Uncategorized

מסקרים שערכו בליכוד ובעבודה עולה: "בפתח תקווה, בגבעתיים ובתל אביב – אי אפשר לנצח את ראשי הערים המכהנים"

מי שצריך להרגיש שמעמדו מעורער לכהונה נוספת, הם ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, שיתכן והחקירות גרמו לו לאבד אחוזים רבים וכרגע הוא עומד במקום השלישי מבין המתמודדים, כשהסקר נערך חודש לפני הכרזה של מועמד כמו דורון אוזן לראשות העיר, כשאוזן מראה מגמת התחזקות בשבועות האחרונים.

גם ישראל זינגר, שמעל ראשו מרחפת סכנת השימוע, מאבד גובה ולפי סקרים פנימיים נמצא במרוץ צמוד מול עוד שני מתמודדים. גם ראש עיריית בת ים, יוסי בכר, שלא הצליח לקבל את תמיכת "הליכוד", נמצא בקרב צמוד מאוד ומאבד גובה מול צביקה ברוט, שנבחר לרוץ מטעם "הליכוד" בעיר. עד לפני כעשור, בזירה המוניציפאלית שלטו המפלגות הגדולות שהציבו רשימות ומועמדים משלהן. כל מפלגה ספרה את הערים שהצליחה "לכבוש" את ראשותן. עבור המפלגות באותה תקופה, זאת הייתה אינדיקציה חשובה על חוזקן בבחירות הארציות. אלא שמהר מאוד רבים, ובעיקר המתמודדים עצמם בערים ובמועצות, הבינו כי הבחירה בראש עיר ובחברי מועצה – היא בחירה שמתבססת פחות על שיוך מפלגתי ויותר על בחירה פרסונאלית. מדובר בבחירה במועמד עצמו, בעשייה שלו ובמה שהוא מביא כ"נדוניה" לעיר. ההבנה הזאת הביאה מועמדים רבים להחליט לרוץ במה שנקרא- רשימה עצמאית. רשימה שאינה תלוית מפלגה. אלא שרשימה עצמאית אמנם נותנת למתמודד עצמאות, הוא זה שמרכיב את הרשימה שלו למועצה, הוא זה שמקבל החלטות על החזון, המצע וכל דבר שקשור לקמפיין שלו. אלא שאליה וקוץ בה – רשימה עצמאית פירושה לרוץ ללא מימון המפלגות הגדולות. מדובר במימון שיכול להכניס זריקת מרץ למערכות הבחירות. עם הזמן המפלגות הגדולות איבדו את המועמדים האטרקטיביים, שאולי החלו לרוץ בתחילה בשורותיהן, אבל עם הזמן אבדו בדרך. מעטים נותרו לרוץ בשורות המפלגות הגדולות.

וכך למשל בנתניה- מרים פיירברג שנבחרה בתחילה עם הליכוד, פרשה לפני שתי קדנציות לרשימה עצמאית. דבר דומה עשה יונה יהב בחיפה, שנבחר מטעם שינוי ואחר כך רץ עד היום ברשימה עצמאית. בגלל שהמפלגות הגדולות איבדו את המועמדים החזקים. בשנים האחרונות הן מנסות לפרוש את חסותן על מתמודדים עצמאיים. אלא שאם אתה כבר מחליט לשים את הכסף, עדיף שזה יהיה סוס מנצח. אז איך יודעים מי הסוסים שצריך "להמר" עליהם ולהציע להם חסות מפלגתית מלמעלה? כך נולדו הסקרים הפנימיים שנעשים בשקט-בשקט על ידי המפלגות כדי לא לבזבז כספים מיותרים. לפי רבים: "אם המועמד שסיכוייו להיבחר קלושים בכל זאת רוצה להתמודד שיעשה את זה מכספו שלו ולא של המפלגה".

הכיסא שלו בטוח בתל אביב. חולדאי. צילום דוברות עיריית ת"א
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות