הרקטה שנפלה במשמרת שבשרון: "בנס גדול לא נלך היום לשבע הלוויות". האזעקה, הנפילה על מיטת התינוק וסלון המשפחה וההתגייסות של התושבים

החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשבעה נפגעי גוף, בהם: אשה בשנות השישים במצב בינוני  שסבלה מפגיעות הדף, כוויות קלות ופציעות מרסיסים, אשה כבת 30 במצב בינוני עם פציעות מרסיסים,  גבר כבן 60 , גבר כבן 30 , נערה כבת 12, ילד כבן 3 ותינוקת כבת חצי שנה במצב קל עם חבלות ופציעות מרסיסים. הפצועים פונו על ידי ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א לבית חולים מאיר.
בנוסף צוותי מד"א הוזנקו לטפל במספר נפגעי חרדה בודדים ובשתי נשים כבנות 70 שנפלו ונחבלו קלות בדרכם למרחב המוגן ופנו לבית חולים לניאדו במצב קל.
הפאראמדיקים של מד"א אוהד ביין רפי שבע ואסי דבילנסקי סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו הרס, מחוץ לבית ראינו 6 בני משפחה שהצליחו לחלץ את עצמם מהבית, הם סיפרו שהיו בדאך למרחב המוגן כשלפתע שמעו את הפיצוץ וקריסת חלק מהמבנה, הם יצאו מהבית וחלקם נכנסו לבית הסמוך, כולם היו בהכרה מלאה וסהלו מפגיעות הדף רסיסים כוויות קלות וחבלות, ביצענו סריקה אחר הנפגעים וערכנו מיון ראשוני, לאחר טיפול ועזרה ראשונה בשטח פינינו את הנפגעים לבית החולים. בנוסף הענקנו טיפול רפואי לשתי נשים בשנות השבעים שנפלו ונחבלו בדרך לממ'ד , פינינו אותם לבית חולים במצב קל ומספר נפגעי חרדה טופלו במקום."
מנכ"ל מד"א אלי בין שהגיע לזירה: "מדובר באירוע מורכב שבדרך נס הסתיים עם פצועים קל ובינוני, צוותי מד"א שעומדים בכוננות הגיעו לזירה בכוחות גדולים ובתוך זמן קצר פינו את כל הנפגעים להמשך טיפול בבית חולים. מד"א ממשיך להיות ערוך ולתת מענה לכל תרחיש. אנחנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים."

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח הבוקר, יום שני, י"ח באדר ב', 25 במרץ, עם ראש המועצה האזורית לב השרון עמיר ריטוב בעקבות ירי הרקטה למועצה, ואמר: "הבוקר אנחנו איתכם בלבנו גם בירושלים. יש לי שתי נכדות ונכד בישוב אצלך במועצה והבוקר אמרתי להם ללכת לבית הספר ולגן ושהכל יהיה בסדר.״
הנשיא קיבל מראש המועצה עדכון באשר למצב הנוכחי של הפצועים וכן על השתלשלות אירועי פגיעת הרקטה והתנהלות ארגוני החירום וההצלה וביקש מריטוב: ״מסור לכל תושבי המועצה להרים ראשם, אנחנו איתכם ולא נאפשר לטרור הנפשע הזה להרפות את ידינו. יש לכם יופי של מנהיגות, אנא, המשיכו כך.״
תושבים רבים מהמושב ומושבים בסביבה הודיעו כי יתגייסו לעזור למשפחה לשקם ולבנות מחדש את ביתם שנהרס לגמרי. בינתיים יש התגייסות לעזור למשפחה לאסוף ציוד ובגדים לכשישתחררו מבית החולים.
בינתיים למושב הגיע הבוקר יו"ר העבודה אבי גבאי שתקף את בנימין נתניהו ואת הליכוד ובעוד כשעה צפוי להגיע יו"ר "הימין החדש" נפתלי בנט.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות