ניצחון לרשת אתרי החדשות 'ניוזים ישראל' בתביעת ניסיון השתקה שהוגשה ע"י האתר "ניוז חיפה קריות" כנגד האתר 'ניוזים צפון'

השופט גינת בפסיקתו: "המילה ניוזים זו מילה מקורית בתכלית"

התובעת מחתה כנגד "השימוש הפסול שעושה הנתבעת רשת אתרי 'ניוזים' במה שמכנה התובעת כ"רכושה של התובעת" השם "ניוז" (בעיוות קל), בו צברה לטענתה פרסום וזכויות. אלא שהשופט גינת דוחה טענה זו על הסף ומקבל במלואה את טענת אתרי 'ניוזים' כי בין השם 'ניוזים' לשם התובעת אין כלל דמיון וכך מקעקע השופט גינת את טענות התובעת: "בנקודה זו סבורני כי הצדק עם הנתבעות. כפי שניתן לראות בלוגו האתרים שהובא לעיל אין כל דמיון בין השניים. האתר 'ניוזים' מתהדר באותיות מרובעות גדולות בעברית, בעוד משנהו מציין את המילה ניוז באותיות לועזיות".

אם לא די בכך, השופט גינת פוסק כי המילה 'ניוזים' הינה מילה מקורית שלא קיימת ושייכת כולה לבעלי האתר 'ניוזים': מבחינת צליל השם 'ניוזים' אכן מכיל בתוכו את המילה NEWS  אך הסיומת העברית והמקורית שלו הופכת אותו לשונה בתכלית ממילת המקור".

בפסיקתו, השופט גינת אף אומר לתובעת, אתר "ניוז חיפה קריות", שעליהם להודות על כך, שהם עצמם לא נתבעו על ידי עשרות רבות של אתרים וגופים אחרים בכל רחבי העולם, שהיו הרבה לפניהם עם המילה "ניוז" שהיא רחוקה מלהיות רכושה של התובעת שהתיימרה להיות בעלת המילה הגנרית העולמית "ניוז". וכך כותב השופט גינת: "בכל מקרה המילה ניוז אינה מהווה 'רכוש' של התובעת ולא ברור מכוח מה ניסתה לנכסה לעצמה. טענת הנתבעת – רשת אתרי 'ניוזים', לפיה המילה ניוז שפירושה בעברית 'חדשות' הינה שם 'שגרתי וגנרי', נכונה בעיניי".

השופט גינת פונה לתובעת וכאמור אומר לה כי עליה להודות על כך שהיא עצמה לא נתונה לתביעות רבות מצד גופים אחרים שהרבה לפניה עשו שימוש במילה ניוז: "אם נלך לשיטת התובעת ("ניוז חיפה קריות") הרי שעליה להודות על כך שלא נתבעה על ידי אתרי חדשות רבים וטובים שהוקמו שנים לפני אתרה שלה, ברחבי תבל בכלל ובישראל בפרט".

השופט גינת ממשיך ותוהה מאיזו זכות חשבה לעצמה התובעת כי המילה הגנרית "NEWS" היא מילה שבבעלותה. וכך הוא כותב בפסק הדין החריף: "לא ברור מדוע ומכוח מה, סברה התובעת, כי ביכולתה לנכס לעצמה את הזכויות והמיתוג במילה NEWS… לאור האמור לעיל, סבורני כי לא הובאה כל הנמקה לטענות התובעת בעניין זכויותיה בשם "news" ואני דוחה אותן מכל וכל".

"למה לא הצגתם את ההסכם?"

אליענה שפר הייתה אחת מבעלות המניות באתר "ניוז חיפה קריות" וממקימיו. בדצמבר 2017 החליטה הגברת שפר לעזוב את האתר ויחד עם מר בני יזרעאל הקימה את רשת אתרי החדשות הארצית "ניוזים". בגין זאת, התובעת "ניוז חיפה קריות", אותה בחרה שפר לעזוב, הגישה באותה תביעה, תביעת פיצויים כנגד אליענה שפר שכבר בשלב הדיון התביעה לפיצוי כספי הוסרה. התובעת טענה כלפי הגברת שפר כי: "התנהלותה הקלוקלת הובילה להפרתה את ההסכמי וההסכמות עם התובעת באופן יסודי".

גם את הטענות הללו קעקע השופט גינת ודחה לגמרי ושוב פסק נגד התובעת "ניוז חיפה קריות" ואף יתרה מכך- כתב השופט גינת: "מסיבות השמורות עם ב"כ התובעת, לכתב התביעה לא צורף כל הסכם/חוזה ממנו ניתן ללמוד על אודות ההבנות וההסכמות אליהן הגיעו הצדדים בראשית דרכם". השופט גרנות מציין שדווקא מי שנהג בשקיפות וגילוי הייתה דווקא אליענה שפר, שלמרות שלא הייתה מחויבת, היא זו שהביאה בפני בית המשפט את ההסכם והחוזה בין הצדדים: " מי שטרחו וצירפו עותק מהחוזה שנחתם בין הצדדים הם ב"כ הנתבעים". יתרה מזו קובע ופוסק השופט גינת: "עיון בהסכם למתן שירותים שנחתם בין הצדדים מעלה כי במעשי הגברת שפר אין משום הפרה… לא מצאתי איפוא, גם בנקודה זו, כל תימוכין לטענות התובעת". 

כל התביעה נדחתה, ניצחון לרשת 'ניוזים ישראל':

בסיכומו של פסק הדין קובע השופט גינת: "נראה לי שראוי לראות במילה  NEWSכשייכת למשפחות בעלות 'ניחוח אוניברסלי', אשר נתקשה מאוד לקבוע כי יכול אדם לנכס אותו לעצמו ולשלול אותו מן הציבור"…

"בשים לב לשיקולים דלעיל, אני סבור כי דין התביעה שבפניי, על כל עילותיה,  להידחות, וכך אני מחליט."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות