5 חודשי מאסר לשוטר תנועה מהרצליה, שהתנהג באלימות קשה כלפי אזרחים. על אחד ריסס גז פלפל, בשני חבט ארגז בראש

באירוע נוסף, שהתרחש חמישה חודשים לאחר מכן, במסגרת משמרת, התפתח ויכוח בין המתלונן לנאשם, ובסופו הודיע הנאשם למתלונן כי הוא עצור בגין תקיפה ואיומים. לאחר מעצרו, הוכנס המתלונן לניידת, כשהוא כבול. בעת שישב בספסל האחורי בניידת, נטל הנאשם ארגז שהיה בניידת, וחבט באמצעותו בחוזקה בראשו של המתלונן ואף ריסס את המתלונן באמצעות גז פלפל. במעשיו תקף הנאשם את המתלונן שלא כדין וגרם לו לחבלה של ממש. בעניין זה קבע בית המשפט כי "קשה להצדיק את מעשי הנאשם או להמעיט בחומרתם, בשל העובדה שהמתלונן קילל אותו או ירק לעברו. מדובר באירועים בהם נתקלים שוטרים במהלך חיכוך עם אזרחים, הדורשים איפוק רב מצד השוטרים, ובמיוחד כאשר האזרח אזוק, חסר אונים, בתוך ניידת משטרה".
עו"ד עדי וולנרמן, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה: "גזר הדין מבטא את הכרת בית המשפט בכך ששוטרים אשר תוקפים אזרחים פוגעים לא רק באזרח המותקף אלא גם פוגעים פגיעה קשה באמון הציבור המתחייב על מנת לקיים חברה שומרת חוק. בית המשפט מדגיש את הצורך בהרתעת שוטרים משימוש לרעה בסמכויותיהם ובהפעלת אלימות מיותרת כלפי אזרחים כמו כן קובע בית המשפט כי יש לנקוט בענישה מרתיעה כלפי אנשי משטרה המבצעים עבירות שיבוש מהלכי משפט".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות