מי עומד מאחורי גילה קליין, האישה שמסרבת לקבל את דין הבוחר בהסתדרות המורים? מה הקשר שלה לקבלנים עם כתבי אישום, מהם קיבלה כספים, ולמה היא סירבה לפוליגרף?

"שיקרה לבית דין ההסתדרות ביודעין" וסירבה לפוליגרף

 

כבר באפריל 2011 גילה קליין עזבה את סיעת אמי, שהייתה אז בראשות המזכ"ל יוסי וסרמן. קליין רצתה להתמודד על התפקיד מול וסרמן. ואז וסרמן פנה אליה כדי שתצטרף אליו ותסיר את ההתמודדות. קליין, כך לפי חשיפת העיתון "ידיעות אחרונות" לא סירבה להצעה, אלא הגיעה לוסרמן עם רשימה ארוכה של דרישות- בדרישות גם בקשות להטבות אישיות עבורה. כך למשל קליין ביקשה מוסרמן, בתמורה, כי יסדר לה את תפקיד מנכ"ל עמותת המורים, תוספת שכר בגובה 33 אחוז ולקינוח גם העלאת מכסת הדלק והוצאותיה כדי לדבריה: "לערוך ביקורים וסיורים לקידום האינטרסים המותפים שלנו".

בתגובה לעיתון "ידיעות אחרונות" אמרה אז קליין כי אכן הגישה רשימת בקשות, אך מדובר במסמך שלדבריה וסרמן שינה.

ב"ידיעות אחרונות" לא ויתרו ולקחו את וסרמן לפוליגרף, כשהוא נמצא דובר אמת לגבי העובדה שמדובר במסמך שלא שונה. וקליין? היא מבחינתה לא הסכימה כלל להגיע לפוליגרף.

עוד בזמן התמודדותה של קליין למז"כלות הסתדרות המורים עלו סימני שאלה חמורים בנוגע לקשריה עם גורמים שרחוקים מלהיות "חינוכיים" ואף הוצא דו"ח אותו ערך רשם העמותות לשעבר, עו"ד עמירם בוגט, לבקשת מבקר הפנים של הסתדרות המורים.

את ממצאי הדו"ח החמור על קליין פרסם העיתון "ישראל היום" ולפי הדו"ח עולה כי קליין: "שיקרה לבית הדין של ההסתדרות ביודעין, גייסה כספים באופן לא חוקי שלא בתום לב, דיווחה דיווחים כספיים כוזבים לארגון וכאמור אף נטלה כספים לכיסה ללא הוצאת חשבונית על תרומה כנדרש."

קליין הציגה את עצמה בבחירות כאחת שנלחמת בשחיתות ונגד מידות רעות – אלא שלפי הדו"ח שנערך על התנהלותה ולפי תחקיר שפרסם עיתון "דה מארקר", היא לא יכולה להתהדר בהתנהלות תקינה, ואף עולות שאלות כבדות מאות לגבי קשריה של מי שאמורה להיות אשת חינוך ומתברר כי היא קשורה לקבלנים מהדרום ששמם נקשר בעבירות פליליות עם כתבי אישום.

לפי אותו תחקיר שפרסם "דה מארקר": "בבחירות הקודמות קיבלה הסיעה שהיא עומדת בראשה תרומות אסורות מתאגידים. לאחר שהתברר כי היא לא דיווחה על תרומות אסורות אלה, הסבירה קליין כי הדבר נובע מטעות טכנית וכי התאגידים הם בעצם 'חברות משפחתיות קטנות'. תחקיר מגזין TheMarker חושף כי חלק מהתרומות האסורות התקבלו מחברות קבלניות גדולות הפועלות בדרום, שחלק מבעליהן חשודים במעורבות בפלילים".

מה לקליין ולקבלנים רבים יתהו? מה קשורה הסתדרות המורים לקבלנים ויזמים נדלניסטים? ובכן, מסתבר שהסתדרות המורים מחזיקה בנדל"ן הכולל את בית הסתדרות המורים בצפון הישן של תל אביב וקרקעות נוספות באזורי ביקוש. מלבד זאת, הסתדרות המורים מחזיקה גם ברבע ממניות בנק מסד.

באותו דו"ח חמור לגבי התנהלות קליין ונח"ל עולה כי הם קיבלו כספים רבים מתאגידים- דבר האסור בחוק ומותר לקבל תרומות רק מאנשים פרטיים. קליין טענה בבית הדין כי מדובר בחברות קטנות של מורים, שהעבירו את התרומות דרך תאגידים. אלא שהממצאים העלו סיפור שונה:

כך למשל, לפי תחקיר "דה מארקר" קליין קיבלה תרומה מקלוד נחמיאס, קבלן גדול וידוע באשדוד שנפתח נגדו תיק חקירה ואף היה שותף בעסקים עם היזם המורשע שמרצה מאסר בכלא, ג'קי בן זקן.

תרומה בעייתית נוספת, בסך 7,000 שקל, התקבלה מחברת י. שפץ וקנין שבעלי החברה הם האחים שמעון ויוסי וקנין. בינואר 2014 הוגש נגדם כתב אישום בשל עבירות בנייה ב"לב הפארק", פרויקט בנייה גדול בקריית מלאכי.

אז מה הקשר בין קליין לקבלנים גדולים בדרום, כאלו שרחוקים מכל נושא הקשור בחינוך ובטח הסתדרות המורים?

קליין שפצחה לאחרונה בקמפיין ממומן שכותרתו "יפה תשלם" על קנס שהוטל על הסתדרות המורים לשלם ולטענתה, זהו קנס שצריך לבוא מכיסה של בן דוד – שכחה שסיעתה ביקשה לקבל 193 אלף שקל כספי מימון בחירות ולסיעתה. היא סורבה על ידי ההסתדרות אז, כשהשופטת שרה פריש, ששימשה שופטת בית הדין פסקה שאם קליין רוצה את כספי מימון הבחירות מההסתדרות, עליה קודם להשיב את 79 אלף השקלים שקיבלה בניגוד לחוק.

תגובת גילה קליין:

1. מדובר בכתבה של פייק ניוז ממוחזר וחסר כל בסיס עובדתי.
2. דברי הבלע בכתבה כבר פורסמו, אבל מן דהוא מוצא כעת טעם להקיא אותם שוב.
3. התבוננות אחורה מגלה שיש חוקיות בפרסום של כתבות שמכפישות את האופוזיציה היחידה בה"ה, ודומה שבכל פעם שגורמים בה"ה חשים סכנה לשלטונם, הם מזדרזים למחזר חומר לעוס, מגעיל ודוחה.
4. הדבר דומה לגמל ששוב ושוב לועס את אותו אוכל שבלע.
5. כדאי שכבר תפנימו שסיעת נחל איננה מורכבת רק מיו"ר הסיעה גילה קליין, אלא שמאחוריה  עומדים איתן אלפים רבים של חברים ועוד עשרות  אלפים של תומכים שמאסו בשלטון הפועל בדרכי שחיתות ללא בקרה וללא שקיפות .
6. סיעת נחל תמשיך להיות אופוזיציה לוחמת עד לביעור השחיתות בה"ה ועד לקיום בחירות חדשות.
7. בבוא העת סיעת נחל תמצה את הדין עם כל מי שארגן והיה שותף לגניבת הבחירות הכלליות- והשעון מתקתק…

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות