24 גנים בכפר סבא השתתפו ביום הבינלאומי ללמידה חוץ גנית

"יום הלמידה החוץ-גנית" הוא קמפיין עולמי שמטרתו לעודד למידה ומשחק מחוץ לכיתה ובחצר הגן, מתוך הכרה בחשיבות השהייה בחוץ וביתרונות ההתנסות המוחשית להתפתחות ולתהליכי למידה משמעותית וחווייתיים בקרב הילדים. הרעיון נולד מהעובדה שבעבר היו הילדים יוצאים לחקור את הסביבה בה הם חיים, ואילו כיום הילדים גדלים לצד מסכים (טלוויזיה, מחשבים ועוד) ויוצאים פחות לטבע.
כחלק מתפיסה זו, התפיסה החינוכית מעודדת את הילדים והתלמידים לתנועה באמצעות למידה מתוך משחק שיוצרת זיכרונות שנותרים עמנו, מסייעת לבנות מודעות רבה יותר לסביבה, מספקת יותר הזדמנויות למחשבה עצמאית וגורמת לילדים לחוש מאותגרים ונלהבים, ועל כן יש לשאוף לשלב משחק כחלק מסדר היום- בכל יום. כמו כן, למידה בסביבה חוץ כיתתית משפרת את ההישגים הלימודיים, את עבודת הצוות, ואת היצירתיות בהרבה הנאה וכיף.
אורלי פרומן, מנהלת אגף החינוך, "הקשר בין אגף החינוך לאגף הקיימות הוא בעל חשיבות גבוהה, ואנו מעודדים את הגננות בגני הילדים לפעילות חוץ גנית הן במרחב חצר הגן או בסביבה הקרובה. למידה רבה ומשמעותית יכולה להתבצע במרחבים אלו והיא מסקרנת מאתגרת, חושפת את הילדים להרבה מאוד ממצאים שהם יכולים לגלות בעצמם בטבע".
שריתה סאלם רוזנפלד, רכזת חינוך לקיימות בגני הילדים, "אנו מעודדים את הגננות והילדים לצאת החוצה במהלך כל השנה וליהנות מהטבע העירוני ומהשהות בחוץ. למשחק בחוץ ישנם יתרונות אינסופיים להתפתחות הילדים, הן במישור הפיזי והן במישור נפשי-החברתי".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות