עיריית כפר סבא ותושבי השכונה הירוקה רשמו ניצחון סביבתי ראשון

בעקבות דוח המשרד להגנת הסביבה שקבע כי המקור המשוער לחומר הפורמלדהיד שנמדד בשכונה הירוקה איננו תחבורתי ושמקור תיאורטי לחומר זה הוא מפעל בר- און, שיגר מנכ"ל העירייה מכתב בבקשה לבצע שימוע למפעל בנושא זה ולבצע בדיקה מעמיקה.
בעקבות הדו"ח המדובר נפגשה הנהלת העיר עם ועד תושבי השכונות הירוקות בתחילת השבוע, ונקבעה תכנית המאבק המדובר שמתנהל על רקע המפגעים הסביבתיים בשכונה מזה שנים. הפעולות יתמקדו בשלילת רישיון העסק למפעל, וזאת בשורת צעדים אל מול המשרד להגנת הסביבה, שהוא הסמכות הבלעדית לנושא זה. לצורך כך יבוצעו מספר פעולות יזומות כגון, ביצוע בחינה מעמיקה של הממצאים בדו"ח הדיגום שפורסם על ידי המשרד להגנת הסביבה, הבחינה תתבצע ע"י יועץ מומחה בתחום, עמו תתקשר העירייה, הן לצורך ביצוע הבדיקה והן לצורך ליווי כל הפעילות בנושא, היועץ ייבחר ע"י העירייה תוך היוועצות ותיאום עם וועדי התושבים.
כמו כן, העביר מנכ"ל העירייה, איתי צחר, מכתב אל ד"ר רבקה שפר, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, בבקשה לחוות דעת מקצועית בנושא חריגות הפורמדלהיד, שנמדד בקרבה לבתי התושבים ולמוסדות חינוך.
כזכור, מזה שנים ארוכות פועלת עיריית כפר סבא כנגד המפגעים הסביבתיים הנגרמים לתושבי העיר כתוצאה מפעילות המפעל. מפגעים אשר באים לידי ביטוי באלפי תלונות של תושבים על מפגעי ריח. על רקע זה פעלה עיריית כפר סבא לביטול רישיון העסק אך למצער המשרד להגנת הסביבה השתהה במתן חוות דעת כי מדובר במפגע וכאשר נמסרה חוות דעת זו לבסוף, קיבל בית המשפט את עתירתו של בעל המפעל וזאת רק בשל פרק הזמן שחלף בין פעולת העירייה לבין אישור המשרד להגנת הסביבה על קיום מפגע.
מנכ"ל העירייה, איתי צחר מסר, "בעקבות דו"ח המשרד להגנת הסביבה, שקובע כי מקורו של החומר איננו תחבורתי וכי מקורו התיאורטי הינו מפעל בר- און, עיריית כפר סבא החלה לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה לבירור מעמיק של הנתונים שהוצגו ולאסוף ממצאים נוספים, מתוך מחויבות ודאגה לתושבים ולאור העובדה שהמפעל פועל בסמוך למוסדות חינוך. בין היתר, העירייה העבירה למשרד להגנת הסביבה ולמשרד הבריאות בקשות לבירור מעמיק של תוצאות הדוח שהוצג. יש לציין כי העירייה פועלת מזה שנים ארוכות כנגד המפגעים הסביבתיים ובשיתוף התושבים והיחידה האזורית לאיכות הסביבה".
איריס ליטמן-ברלס, דוברת המאבק הוסיפה, "אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם העירייה ומאמינים שרק בכוחות משותפים של העירייה ועדי השכונות, יו"ריות ארבעת בתי הספר, ועד הפעולה וועד הגנים נגיע לתוצאות. בעקבות הממצאים לקיומו של הפורמלדהיד, חייבת להתבצע בדיקה יסודית. אנו רוצים בפתרון אמיתי, ולא מקסמי שווא או פתרונות קצרי טווח למפגע. לא נסכים להעמיד את בריאות ילדינו בסיכון. כל עוד לא יסולק המפגע, ולא יבוצע ניטור קבוע לפורמאלדהיד לצורך מניעת הישנות המפגע, לא נפתח את שנת הלימודים כסדרה בשכונות הירוקות".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות