עדות אישית מהחיים בעוטף עזה

בשיחה שקיימו מנהלת בית הספר אנדי קליסקי, רכזת השכבה אורית דים והרכזת החברתית אסתי רחמים עם נציגות שכבה ט' לאחר ההרצאה התלמידים סיכמו כך: "במהלך שבוע זכויות האדם הגיעו אלינו לבית הספר שני תיכוניסטים בני 17 מעוטף עזה זוהר ואלון שגרים במרחק של שעה נסיעה אבל חיים שונים. אנחנו מבלים ויוצאים ולא חושבים יותר מדי, לעומתם שמתמודדים עם פיצוצים וקשה לקלוט את מה שילדים בגילנו עוברים ביום־יום. אלון וזוהר הם ילדים בני גילנו מעוררי השראה, עומדים על שלהם, פועלים ולא רק מדברים ומבינים שבלעדיהם שום דבר לא היה זז.

קיבלנו את ההרצאה הכי טובה שהייתה לנו, והבנו שהעולם שאנו חיים בו הוא לא העולם היחיד. זה גורם לנו להבין שיש דברים לא חשובים שאנו מתבאסים מהם ומתעמקים בהם וזה לא העיקר. זה גרם לנו לראות את החברה שלנו מזווית אחרת. ההרצאה הזאת עוררה בנו מחשבה, רצון לצאת מהבועה שאנו חיים בה ולחשוב מה קורה סביבנו. זה גרם לנו להבין שאם אתה באמת רוצה משהו או לעשות מהפך – אתה לא צריך להיות תלוי באחרים. אל תיתן לאף אחד להגיד לך שאתה לא יכול או לא מסוגל ותמשיך בדרכך".

במכתב שכתבו נציגות ט' לנערים שהרצו בפניהן כתבו: "כשכל המצב השנה התחיל, שמענו עליו בחדשות, דיברו איתנו על זה בשיעורים, אבל לא באמת הבנו מה אתם עוברים. כשבאנו עם חולצות שחורות לא ידענו עד כמה המצב קשה. הגעתם לפה להסביר הכל מנקודת המבט שלכם, כנוער בגיל שלנו, ורק אז האסימון נפל. ההרצאה שלכם נגעה ללב של כל אחד מאיתנו ופתחה לנו את העיניים. ההרצאה הייתה מעניינת, אולי הכי מעניינת שהייתה לנו עד כה. אתם דמויות להערצה, גרמתם לנו להבין שי לנו את הכוח לשנות, להזיז דברים. רוצים שתדעו שאנחנו תומכים בכם".

נציגות מועצת התלמידים סיכמו את המפגש עם אלון וזוהר: "חשוב לנו לומר לכם תודה. כולנו מזדהים אתכם, אתם מעוררים השראה עבור הנוער כולו. מאחלים לכם שהשגרה שלכם תחזור ותאפשר לכם לגדול בשקט".

 

 

צילום: חטיבת הביניים "עלומים"

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות