רמת גן

פרויקט תעסוקת הקיץ לבני הנוער ברמת גן יוצא לדרך

המיזם החל לפני 15 שנים, עם קבוצה מצומצמת של כ-30 בני נוער ששובצו במחלקות שונות בעירייה. בהדרגה הלך וצמח הפרויקט ונכון להיום מועסקים כבר למעלה מ-250 נערות ונערים במרבית אגפי העירייה.

לפרויקט 3 מטרות עיקריות:

  1. שיפור תחושת הערך העצמי בקרב בני הנוער המשתתפים בפרויקט. בני הנוער מקבלים משוב וליווי מקצועי לאורך תקופת העסקתם, דבר המסייע בגיבוש תחושת החיוניות האישית שלהם.
  2. סיוע בכלכלת הבית ובמימוש הצרכים האישיים. בני הנוער המשתכרים בכוחות עצמם בוחרים כיצד לנהל תקציב אישי ולאילו מטרות להועיד את המשכורת שהרוויחו בעמל ידיהם. ההכנסות משמשות את בני הנוער בקשת רחבה של צרכים- מסיוע בכלכלת המשפחה, דרך רכישת ספרי לימוד, ביגוד, רכישות פרטיות ועד חופשות פרטיות.
  3. מניעת שוטטות וונדליזם בשעות הערב והלילה. לאורך שנות הפרויקט ניכר כי חלה ירידה משמעותית בתופעת השוטטות של בני הנוער העובדים בשעות היום ומגבשים תחושת חיוניות אישית.

השנה, בהנחיית ראש העירייה, הגדילה העירייה משמעותית את תקציב הפרויקט, העומד השנה על כ-300,000 שקלים. עיריית רמת-גן מקפידה הקפדה יתרה על מימוש זכויות בני הנוער, ומשלמת כנדרש בחוק, ובכלל זאת- שכר מינימום, נסיעות, חופשה, ביטוח עובדים וכדומה. בני הנוער מקבלים את השכר במועד, בהמחאה הנמסרת להם באופן אישי.

רוני פרומן, מנהל הכשרה ותעסוקה באגף לשירותים חברתיים: "מדובר בפרויקט עירוני-חברתי מהמעלה הראשונה, המשלב את כל הגורמים בעיריית רמת גן, מראש העיר ועד אחרון העובדים. ראש העיר מעורב בנושא בצורה האישית, דוחף לאישור תקציבים מיוחדים ונפגש עם בני הנוער העובדים. כל מנהלי האגפים, המחלקות והתאגידים העירוניים משתפים פעולה בקליטה משמעותית של בני הנוער, תוך שימת דגש ליכולותיהם, לביטחונם האישי וליצירת תפוקות אמתיות בעבודה. זוהי השנה ה-15 לקיום הפרויקט, וכל העוסקים במלאכה ובראשם מנהלת האגף לשירותים חברתיים, נרגשים מאד עם פתיחת הפרויקט".

ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, ציין: "פרויקט תעסוקת בני הנוער הוא אחד הפרויקטים שהכי מרגשים אותי מכל תחומי העשייה העירונית. זוהי זכות גדולה עבורנו להקנות לבני הנוער תחושת חשיבות וערך עצמי וכבונוס- לתת בידיהם את היכולת להשיג את מבוקשם בשכר שירוויחו בזכות חריצותם ונחישותם. אני מאחל קיץ נעים ופורה לכל בני הנוער הנפלאים שלנו".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות