בושה: ערימות זבל, ונדליזם ועוד "מטעמים". ככה נראו חופי ראשון לציון ובת-ים בסוף השבוע

תושבים רבים בראשון לציון צילמו את המראות הקשים בחוף, ביום שישי ופרסמו בקבוצות הפייסבוק השונות של תושבי ראשון לציון.

התמונות הגיעו גם לחבר המועצה עידן מזרחי, חבר סיעת הירוקים ואחראי עם יו"ר הסיעה רז קינסטליך על איכות הסביבה והחופים בהם.

מזרחי שלח צוותי ניקויון שיעבדו לאורך ליל שישי בכדי להחזיר את החוף לקדמותו ולנקות אותו מערימות האשפה. בבוקר שלמחרת – בוקר יום שבת, הוא פרסם תמונה של החוף נקי וצירף אליו פוסט זועם וכך כתב בו:

 

ככה נראה אתמול בשבת חוף בת-ם. צילום: פייסבוק מירב חיליבי

"זבל מי שמלכלך!!

אומנם הכותרת קשה.. אבל זאת הדרך לעיר ולזעזע את כולנו!!!

בתמונה הלילה הראשונה נראה את החוף הים בשעה 18:30 בערב כזירת קרב, מזוהם, מלוכלך פשוט זוועה .
בתמונות הנוספות החוף היפה שלנו משעה 8:00 בבוקר, נקי, יפה ורק מחכה ל-100,000 התושבים שהולכים להגיע לחוף הים . התמונות שקיבלתי אתמול במהלך ארוחת ערב שישי המשפחתית שלי היו קשות וכואבות.

אספר לכם כי אנו באגף חוף הים בעיריית ראשל״צ דואגים לניקיון ושמירת החוף בעלות של 1.5 מליון שקלים בעונה!! התקציב הגבוה ביותר בארץ פר מטר של רצועת חוף. על פי חוק משרד הפנים עונת הרחצה מתחילה רק בתאריך ה- 16.4, אך אנו באגף חוף הים מבינים את הצורך של התושבים להגיע לחוף כיום עם המזג האוויר הנפלא שיש בחוץ , ותמיד מנסים לחשוב מחוץ לקופסא.. אז כמו שדאגנו בקיץ להיות החוף היחיד בארץ שעובד עד 20:00 בערב כך גם דאגנו שעד פתיחת העונה יהיו 2 סוכות פעילות עם צוות מצילים, כך שגם צוות הניקיון עדיין לא בסגל מלא.

אתמול עד השעה 23:00 בלילה צוות הנהלת החוף וצוות הניקיון עבדו על מנת לנקות את החוף אחרי הפוגרום שהשאירו המתרחצים אתמול. לצערי, גם אם יהיו 100 אנשי ניקיון בחוף הים דבר לא יעזור, הכל מתחיל בחינוך!! אם ציבור התושבים לא יהיה מספיק בוגר , אחראי ומחונך בכל שבת ב18:00 בערב כאשר התושבים קמים מהחוף הזבל יעלה וזאת תהיה התוצאה.. חוף מזוהם !!

בעונה האחרונה השקענו כספים רבים בהסברה לשמירה על ניקיון, סרטונים, עיתונות , אזהרות ומעט קנסות (אחד הדברים שאני פחות אוהב, אבל כנראה שאין ברירה ושרק דרך הכיס אנשים לומדים).

"אני מבקש בכל לשון של בקשה, אנו עושים הכל על מנת שתיהנו מהחוף היפה שלנו.. תגיעו לחוף, תבלו, תיהנו, תשתו, אבל אל תשכחו ותנקו. זה לוקח בדיוק דקה, יש פחים ענקיים לאורך כל החוף.. בואו יחד נשמור על החוף היפיפה שלנו!".

 

תמונות: למטה ניתן לראות בלילה את חוף ראושן לציון מלוכלך ובבוקר אחרי הניקיון ואת הזוהמה בחוף הגולשים בבת ים.

צילומים: פייסבוק, מירב חיליבי, עידן מזרחי

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות