ב-31 במאי ייפתח פסטיבל יערות מנשה, שחוגג השנה עשור לקיומו ויימשך לאורך כל הסופ"ש במשך 3 ימים

בין המופעים השנה ניתן למצוא את אהוד בנאי במופע לרגל 30 שנים לאהוד בנאי והפליטים, רמי פורטיס, הראפר המצליח טונה, מופעי מקור מיוחדים לפסטיבל כמו מופע "סולידריות" עם עלמה זהר, לירון עמרם, לונא אבו נאסר, שאנן סטריט וסיסטם עלי, הקולקטיב, שי בן צור , נגה ארז , מאיה בלזיצמן ומתן אפרת, דניאלה ספקטור שתארח את איה זהבי פייגלין, אפרו בגדאד- מופע מיוחד של  יאיר דלאל עם יוסי פיין, בן איילון ואבטה בריהון. מאיה יוהנה, דניאלה ספקטור שתארח את איה זהבי פייגלין, ישראלים / פעולה / סקס (מאור כהן) , יוסי בבליקי, AvevA שתארח את גל דה פז, שני פלג, חלוצי החלל ועוד. בנוסף יגיעו הרכבים בין-לאומיים מעל העולם לכבד את הפסטיבל בשנתו העשירית.

מעולם התרבות הרב תחומית יופיעו השנה להקת המחול הארצית פרסקו, מופעי תיאטרון מדוברים דוגמת  חיתוך. דיבור – ההצגה זוכת פרס עכו של נטע ויינר וסתיו מרין, ערב שירה בהשתתפות רוני סומק, נעמי חשמונאי ועוד… וכמובן תכנית מרשימה לילדים שייהנו ממופעי מוזיקה, הצגות, סדנאות יצירה וקרקס, ארגז חול וגן שעשועים טבעי ענק המוקם בשטח. שינוי מיקומו של הפסטיבל השנה, שיתמקם על גדות נחל הקיני, מאפשר התרעננות במעיינות ובנחל הסובבים את הפסטיבל במהלך סוף השבוע, כמו גם כניסה ישירה מהחניון לפסטיבל, ללא הצורך – שעלה בשנים קודמות- בהסעות שאטלים אל תוך מתחם הפסטיבל.

בתמונה: פסטיבל יערות המנשה משנים קודמות. צילום: עודד נתן

מאז שנוסד, הצליח הפסטיבל להפוך לאחד האירועים הגדולים והמרכזיים בארץ ולמוקד עלייה לרגל של שוחרי תרבות בכל הגילאים, מכל רחבי הארץ.  ממאה איש בלבד, שהגיעו לפסטיבל הראשון, צמח הפסטיבל לממדי ענק וצפוי לאכלס השנה כעשרת אלפים איש.
המועצה האזורית מגידו, הפועלת לאיזון בין הפעילות האנושית של תושבי האזור והבאים בקרבם, לצד שמירת הטבע ופיתוח בר קיימא, רואה בפסטיבל יערות מנשה הגשמה של
אידאולוגיה זו. הפסטיבל נולד במטרה להרוות את הצמא לתרבות אמנותית ומוזיקלית של תושבי האזור, יחד עם חשיפת פנינת הטבע המקומית והתרבותית לקהל רחב ככל הניתן מהארץ כולה, משימה המוכתרת בהצלחה בכל שנה מחדש, עם מכירת אלפי כרטיסים מראש.
אך למרות גדילתו המטאורית של הפסטיבל, הגרעין הארגוני שלו עדיין מושתת על אותם יזמים מקוריים, לצד שורה ארוכה של שוחרי תרבות נוספים שחברו בדרך, דבר הייחודי לפסטיבל בסדר גודל כזה. יזמיו המקוריים, האחים יואל ונתי וירבה ממשמר העמק, הפכו עם השנים למנהלים ומנהלי התוכן של הפסטיבל.
המנהל האמנותי יואל וירבה, מסר: "בשנה העשירית, יותר מתמיד, אנחנו ממשיכים להיאבק על התרבות החופשית, ממשיכים ליצור מרחב מכבד לאמנות ולקהילה, לתת מקום לקולות מגוונים להיפגש, לתקשר ולצמוח יחד".

 

צילום: עודד נתן, ארתור לנדה, רן פרץ, tino vacca, tonje thilesen

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות