‏הגן בחדרה שהפך את שירי הילדים של פעם לכלי חינוכי עם שילוב של אהבת מוזיקה וערכים

מטרות מרכז המוסיקה: – הכרות בסיסית עם שירים ומקצבים מהזמר העברי של פעם,  כוללת הכרות וזיהוי של מבנה פשוט של מנגינה או של שיר, שמיעת מקצבים ויכולת ניתוח של מקצב מתוך מנגינה או שיר הנלמד.- הכרות עם שירים של משוררים ישראלים מאבני הדרך של התרבות הישראלית. באמצעות השירים – פיתוח היכולת הוורבלית והשפה של הילדים באמצעות שירי ילדים ושירי משחק. פיתוח שפה והבעה מוסיקלית רגשי המפתחת מיומנויות מפתחת יכולת הקשבה ודחיית סיפוקים מידיים כאשר דורשת מהילד איפוק והמתנה.

הפעילות המוסיקלית תיצור מצע מלא בידע, בכללים , במיומנויות מוטוריות ושמיעתיות, אשר מתוכם הילדים יפתחו את היצירתיות. מתוך הפעילות המובנת הם יקבלו כלים לפיתוח חשיבה יצירתית ואמנותית. אסטרטגיית הלמידה כוללת מספר שלבים הנבנים כנדבך על נדבך במשך השנה והיא מתאימה לעקרונות הטקסונומיה של בלום.

באמצעות השירים - פיתוח היכולת הוורבלית והשפה של הילדים באמצעות שירי ילדים ושירי משחק

לירון משיטה קלר סיפרה, כי בשנה"ל הקודמת היא עברה התפתחות מקצועית אצל המנחה הארצית למוסיקה יהודית פינקיאל אשר בעקבות השתלמות זו, היה לה חלום להקים בגן מרכז מוסיקה אשר יחבר את הילדים לאהבה שלה "שירים ומשחקים של פעם". ואכן בימים אלו, חלום זה רקם עור וגידים ומרכז המוסיקה הוקם בגן. אסטרטגית ההוראה יהיו מגוונות מתוך: משחק, שפה ותנועה. הפעילות המוסיקלית תלווה את הידע האקדמי הנלמד בגן : חגים, עונות, מעבר בין פעילויות ועוד.

למשל, לאחרונה הילדים למדו את השיר של ציפי שביט, שרבים גדלו עליו- ברבאבא.

בעקבות השמעת השיר במרכז המוסיקה, הילדים למדו את ערך החברות, הנתינה, ערבות ועזרה הדדית.

לירון קלר, מציינת: "אני מאמינה כי המוזיקה משמשת אמצעי לביטוי של התרחשות פנימית ומעוררת חוויות חושיות, רגשיות, אסתטיות ואינטלקטואליות. כדי שהמרכז המוסיקלי ישתלב בחיי הילד והגן היה לי חשוב לבחור שירים מתוך הקלסיקות של הזמר העברי שיתבססו על שני גורמים: התאמת התכנים לרמת ההתפתחות של הילד ומידת הקרבה של התוכן לנושאים המתוכננים בגן. תכנון הפעילות במרכז המוסיקה שלנו יכלול התייחסות למגוון דרכי הלמידה של הילד: משחק חופשי, משחק דידקטי, הצגה, שיחה ודיון, פעילות גופנית, פעילות בחצר ועוד".

 

תמונות: לירון משיטה קלר       

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות