חדשות

תושבי ראשל"צ שרכבם נהרס בשיטפונות, פנו לעירייה וביקשו פיצוי חלקי לנזק, בשל כשל תחזוק מערכת הניקוד. מה העירייה השיבה להם?

כך מספרת נועה: "לפני כשלושה שבועות העיר ראשון לציון הייתה נתונה לסערת גשמים רצינית ומוגזמת כפי שאתם בטח זוכרים. במהלך הסערה נפגעו עמודי תאורה, עצים נפלו על מדרכות, וגם השיטפונות הכו בנו. בחנייה של קאנטרי הסתדרות ברחוב בן גוריון במרכז העיר נקלעו מספר אנשים לתופעה שאימי האהובה נוטה לכנות: 'ונציה'. פתחי הניקוז משום מה לא הכילו את כמות המים הבלתי משוערת שנאגרה שם והחניון כולו היה נתון תחת הצפה. מכוניות הוצפו במים כמעט עד הגג, אנשים הסתגרו בשערי הקאנטרי שעות עד שיכלו לצאת אל הרחוב, כי המים היו גבוהים מידי בכדי ללכת בהם. צוותי חילוץ לא נשלחו למקום, ובמזל אין פגיעה בנפש, אך יש פגיעה ברכוש!
המכוניות של כלל האנשים שהיו ב'ונציה' התמלאו מים בכל גוף המכונית וכמובן במנוע. אפילו מישהו שלא כל כך מבין במכוניות יכול להסיק שמים בגוף הרכב יצרו חלודה בכל חלקיו (כן כן גם במנוע) ופשוט יגרמו לו להפסיק לעבוד. מכוניות בשווי עשרות ומאות אלפי שקלים הלכו פייפן.. וביניהם גם הרכב הפרטי שלי שעוד לא בן 3 שנים.
"כולכם בוודאי תופתעו לדעת, או לא תופתעו לדעת, שחברות הביטוח לא מכסות הרבה מסכום הרכש של רכב חדש אפילו מאותו דגם ואותה שנה. האדם הפשוט יצטרך להוציא הרבה כסף – כשאני אומרת הרבה אני מתכוונת המון – מכיסו הפרטי כדי לכסות על נזק שאינו באשמתו.
בכל שנה יש בעיות עם הניקוז באזור הקאנטרי ובכל שנה אני אישית מצלצלת למוקד 106 בתור תושבת נאמנה ואוהבת העיר ומתריעה על כך. אלא שלא נראה שלמישהו אכפת.
לעשרות אנשים מגיעים פיצויים כספיים על מה שהלך שם ב'ונציה' הזאת, בגלל הזנחה במערכת הניקוז. אם לא פיצויים כספיים, לפחות שיסדרו שם את הניקוז, כי תביעות ועורכי דין בטוח הולכים להיכנס לפעולה".

נועה פנתה בנימוס לעיריית ראשון לציון וביררה האם העירייה נושאת בפיצוי כלשהו על הנזק והטוטאל לוס שנגרם לרכבה. בתחילה בעירייה אמרו לה שמי שאחראי למצב הוא תאגיד המים "מניב". אז נועה פנתה אליהם ואלו תנחשו מה? החזירו אותה לפקידי העירייה, שאחרי עוד בירור אמרו לה: "לא מפצים, לא באחריותנו".

"נקלענו לאגם שהרכבים החלו להיסחף בו, מלבד הטראומה הרכב נהרס לגמרי וחברת מניב והעירייה מתנערות מאחריות". צילום: דוברות כיבוי

כאמור נועה לא לבד – גם רחל שרכבה שקע ברחוב אצ"ל בעיר מספרת: "באותו יום רביעי 25.4 ארור בדרכי חזרה מהעבודה הביתה החל לרדת גשם זלעפות מטורף. הייתי תקועה בפקק, תוך דקות ספורות בעודי עומדת ברחוב האצ"ל סמוך לבנין 53 הכביש הפך ללא פחות מאגם. הרכב החל לשוט במים ללא שליטה, המנוע כבה ואני נכנסתי לחרדה ונחלצתי בקושי רב מהרכב. יצאתי לתוך אגם מים שהגיעו עד למותניי, כמובן שהנזק שנגרם לרכבי משנת 2013 הוא אובדן גמור–לפי ג'וי השמאי. מה תגובת מניב שאחראית על מערכת הניקוז בעיר וכשלה בגדול ? אנו לא אחראים. זו חוצפה של עירייה שמתהדרת בעצמה כל העת, גובה מיסים מטורפים ונותנת כלום תתביישו, ניפגש בבחירות הקרובות".

דוד, רכב הוריו שקע לגמרי בהצפה והוא מספר: "האוטו של ההורים שלי שגם לו מלאו בקושי 4 שנים על הכביש הלך טוטאלוס בשיטפון הזה בקאנטרי ההסתדרות. פנינו למוקד 106, והם לטענתם אומרים כי יש לפנות למניב ראשון, שהם אחראיים על המים, ביוב וניקוז בראשון לציון. אנחנו בתהליכים לפנות אליהם ולבית המשפט".

מערכת "ניוזים מרכז" פנתה לעיריית ראשון לציון ושאלה מי אחראי לנזק הכבד שנגרם לתושבים בשל מערכת ניקוז שלא הוכנה כראוי, ואף במקרים מסוימים כמו סיפרה נועה – למרות קריאות במהלך כל השנה, לא טופלה באזורים שונים.

זו תגובת עיריית ראשון לציון: "חברות הביטוח הן הכתובת לפניות הנוגעות לנזקים שנגרמו ממזג האוויר החריד".

כלומר, עיריית ראשון לציון מתנערת מכל אחריות.

המועמד לראושת העיר, דורון אוזן, התייחס לנושא ואמר: "העירייה צריכה לקחת אחריות על ההזנחה וחוסר ההיערכות לחודשי החורף. היו דיונים רבים בנושא במועצה והצעות לסדר בעניין ניקוי קולטנים וטיפול התשתיות מוזנחות שלצערי לא יושמו כראוי. יש להגיע לפצות את העסקים שנפגעו ואת התושבים שרכושם נפגע".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות