מבקשת משמורת משותפת על הבן של בת הזוג לשעבר

השופט נחשון פישר ציין בפסיקה כי באקדמיה התפתחה בשנים האחרונות גישה המכונה "הורות פסיכולוגית", המבססת את הקשר בין קטין לבין ההורה הפסיכולוגי המהווה דמות משמעותית עבורו, דואג, מטפל, מחנך וקשור אליו אף אם הוא אינו ההורה הביולוגי ואין לו מעמד משפטי ביחס אליו.

בתסקיר צוין כי על פי חוות דעת הגורמים המקצועיים, קיים חשש שאם לא יקבעו מפגשים בין הקטין לתובעת בהקדם, הוא עלול להיות מוסת נגדה עד שלא ירצה עוד לפגוש בה. כבר בשלב זה דמותה מצטיירת כשלילית וכגורם מפריע בעיני הנתבעת והקטין רואה ומבין זאת חרף גילו הצעיר.

לסיכום דבריו ציין השופט "כברת דרך משמעותית וראויה, עשו בני זוג מאותו מין, במאבקם אשר הניב פרי על הכרה בזכויות הוריות משותפות. הצלחות אלו וההכרה שניתנה לבני זוג בני אותו מין גם בכל הקשור להורות, לקטינים ולמסגרות הוריות שונות ומגוונות, מסגרות הוריות שאינן 'קלאסיות', מתבססת על מחויבות אשר חייבת להישמר תמיד, כשהדבר לטובת הקטינים, ובעיקר על ידי בני זוג מאותו מין גם ברגעי קושי ומשבר". לשיטתו, "מחויבותם של בני זוג בני אותו מין לקשר ולחלום אותו רקמו יחדיו בימי אהבה ואחדות, איננה יכולה להיפרם בימי משבר וסגריר… את הביולוגיה בהקשר משפחתי זה, של הורים בני אותו מין, החליף ההסכם. ההסתמכות על מחויבות ואחריות זו ותקוותן של המערכות כולן שהסכמה זו לא תיפרם,  הם הם שסללו וגיבשו את הזכויות ההוריות במשפחות חד מיניות, עליהן יש לשמור לטובת הקטינים. כפי שהביולוגיה קיימת, וקשרים גנטיים לא ניתנים להפרדה ולביטול, כך ראוי שגם קשר הסכמי ובכל האמור בקטינים ובטובתם לא בנקל יישלל ויופר כשבוחרים ההורים, בני אותו המין, להיפרד".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות