רוצים לקנות דירה חדשה? למכור נכס על מנת להזרים כספים לעסק? זה הזמן הנכון? עו"ד ונוטריון גיא יעקב ואיציק כליף מסוכנות שקד נכסים, מנתחים את מצב שוק הנדל"ן בתקופת הקורונה, מביאים דוגמאות אישיות ועונים על השאלות החשובות

שוק הנדל"ן נמצא בטלטלה מזה תקופה ושאלות רבות נשארות תלויות באוויר. צפו בראיון עם שני מומחים בתחום שיעשו לכם סדר בדברים

מחירי הדירות יעלו או ירדו? למה שווה לקנות עכשיו? או למכור? אנחנו נמצאים בעיצומו של גל קורונה שני ושוק הנדל"ן בישראל נמצא בטלטלה ואי ודאות, הן בדירות יד שנייה והן בדירות החדשות. הזמנו לאולפן שני מומחים בתחום, עו"ד ונוטריון גיא יעקב שמתמחה בתחום הנדל"ן ואיציק כליף מסוכנות הנכסים שקד, כדי שיסבירו לנו מה קורה היום בשוק.

איציק כליף, שקד נכסים, ספר לנו מה קורה ביום הרחוב מבחינת הנדל"ן

אחרי הגל הראשון שהיה אפסי, נזרקו הרבה דירות לשוק, למשל של אנשים שלא עומדים במשכנתאות שלהם, או עצמאים שלא מצליחים להכניס כסף לעסק וצריכים לממש נכסים שהם קנו להשקעה בזמנו. אנשים חיו ברמת חיים מסוימת ופתאום מבינים שהם לא צריכים חמישה חדרים או לא צריכים דירה כזאת גדולה ויש יותר דירות מקונים כך שאנשים מנסים להוריד את המחירים למוכרים ומי שחייב למכור צריך להתפשר. כרגע זה עדיין לא בצורה דרסטית אבל מי שחייב למכור ימכור בכל מחיר בגלל שיש יותר נכסים מקונים, דירות מקבלנים בכלל נעצרו כרגע, כשדירות יד שנייה יורדות.

ויש הבדל בין דירות למכירה לבין דירות להשכרה?

יש הבדל כי בשוק ההשכרה יש בכלל שינוי, יש המון אנשים, חברה צעירים שחזרו לגור אצל ההורים והדירות התפנו. יש הרבה אנשים ששכרו דירות ולא שילמו לבעלי הדירות והדירות חזרו לשוק, יש הרבה יותר דירות מאשר שוכרים, יש המון דירות שעומדות ריקות כי יש יותר היצע מאשר ביקוש.

יש לך סיפורים אמיתיים על אנשים שחייבים למכור את הדירה?

כן, שבוע פנה אלי עצמאי שחייב להזרים לעסק שלו כסף, אדם שקנה ממני לפני שנתיים דירה להשקעה וחשב שזה יהיה לו לפנסיה, שתהיה לו דירה- נכס מניב לעתיד. כעת הוא חייב להזרים כסף לעסק אחרת העסק יקרוס, הוא חייב למכור בפחות ממה שהוא קנה, הוא חייב את הכסף וכמוהו יש המון.

עוד גיא יעקב ואיציק כליף. צילום ניוזיםעוד גיא יעקב ואיציק כליף. צילום ניוזים

עו"ד גיא יעקב, מה השינויים שיש כיום בעידן הקורונה בתחום בנדל"ן?

ישנם שינויים רבים בתחום הנדל"ן בגלל הקרונה, יש שינוי דרמטי בחקיקה, בסוף השנה הייתה אמורה להסתיים הוראת שעה שמגדילה את מס הרכישה לבעלי דירה קיימת, כלומר משקיעים, מ5% ל8% וזה היה אמור להסתיים בסוף השנה ובימים האחרונים משרד האוצר מקדם תכנית להוריד מיידית את מס הרכישה לדירה שנייה ל5% הדבר הזה גורם לסוג של עצירת עסקות כי המון משקיעים שתכננו לרכוש נכס ידעו שהם צפויים לשלם מס של 8%. כרגע ממתינים על הגדר שמס הרכישה ירד, על כל מיליון שקל מדובר על סכום של 30 אלף שקל הורדה במס שנחסך. דבר שני שחשוב לדעת הוא שיש אנשים שקנו דירה והתחייבו למכור את הדירה הנוספת שלהם תוך שנה נוספת וככה ליהנות מפטור ממס רכישה או הפחתה של מס רכישה, וכרגע החליטו להאריך את התקופה למשך של חצי שנה, ממרץ עד אוקטובר, כשהתקופה הזאת לא תיספר לצורך מכירה של הדירה השנייה, כלומר אם המועד למכירת הדירה השנייה הגיע ולא הצליחו למכור בגלל משבר הקורונה, אז קיבלו עוד טיפה חמצן להיחלץ מתשלומי מס.

אז זה חלון הזדמנויות למי שיש כסף לקנות דירה היום?

תכלס כן, מי שיש לו כסף וכמובן שכסף בבנק לא נותן לך כלום, יודע שהוא יקנה דירה במחיר נמוך והוא יודע שהמחיר יעלה ומי שחייב למכור ימכור אז הוא יכול להוריד כרגע במחיר ולממש את זה אח"כ במחיר יותר גבוה.

***צפו בראיון המלא בסרטון המצורף. 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות