים, נוסיף כ-8 מיליון שקלים ונדאג שאת המנגינה הזאת אי אפשר יהיה להפסיק. בקבוצות לימוד קטנות יותר, עם תוכניות לימוד חדשות ובהוספת רשויות ומגזרים חדשים – יותר ויותר ילדים יוכלו להשתתף ולממש את הכשרון שלהם.
ההשקעה בחינוך מוזיקלי היום תצמיח את המוסיקאים של מחר ותציב את ישראל במרכז פס הקול העולמי".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות