בשורה לכפר יונה: הוועדה המחוזית אישרה להפקדה את תכנית המתאר של העיר. בתכנית: שטחי פנאי ומסחר ואפילו קו רכבת

בנוסף, רחוב העצמאות על כביש 57, יהפוך לציר מרכזי ביישוב ולאורכו (כ- 3ק"מ) יפותחו תעסוקה, מסחר ומגורים. במתחמי מגורים אלו, יינתן מענה לצרכים של מגוון אוכלוסיות, לרבות זוגות צעירים, באמצעות תמהיל דירות הכולל גם דירות קטנות. התוכנית כוללת גם מענה לצורכי הגיל השלישי ומקצה 500 יחידות לדיור מוגן במזרח העיר.

"התוכנית מתמקדת במרחב ציבורי מטופח וחזות עירונית מיוחדת, בשילוב ערכי נוף ובטבע מקומי, פריסה הולמת של שירותי חינוך ורווחה עירונית ופיתוח משולב ומדורג בין מגורים, תעסוקה ושירותי ציבור – עם מערכות תנועה שתאפשרנה נגישות מרבית תוך שימור איכויות הסביבה", מסביר ראש העיר כפר יונה, אפי דרעי.

כמו כן, התוכנית מתווה מערך תנועה ותחבורה חדש, הכולל הקמת שבילי אופניים המתחברים לנחל אלכסנדר, דרכים חדשות שיחברו בין האזורים הוותיקים של העיר לחדשים, ציר הסעת המונים על רחוב העצמאות, שבילי הליכה, מסופי תחבורה ציבורית ומרכז תחבורה עתירת נוסעים (מתח"מ מחלף השרון) בצמוד לכביש 4, הכולל גם חניון לילה לכלי רכב. כלקח מתוכניות מתאר של ישובים אחרים אשר אינן מתחשבות במצב התשתיות בעת הקמת פרויקטים למגורים, או אזורי תעסוקה, שלבי הפיתוח של אזורי התעסוקה והמגורים החדשים בכפר יונה יבוצעו במקביל לפיתוח תשתיות תחבורה המתבקשים.

ראש עיריית כפר יונה, אפי דרעי: "מדובר בבשורה מהפכנית ובתכנית משמעותית מאוד, שתשנה את פניה של העיר כפר יונה בשנים הבאות מבחינת מסחר ותעסוקה, חינוך, תרבות ופנאי. כמיליון מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, צפויים להיבנות בעיר בשנים הקרובות – לצד מקומות בילוי ופנאי. יצירת מקומות מסחר ותעסוקה, שיהוו את העורף הכלכלי של העיר וישמרו על איתנותה, הם יותר מחשובים על מנת שנוכל להמשיך ולהעניק לתושבינו, את השירותים המוניציפליים האיכותיים והטובים ביותר".

אפי דרעי. הולכת "להעיף" את כל הרשימה הקודמת?. צילום: עיריית כפר יונה

כמו כן, עיריית כפר יונה זיהתה את הצורך המובהק בתכנונה של רכבת בתחום העיר – לרבות תחנת רכבת, ושמה דגש על כך במסגרת התוכנית. מדובר על רכבת שתנוע בכיוון מזרח ומערב תשרת את תושבי כפר יונה והסביבה. התכנון הוא לשנת היעד 2035, ולכן החשיבות עצומה כבר כיום – לזרוע את זרעי הפיתוח המסילתי להנאת הדורות הבאים.

 

תמונה: העצמאות, יהפוך לציר מרכזי ביישוב ולאורכו יפותחו תעסוקה, מסחר ומגורים

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות