צומחים יחד

לצורך קיום הפרויקט המקסים יצרו מורי הביולוגיה והכימיה מתחמים ללמידה חוץ כיתתית- גינה אקולוגית בבית הספר וחממה במועדון הגמלאים. שני אלה מאפשרים לתלמידים מקום לימוד חוויתי ומוחשי. במסגרת זו, זרעו ושתלו התלמידים צמחי תבלין ופרחים בערוגות ירוקות. כמו כן, התלמידים הנביטו גם בחממה שבבית הקשיש, והשתילים, כשיגדלו, יועברו בהמשך לערוגות.

שני איזק, רכזת הביולוגיה מספרת על הפרויקט: "התלמידים למעשה הופכים ל "מורים" לאותם וותיקים, אשר מצידם תמיד מלאי סקרנות. במפגשים אלה נוצרים יחסים קרובים בין הקשישים והתלמידים, קשרים שכולם נתרמים מהם. יחסי החברות הללו מרגשים כל פעם מחדש, וכפי שאמר לי אחד הקשישים שגילו מעל 90 'הייתי מהנדס, בניתי הרבה בתי ספר בעיר, אבל אף פעם לא הכרתי את התלמידים המקסימים שלומדים בתוך המבנים והקירות שבניתי עבורם. עכשיו אני לומד ומחכים בעזרתם וכל כך נהנה להיות במחיצתם'".

רפי סער, ראש העירייה הוסיף "מחמם את ליבי לשמוע על הפרויקטים הייחודיים שיוזמים בתי הספר בעיר. הפרויקט בתיכון "הרצוג" בולט במיוחד שכן הוא משלב בין וותיקי העיר וצעיריה, וכל אחד מהצדדים תורם משמעותית לקשר שנוצר. פרט לכך, הפרויקט מסייע לחנך את התלמידים למגוון רחב של ערכים כמו: סובלנות, כבוד הדדי, למידה מהדור המבוגר ועוד, ובמקביל הם מתנסים הן בחומר הלימודי והן בהופעה מול קהל. אני מברך את התלמידים היקרים ומקווה כי אמשיך לשמוע על יוזמות ברוכות מעין אלה".

סמדר גולדשטיין, מנהלת תיכון "הרצוג" סיכמה: "השילוב מאפשר לתלמידינו, מחד, ללמוד בעצמם, ומאידך גם ללמד את הקשישים על הסודות המופלאים של עולם הצומח, את התפתחותו מ "זרע לזרע" ואת יחסי הגומלין שלו עם הסביבה. כמובן שבסופו של התהליך כולנו כאחד נהנה מהתוצרת. אין ספק כי פרויקט זה מאפשר לתלמידים להתנסות בנושאים אותם הם לומדים באופן תיאורטי, ואף ללמוד על ערכים כמו: מנהיגות, סבלנות, סובלנות וקבלת האחר".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות