30,000 תלמידים נבחנו השבוע בבחינת התיאוריה לקראת הוצאת רישיון נהיגה
התנהגות בטוחה בכביש מתחילה בחינוך, ובמשרד החינוך מבהירים שהם מחויבים ליצור את התשתית לשינוי תרבות הנהיגה בישראל. לצורך כך, מיושמת השנה תכנית חומש בחינוך לזה"ב, שכוללת את ההיבטים הבאים: משמרות הזה"ב (יסודי), התכניות "ללמוד תנועה" (א' או ב'), "עצמאים בשטח" (כיתות ה'), "חינוך תעבורתי" ו"לימודי תיאוריה" (כיתות י'), וכן "סינמה דרייב" (י"א). בנוסף, מופעלים רכזי זה"ב בית-ספריים: ביסודיים פועלים השנה כ-1,700 רכזים, ובבתי הספר העל יסודיים פועלים כ-730 רכזים.
אשר לבטיחות רוכבי האופניים החשמליים: בהחלטה משותפת עם משרד התחבורה, הוחלט להעמיק את תהליכי ההכשרה והאכיפה הנוגעים לרכיבה על אופניים חשמליים, וההנחיה לבתי הספר היא להקדיש את שיעורי החינוך התעבורתי ללימוד הפרק הייעודי שהופץ בנושא.
משרד החינוך פועל לחיזוק החינוך התעבורתי, ולשיפור דפוסי הנהיגה בישראל.
שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך, בירך את הנבחנים ואמר: "משרד החינוך מחויב ליצירת תשתית לשינוי תרבות הנהיגה בישראל, ולקידום הזהירות בדרכים. כחלק מלימודי החינוך התעבורתי, התחלנו ליישם לימודי תיאוריה בבתי הספר, שכוללים את כל שנדרש להתנהלות בטוחה בדרכים: עייפות בנהיגה, התמודדות עם לחץ חברתי, סכנות השימוש באלכוהול ובסלולר, וכן גם סכנות השימוש באופניים חשמליים. נרחיב את התכנית עבור כל תלמידי שכבת י', כי זה בנפשנו – התנהגות בטוחה בכביש מתחילה בחינוך".