שווי העסק, חובות אבודים, חדלות פירעון, הקדמת הפסדים ומלאי מת: טיפים חשובים ליציאה נכונה ממשבר הקורונה

עסקים רבים נקלעו לקשיים בחודשים האחרונים עקב משבר הקורונה ובעליהם נמצאים על סף ייאוש. אז אל תחתמו על הדוחות הכספיים והדוחות למס לשנת 2019 לפני שקראתם את הטור של רו"ח יהודה משב

משבר הקורונה פגע בעוצמה כזו או אחרת ברוב העסקים במשק. בטור הזה אני אציג מספר פעולות שכל בעל עסק יכול לבצע בעסקו כדי להקטין את חבות המס שלו ולהגדיל את הרווחיות. יש לשים לב כי בימים אלו חותמים את דוחות המס לשנת 2019 בה עסקים רבים צפויים לשלם מס הכנסה, ואילו בשנת 2020, לאור משבר הקורונה עסקים רבים נסגרו או נפגעו מהותית ולא יהיה להם מס לשלם עקב הפסדים. הטיפים במאמר זה כוללים דרכים חוקיות להעביר הוצאות משנת 2020 לשנת 2019 וכך להקטין את חבות המס בשנת 2019 – אל תחתמו על הדוחות הכספיים והדוחות למס לשנת 2019 לפני שקראתם טור זה!

בנוסף, כל בעל עסק המעוניין לברר איך הוא יכול לבצע את הכתוב בטור זה אצלו בעסק מוזמן להתקשר אלי ישירות ונקבע פגישה ללא עלות וללא התחייבות (הטלפון שלי מופיע בסוף הטור, י"מ).

חדלות פירעון וחובות אבודים

משבר הקורונה גרם (ויגרום) לצערי לסגירה של עסקים רבים. כפועל יוצא מזה יהיו עסקים שהלקוחות שלהם סגרו והם לא יוכלו לגבות חובות מהם, לכן, יש לבחון היטב את החובות הנ"ל ולראות האם ניתן לבצע הליכי גבייה ולגבות את החוב, כולו או חלקו, או שאי אפשר לגבות את החוב ואז מדובר בחוב אבוד. חוב שכזה הינו מכה כפולה לעסק. מצד אחד העסק עמד בהבטחות ובהוצאות להספקת המוצר או השרות ללקוח (דוגמא – העסק רכש מלאי למכירה ללקוחות, שילם שכר לעובדים וכדומה) ומצד שני, עקב תנאי האשראי (שוטף +), לרוב, העסק הפיק חשבונית מס ושילם את המיסים בגין ההכנסה שהוא עדיין לא קיבל (מקדמות מס הכנסה ומע"מ). במצב כזה, אם מדובר בחובות אבודים, ניתן בתהליך מסוים (לפי הוראות רשויות המס) להכיר בהפסד בגין החוב האבוד ולקבל זיכוי על ההכנסה שנרשמה ולקבל החזר מע"מ על החשבונית. אם חוב הלקוח הפך אבוד בשנת 2020, אולם הוא היה קיים  בסוף שנת 2019, הרי ניתן להכיר בחוב האבוד כבר בשנת 2019 וכך להקטין את חבות המס של 2019.

בנוסף, כשהתחילה מגפת הקורונה והחל הסגר על רוב העסקים, הוציא בנק ישראל הנחייה כי צ'קים שחוזרים בתקופה זו לא יגרמו למוגבלות של חשבון הבנק. הוראה זו והמצב הכלכלי הקשה, גרמו שהרבה לקוחות ביטלו צ'קים או שלא עמדו בתשלום הצ'ק (לא היה כיסוי לצ'ק – אכ"מ). מצב זה החריף מאחר והרבה צ'קים היו דחויים ובעלי עסקים ביצעו ניכיון לצ'קים אלו (העסק העביר את הצ'קים לבנק או לגוף פיננסי ששילם לו את תמורת הצ'ק בניכוי עמלה, בציפייה שהצ'ק יכובד והתמורה תיכנס לבנק). מצב זה גרם לכך שהבנקים או הגופים הפיננסיים המנכים באו בדרישה לעסק לקבלת התמורה. במקרה שכזה, יש לבדוק כל נותן צ'ק שכזה האם מדובר בחוב אבוד ולהכיר בחוב האבוד, כדי שלא נשלם מיסים ומע"מ על הכנסה שלא קיבלנו.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות