יובל לוי קורא לתושבים: "קומו לכו איתי, כפר סבא בוחרת בחיים לרחוב וייצמן"

לכן אני אומר להם לא. אני קורא לכם להצטרף אלי, כי כפר סבא אומרת לא לחלם, לא לפקק. אנו אומרים להם שאנו בוחרים בחיים לרחוב וייצמן. אנו מביאים לשולחן אלטרנטיבה חכמה. חברת ייעוץ מקצועית ששכרנו שירותיה, שוקדת על הצגת החזון שלי להסרת הפקקים ממרכז העיר ולהחזרת החיים לרחוב. בזמן הקרוב נחשוף את פרטי התכנית שתהפוך את וייצמן לפנינה, נכס עירוני מהרמה הראשונה בישראל ובעולם. 
התכנית המבוססת על שיתוף הרשות, העסקים והקהילה מושתתת על מיטב הידע המודרני, ליצירת איכות חיים, מרכז עירוני מעוצב, תוסס, מלא תוכן, שירותי פנאי ותרבות, כמיטב הערים בעולם. וייצמן ייראה מרשים לא פחות מהשדרות המובילות בעולם, בישראל ובעולם, מטוקיו, דרך ניו-יורק, לונדון, בואך פריז.
זאת שורת הפעולות שאנקוט כראש העיר הבא ליישם את התכנית. ראשית פעולות תעבורתיות, שיורידו את הלחץ מציר וייצמן. הן תעשנה עם ממשלת ישראל ועם שכנינו, הוד השרון, דרום השרון ועם אחרים. במימון שהממשלה מוכנה להעניק, יחד עם הקהילה העסקית שתרוויח מפיתוח וייצמן רבות, אפשר לפתוח את התנועה לכבישים עוקפים, לבנות מבני חניה בוייצמן, שבילי אופניים, מדרכות, לשפר חזות הרחוב כולו, בוודאי בחלקיו המסחריים והציבוריים. ניתן להפוך את הרחוב לפנינת עיצוב ומוקד בילוי ופנאי ל-150 אלף תושבי כפר סבא, זה היעד המספרי הריאלי שלנו בעשור הקרוב. 
איך עושים את זה? אציג בקרוב בפניכם את התכנית הרעיונית. תתנו לי את המנדט ואז אהפוך אותו לתכנית מעשית. היא תכיל נדבך תעבורתי ונדבך תכנון לב עיר מתקדם על פי מיטב הידע והטכנולוגיה העולמיים. בתעבורה מה שנעשה הוא לנקז את העומס ממרכז העיר לשני כבישים עוקפי העיר, מדרום 531 הקיים, ומצפון, 554 שאותו יש לסלול, מניר אליהו במזרח ועד רשפון על כביש 2 במערב. צעד זה ייתן מרחב תנועה למרכז העיר ואז נוכל לפעול בתכנית צופה פני עתיד, המבוססת על האידיאולוגיה של שילוב משאבי הרשות, יכולות בעלי העסקים וצורכי הקהילה, כדי ליצור מרכז עירוני שובה לב ומושך קהל, שכף לחיות בו.
בעניין התעבורתי, העניין לא מסובך מדי, בתנאי שכולנו נעמוד יחד על הדרישה ליישמו. כראש העיר אנקוט תהליך קצר וירוק, נתמך בגורמי איכות הסביבה, לפתוח עוד שתי כניסות ויציאות מכביש 531 בדרום. זה יאפשר לרכבים הפרטיים הנוסעים משכונות קפלן, הדרים, יוספטל והאזור המסחרי בתע"ש, לעקוף את פקקי מרכז העיר, בדרכם לבית החולים, או לגוש דן. שנית, אפעל מול שכנינו במועצה האזורית דרום השרון ומשרד התחבורה, לפתוח את כביש 554 מצפון לעיר מניר אליהו-בית ברל ועד לכביש החוף. תכנית זאת תאפשר לכל מי שמתקשה היום לחצות את ציר וייצמן מטשרניחובסקי לגאולים וליציאה המזרחית לכביש 40, לעשות זאת בכביש מהיר, אוטוסטראדה תאומה של 531.
או אז נרתום את כל הכוחות הפועלים, קרי משאבי ממשלה (ציר וייצמן הוא ציר באחריות ממשלת ישראל), משאבי העירייה שאעמוד בראשה, בשיתוף בעלי העסקים כדי להפוך חנויותיהם, מסעדותיהם ומשרדיהם לעסק פורח, והקהילה לבניית וייצמן כמרכז עירוני שוקק, שישמש חלופה פתוחה ורבת השראה לקניונים ולמתחמי הקניות הנוכחיים. בחזון המעשי הזה, אני רואה את רבבות התושבים הגרים במרכז העיר סביב לוייצמן נהנים מלב עיר ברמה בינלאומית, בלא פקקי תנועה ועם איכות חיים אשר רק תשביח את ערך נכסי התושבים החיים סביבו.
אם אנחנו יודעים מה אנו רוצים להביא לעתיד העיר, אם אנו יודעים מה נכון לנו תושבי כפר סבא, אזי נוכל להשיג את היעד. זה בידינו. זה גם בידיכם, אם תתנו לי את קולכם. אני צריך את הקול שלכם כבר עכשיו בקרב הגדול שלפנינו, לעצור את הסיוט שמתכננת לנו העירייה בוייצמן. אני מבקש את קולכם במירוץ לראשות העיר, כדי לבנות לנו כפר סבא אחרת, כפר סבא חכמה, שכף וטוב לחיות בה. כי אני מאמין שהתפקיד שלי הוא לשפר את חיינו וחיים לרחוב וייצמן תחילה. 
לכן, רגע לפני שהדחפורים עולים על הרחוב והתנועה בויצמן תהפוך סיוט, אני קורא לכם לתלות שלטים על מרפסותיכם, על חלונות חנויותיכם ומשרדיכם. בואו נאמר יחד, שכפר סבא אומרת לא לפקק, ובוחרת בחיים ברחוב וייצמן".

הקריאה של יובל לוי לא נשארה רק בפוסט ברשת אלא ממחר בבוקר התושבים יתעוררו לשלטים גדולים הקוראים להם לצאת למאבק על החיים במרכז העיר ובוייצמן, כשהם על גבי אוטובוסים בעיר ושלטים שנתלים ברחובות ועל מרפתסות הבתים.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות