יום הזיכרון: מרכינים ראש וזוכרים את 23,645 בניה ובנותיה של ישראל חללי צה"ל, כוחות הביטחון וקורבנות פעולות האיבה

בישראל חיים כיום 8,929  הורים שכולים, 4,849 אלמנות צה"ל וכוחות הביטחון ועוד אלפי אחים ואחיות, בנים ובנות שכולים.

לקראת יום הזיכרון פרסם הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, פקודת יום: "מפקדי צה"ל, חייליו ועובדיו, כשבעה עשורים חלפו מאז פילח קול הצפירה את רחובות המדינה בראשית ימיה ונסך דממה בארצנו, ושוב עוצרים אנו מלכת. חדלים משגרת היום-יום, עומדים ברחובות הארץ ובצדי הדרכים ונאלמים דום. בצל הזיכרונות האישיים והאובדן הלאומי ניצבים אנו יחד. פרוסים בבתי העלמין, באנדרטאות ההנצחה ובבסיסי צה"ל ונזכרים בחיים המשתקפים מבעד לחשכת הזיכרון. חייהם של חיילי צה"ל ומפקדיו; של אנשי קהילת המודיעין ומשרתי כוחות הביטחון, אשר נפלו יחד למען הגנת המולדת.

כואבים את הבנים והבנות שנהרגו בדמי ימיהם. צילום: דובר צה"ל

"לאור הרעות הנצחית הקושרת בינינו לבין אחינו למשימה, נבטיח להוסיף ולחזק את ידם של אלו אשר שילמו בעבור ביטחוננו בגופם ובנפשם, פצועי צה"ל. יחד, בתוך תחושת הכאב והגעגוע, עומדים אנו בקומה זקופה ונושׂאים באחריות בת 70 השנים להבטחת ביטחון אזרחי המדינה ותושביה. בשם אותה האחריות, ניצב צבא ההגנה לישראל כצבא עם ממלכתי ומקצועי הפועל בלכידות למען מטרה אחת. בשם אותה האחריות, אנו מתייצבים כחומה בצורה מול כל איום, משמרים את צה"ל כצבא מוכן ועוצמתי, ופועלים למען מימוש ייעודנו המשותף: להגן על המדינה ולהבטיח את קיומה".

 

צילמים: דובר צה"ל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות