"עיריית כפר יונה הפקירה את הילדה שלנו ואותנו לגורלנו וזה אחרי שלילדה שלנו נכרתה אצבע בביה"ס ואין לה שימוש ביד, והכל כדי לחסוך בסייעת". הסיפור הלא יאמן שעובר על ליאל מסיקה

רק לפני ימים ספורים ליאל קיבלה לפטופ לשימוש, אלא שבלי יכולת להשתמש ביד ימין כלל, כרגע יקח לליאל זמן להתרגל לשימוש במחשב הנייד רק ביד שמאל. עד אז פז מסיקה שואל: "רק אחרי שאנחנו צועקים, כותבים פוסטים בפייסבוק שהגברת כידור רק יודעת לומר לנו להוריד, ורק אחרי תחנונים, הם נותנים לה לפטופ אחרי שלושה חודשים! ומה בדיוק היא תעשה אתו בלי סייעת?"

במשרד החינוך מציינים כי עיריית כפר יונה היא האחראית למציאת סייעת לילדה, דבר שלא קרה עדיין. וכך מגיבים במשרד החינוך: "מפקחת משרד החינוך ובית הספר עושים ככל יכולתם על מנת להעניק מעטפת תומכת ומענים מתאימים לתלמידה. גיוס ואיוש משרות סיוע אינו בסמכות המשרד ויש לפנות בנושא לרשות המקומית".

ואילו תגובת עיריית כפר יונה: "בניגוד גמור לנאמר בכתבה, העירייה פעלה באופן מיידי על מנת לסייע לילדה ולמשפחה. מהרגע הראשון הוצמדה פסיכולוגית לילדה ולהוריה, לסיוע בהתמודדות עם הקשיים אותם הם חווים. צוות בית הספר בשיתוף אגף החינוך והפיקוח בנו לילדה תכנית מותאמת הכוללת: צילום כל החומר הלימודי ע"י בית הספר, היבחנות בעל פה, מתן מחשב נייד (בהתחלה סירבה לקבל, כעת הסכימה) ומתן תיגבורים לימודיים במקצועות אותן מפסידה הילדה. לפני כשבועיים, אגף החינוך התקשר להורים להזמינם לפגישת מעקב, ההורים סירבו להגיע לפגישה. לפנים משורת הדין, בתחילה ניתן לתלמידה סייעת צמודה.

כנדרש בכל מקרה רפואי, על המשפחה להגיש למשרד החינוך את כל המסמכים הרפואיים של הילדה על מנת לבדוק זכאותה לסייעת צמודה. המשפחה נתבקשה לעשות זאת ואף הגישה למשרד את המסמכים. אנו ממתינים לתשובת משרד החינוך. אנו נפעל בהתאם לקביעת הזכאות ע"י משרד החינוך. חשוב לציין, כי העירייה מחויבת ופועלת למען תושביה בכל הקשור לטיפול וסיוע הנדרשים במקרים מעין אלו. אנו מאחלים לילדה החלמה מהירה ובריאות שלמה".
לפי הוריה של ליאל, אין אמת באף טענה של עיריית כפר יונה. ימית: "אנחנו קיבלנו אחרי 3 חודשים רק לפטופ. מה הילדה תעשה איתו אם היא לא יכולה להקליד? ואת הפגישות איתם קיבלנו אחרי התערבות של המפקחת. הם מורחים אותנו במעשיות".
בצילומים: הלבנים שנפלו על ידה של ליאל בבית הספר, והיד עם האצבע שנכרתה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות