Uncategorized

סערה ברמת גן סביב קריאה לא לקיים מצעד גאווה בעיר. וגם: למה כעסו על נציג מר"צ בעיר?

אתי, חבר הקהילה הלהט"בית ותושב רמת גן כתב יפה וענה:

"כותב הפוסט היה פחדן מדי בכדי להיחשף, והעדיף לתקוף עם מסיכה. כלומר, באמצעות פרופיל פקטיבי, ללא שם וללא (תמונת) פנים. ואולי בשבילו זו סתם דאחקה, פתטית עלובה ולא מצחיקה חייב לומר, אבל בשבילנו הקהילה זו עוד מהלומה, עוד מכה קטנה בליבנו וברצף החיים איתם אנחנו מתמודדים בזהות לא הכי אהודה ולא הכי מקובלת. גם אם זה נראה שלפעמים או במקומות מסוימים הצלחנו לייצר אהדה ואהבה, אנחנו יודעים שברגע שאנחנו יוצאים מהחדר יש כאלה שיאמרו דברים דומים למה שהאפס הזה כתב כאן. חוששים מאיתנו, גם ב2018, כאילו אנחנו מוכי כלבת. אז אנחנו ילדים גדולים ובחרנו לחיות באמת ולא בשקר, להגשים את מה שהלב שלנו דורש, אהבת אמת. גם אם היא קשה לאחרים. ואנחנו נתמודד, לפעמים נסתיר את זהותינו ולפעמים נבחר לאט לאט לחשוף אותה, כשנרגיש קצת יותר בטוחים בעבודה החדשה, בבניין החדש או בכל מסגרת וקבוצת אנשים חדשה לנו.

אבל המשפחות שלנו, תחשבו כמה קשה למשפחות שלנו לקרוא דברים כאלה, הרי הורה מה הוא רוצה: שהילד שלו יהיה הכי הכי או לפחות לא הכי פחות. שיאהבו אותו ויהיה אהוד ומקובל בין חבריו, שיהיו לו חברים ושיהיה לו תמיד שמח בלב. והורה שמגלה או חושד שילדו הומו, הדבר הראשון שהוא חרד לו זה שלא מציקים לו בביהס, בעבודה, איפה שזה לא יהיה. והמשפחות שלנו ראו היום, פר אקסלנס, איך מדברים על הילדים האהובים שלהן ועם איזה עולם מסריח ומסוכן אנחנו, ילדיהם, נאלצים להתמודד ביום יום.

"פה זו 'רק' מכה של מילים, אבל במציאות זה עלול להיות מתורגם כבר לכאפה ברכבת ע"י הומופוב מניאק רק כי הומו שעבר לידו לא בא לו טוב. או רוצח אנונימי שגיבור על ילדים הומואים בני 15-14 במרכז חברתי שנותן להם את חיבוק ה'אתם בסדר ולא עשיתם שום דבר רע' הראשון לפני שעוד העזו להוציא בעצמם את המילה 'הומו', בטח 'אני הומו מהפה…. כל פעם כשמישהו עומד לצידנו ומצדד בנו, אני מתרגש כמו ילד, התרגשות שהייתה מאוד חסרה לי בתקופת התבגרותי, אז המסרים שקיבלתי מהסביבה כלפי הומואים הייתה תמיד שלילית. ובגיל כשאתה מגלה על עצמך, אז המסרים האלה שהפנמת רק גורמים לך לרצות למות, ולאו דווקא כמטאפורה. אז תודה לכל האנשים היפים שהגנו עלי ועל עוד 'כמוני', על הלהטבים, הלסביות ההומואים הטרנסגנדרים והטרנסגנדריות הבי סקסואלים וכל מי שרוצה לחיות כמו שליבו פועם".

צילום: פייסבוק

גם ראש מר"צ ברמת גן, צחי זילכה פרסם תגובה נוקבת: "בישראל של 2018 כולם צריכים להבין שכל הילדות והילדים שלנו נולדו בצלם ומגיע להם מקום משלהם, אהבה בלי תנאי וקבלה. בישראל של 2018 כולם צריכים להבין שמצעד הגאווה הוא אירוע ציבורי חשוב שמעביר מסר של אהבה ולא של פרובוקציה. בישראל של 2018 כולם צריכים להבין שהקהילה הלהטבית היא חלק מהמרקם של כל עיר בישראל ויש לחלק הזה מקום בדיוק כמו לכל קבוצה אחרת בעיר". זילכה הזמין את הקהילה לחגוג באירוע גאווה שנערך בראשון האחרון.

אלא שדווקא נציג מר"צ הצליח להרגיז את אנשי הקהילה בעיר, שהטיחו בו: "איפה היית ב-10 הנים האחרונות? איפה האירועים, ולמה האירוע היחיד נעשה במחשכים במקום סגור שלא יראו אותנו?".

אביעד, פעיל מרכזי בקהילה הטיח בזילכה: "הערב הכאילו למען הקהילה שהיה בראשון הוא הוכחה לצדק, לדרך הישר, לשקיפות, לנצחון הרוח על מניפולציה… כמעט אין להט"בים בקהל. תודה לכל מצביעי מרצ בארצי, שמצטרפים אלי בחודשים האחרונים כי הם מבינים מה קורה פה. תודה לכל הלהט"בים של רמת גן שמתלכדים יחד נגד מי שזנח אותם שנים…איפה היית מר זילכה בשנים האחרונות?".
מחר ביום רביעי בערב תערוף הקהילה אירוע תחת כיפת השמים.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות