"אמנות צריכה להיות מעל הכל, כמו שספורט מעל הכל."

יגאל מזרחי, מוזיקת עולם. צילום: רונן גולדמן

יגאל, כועסים?

כן, אנחנו עושים מוזיקת עולם, בהופעה שלנו אנחנו עושים עיבודים חדשים לשירת נשים מתימן שעברה מאם לבת במשך דורות כשאני הסולן של הלהקה. זה המותג שלנו והופענו איתו בכמעט עשרים מדינות, כשיש כאלה כמו סין ודנמרק למשל שהזמינו אותנו כמה פעמים. הופענו ברומניה, סרביה, סלובקיה, ספרד, קוריאה ובעוד הרבה. יש לנו גם הזמנות משבדיה עכשיו והאמת היא שבדבר כזה כמו שקרה לנו עכשיו עם אנגליה עוד לא נתקלתי.

מה קרה שם בדיוק?

בכל שנה מתקיים בצפון לונדון פסטיבל מוזיקת עולם גדול ושלחנו לשם הצעת אומן והמנהל נדלק על זה וסגרנו שמשלמים לנו כסף והכל היה סגור לגמרי כולל כל הפרטים ואז קיבלנו מייל מאותו המנהל שגילה שאנחנו מישראל. הוא היה במצוקה כי הוא אמר שהפסטיבל בקושי שורד ואמר שיש סיכוי שמי שמממן את הפסטיבל ימנע ממנו תקציבים. הוא התכתב עם מנהל ההרכב שלי והם נכנסו לעובי הקורה, המנהל שלי סיפר לו שהא היה בצבא ונלחם וזאת הסיבה שהוא עושה מוזיקה כי הוא מבין שאומנות צריכה להיות מעל הכל, כמו שספורט הוא מעל הכל.

איך קיבלו אתכם במקומות אחרים בעולם?

בכל מקום שהגענו ידעו שאנחנו ישראלים, דאגנו שהם יידעו.  טיפלו בנו יפה מאוד בכל מקום שהגענו בעולם. באיי פארו חברת כנסת אירחה אותנו בצורה מדהימה, מבחינתם אנחנו עם הספר. בספרד העריצו אותנו, בצ'כיה פשוט טיפלו בנו מדהים. אנחנו מייצגים את ישראל בכל מקום מטעמנו ולא מטעם המדינה. בכל מקום יש את הפוסטר שלנו עם הרישום ישראל. יש לנו התכתבויות עם מוסלמים מתימן שהם שומעים את המוזיקה שלנו ואומרים לנו שהם מתגעגעים ליהודים ואפילו היו לי בקהל תימניות שהגיעו לשמוע אותנו.

איך סגרת את הסיפור?

אני לקחתי את זה קצת קשה בהתחלה אבל זה עבר לי מהר, אין לי זמן לזה, אני כבר לא בן 12, אנחנו צריכים להופיע ואין זמן לבזבז. אתה לא יכול לתת משקל עצום למקום אחד, מה גם שזה ידוע באנגליה יש בעיה עם אומנים ישראלים.

ומה עם שוק ההופעות בארץ?

אנחנו מופיעים בארץ, אבל השוק קטן, אנחנו מעדיפים להשקיע את מרצנו בלהוציא תקליט חדש ולשווק את עצמנו בחו"ל.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות