עיריית הרצליה עתרה הבוקר לבג"ץ בנושא חוק המרכולים

בעתירה צוין בין השאר כי: "חוק העזר להרצליה (פתיחת עסקים וסגירתם), התשע"ח – 2017, שאושר ע"י מועצת העירייה, קבע כי האיסור על פתיחת בתי עסק יעמוד בעינו, אך בשינויים מחייבים. משמע, כי יותרו פתיחתם של בתי עסק בסיווג מסוים ובמתחמים מוגדרים, באופן המשמר את הסטטוס קוו הקיים בעיר, והעיקר – באופן מידתי המתחשב בציבורים השונים".
עוד נכתב בעתירה כי: "סירוב השר לאשר את חוק העזר, אישש את החשש שהוביל לתיקון חוק העזר, כאשר – עקב אופן פרשנותו של שר הפנים לתיקון שבפקודת העיריות – נשללו מידי העירייה סמכויותיה הבסיסיות להסדיר את ההתנהלות ב-ד' אמותיה".
"אין חולק כי קביעת אופי השבת במרחב הציבורי הינו נושא מורכב ורגיש", ציינה עוד העירייה בעתירה, "אך למרות זאת מתן הסמכות בידי הרשות המקומית אין בה כדי להשפיע על השלטון המרכזי (המיוצג נאמנה על ידי שר הפנים) ולא זאת בלבד אלא שחוק העזר, בהגדרתו אינו יכול לחרוג מעבר לגבולותיה של העיר הרצליה. זאת ועוד, רגישותו של תחום מסוים אינה יכולה להוות עילה להתערבותו של השלטון המרכזי באוטונומיה של הרשות המקומית".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות