בית הספר "רבין" וסניף "צוות" בכפר סבא זכרו את יצחק רבין

תא"ל (במיל') אברהם אלמוג, חבר "צוות" ותושב העיר, בעל עיטור העוז ממלחמת יום הכיפורים, קרא דברי הספד מרגשים, אותם כתב בשבוע הראשון שלאחר הרצח. הדברים התייחסו לאישיותו של רבין, לאבדה הקשה לעם ולמשמעויות הרצח לחברה הישראלית.
אל"ם (במיל') יוסקה ברנע, מי שיזם והקים את מיזם "בשביל הארץ", וממשיך בהובלתו בבתי הספר התיכוניים בארץ, למעלה מ 10 שנים, הדגיש בדבריו כי "מילים יכולות להרוג". הוא העביר מסר ברור לתלמידים לפיו על כל אדם להיזהר בדבריו, ומחובתנו להימנע מהסתות, מהפחדה ומאיומים.
תא"ל (במיל.) רון כתרי, דובר צה"ל בעבר ומנכ"ל בית הספר "הריאלי" בחיפה במשך 15 שנים, העלה קווים לדמותו של יצחק רבין. הוא תאר את פועלו, מעשיו והשפעתו רבת השנים, במכלול התפקידים בהם שרת את המדינה.
המשך האירוע בפאנל, בהנחייתו של סא"ל (במיל.) שבתאי קו. בפאנל השתתפו גב' רות לזר, מנהלת ביה"ס, עמרי שחם, תלמיד י"ב-1, אברהם אלמוג ורון כתרי. הפאנל עסק בשאלות:
* מיהו "רבין שלי" – איך אני זוכר את דמותו ואישיותו של האיש.
* כיצד השפיע הרצח על החברה הישראלית?
* מהם הלקחים שהפקנו מהרצח? האם השתנה משהו בעקבותיו?
* האם רצח דומה עלול להתרחש שוב?
* מה יש לעשות כדי שאירוע שכזה לא יישנה?
כל הדוברים בפאנל הדגישו את הצורך בסבלנות ובסובלנות לדעת הזולת, גם אם אלה אינן עולות בקנה אחד עם דעת הדובר. הם התייחסו לסכנות בהתנהגות ובשיח אלימים. מנהלת ביה"ס, גב' רות לזר, הזהירה בדבריה הנחושים, מפני הסכנות בשיח אלים, בהלבנת פני חבר ברבים ובמלל בלתי הולם. לזר קשרה את דבריה לרשתות החברתיות, ככלי המזמן התנהגויות אלה, והזהירה מפני שליחת הודעות זדוניות, אשר עלולות להביא להתנהגויות בלתי רצויות. אלמוג, שהכיר אישית את רבין דיבר על מנהיגותו הכריזמאטית. הרשים במיוחד התלמיד, עמרי שחם, בדבריו הענייניים והישירים, אשר זכו לתגובתם האוהדת של חבריו בקהל ושבו את ליבם של המבוגרים.
האירוע היה מרגש, מעשיר ומחנך ואין ספק בתרומתו הייחודית לתלמידים העומדים בפני גיוסם לצה"ל. קצינים בכירים, גימלאי צה"ל, אשר מגיעים לבית הספר בהתנדבות, ומתארים את ניסיונם ותובנותיהם מהאירוע, בצד סיפוריהם אודות חוויות משותפות שהיו להם עם רבין, אינו אירוע שבשגרה, מה שהעצים את החוויה ואת רשמיה. יש לברך על יוזמתה של מנהלת ביה"ס לקיים אירוע זה, בו נחשפו התלמידים למידע על רבין, האדם, המנהיג והלוחם ופועלו, ממקור ראשון. תודתנו גם לרכזת השכבה, הגב' עדנה וכנר ולרכזים החברתיים, מר עמיר וולף ומר פדריקו ברקמן, על שיתוף הפעולה.
באירוע נכחו נציגי "צוות" נוספים, ביניהם יו"ר הסניף, סא"ל (במיל.) אלי הקר, חברי ההנהלה, אל"מ (במיל.) יוחנן שלום וסא"ל (במיל.) עזרא שמיע וכן תא"ל (במיל.) אהוד גרוס, ששימש קצין חינוך ראשי בצה"ל.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות