בליץ של מס הכנסה בכל אזור נתניה, עמק חפר וישובי הסביבה. התירוצים המקוריים של בעלי העסקים שנתפסו מעלימים הכנסות

עורך דין מנתניה לא רשם בספרים הכנסות בסך 7,600 שקלים שהתקבלו בצ'קים ובהעברה בנקאית משלושה לקוחות שונים. עורך הדין טען להגנתו: "צ'ק אחד הינו עבור תשלום שכירות, צ'ק שני עבור ייצוג חברה וההעברה הבנקאית הינה תשלום אגרת בית משפט". בעל מסגריה שהחליט לצאת "מחוץ למסגרת" לא רשם הכנסות בסך 4,000 שקלים וגם לא הזמנת עבודה בסך 16,000 שקלים, תשובתו למבקרים: "העבודה עדין לא הסתיימה ורציתי לרשום בגמר העבודה". בחנות לממכר פירות וירקות בטייבה, נמצא כי אין תיק ברשות המסים ולא מנהלים ספרים כלל. בעל החנות מיהר להסביר שהוא נמצא בתקופת ניסיון כבר כמה חודשים ואם "יילך" לו הוא יפתח תיק". בחנות לשיווק מוצרי פלסטיק שלא רשמו הכנסות שהתקבלו בכרטיסי אשראי בסך, 5,437 שקלים הצהיר בעל החנות: "לא הייתה לי כוונה להעלים". המבקרים גם לא העלו חרס בידיהם בביקורת בעסק לייצור ושיווק כלי חרס בקלנסוואה, בו מצאו דף טיוטה שישמש להזמנת עבודה שלא נרשמה בספרים. בעל העסק אמר: "הלקוח הזמין סחורה, שילם מקדמה ורציתי לרשום כשאספק לו את הסחורה ובגמר התשלום". באיטליז בקלנסוואה שלא נתן מענה לעודף כספי שנמצא בקופה אמר: "בבוקר היתה הפסקת חשמל ולכן לא רשמתי ובסוף היום תכננתי לבדוק ולרשום בקופה את העודף". המבקרים קיבלו "הבטחה", אצל ירקן בטייבה שלא רשם הכנסותיו: "אני מבטיח לרשום הכל להבא"..
פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות