ניוזים חמיםחדשות

פקחי עיריית אור יהודה החליטו שנגמרו הבעיות בעיר: הם הגיעו לבתי תושבים ודרשו מהם להסיר את דגלי חב"ד שתלו בחלון ביתם הפרטי ואיימו בקנסות אם לא יוסרו

מי שלח את פקחי עיריית אור יהודה לבתי תושבים ודרשו מהם להסיר את דגלי "משיח" של חב"ד שתלו על ביתם בלא מפריע, ואיימו בקנס כבד אם לא יוסרו. בעיריית אור יהודה מגבים את הפעולה התמוהה, בתירוץ: "שומרים על אחדות חזות העיר"

 

ביום שישי האחרון הגיעו פקחי עיריית אור יהודה ודפקו על ביתו של תושב העיר ברחוב משה דיין. אותו תושב נדהם לשמוע מה רצו ממנו הפקחים: הם דרשו ממנו שיסיר את דגל חב"ד "משיח" שתלה על ביתו הפרטי, מבלי שיפריע לאיש.

הם איימו עליו (כפי שנראה בדוח בתמונה), שאם לא יסיר את הדגל תוך שעתיים יקבל דוח בסך 475 שקל. בשם איזה חוק הם פעלו, לא היה ברור.

אלא שמסתבר שזה לא המקרה הראשון כפי שסיפר תושב אחר בעיר שתלה את אותו דגל בחלון דירתו, ואף הוא קיבל "ביקור" מאותם פקחים.

התושב החב"די שקיבל את הדו"ח פרסם את הסיפור המלא ברשת קבוצות הוואטסאפ "חב"ד מתעדכנים":

"הדגל תלוי מקדמת דנא ובגודל רגיל לכל הדעות, בחלון הבית הפרטי שלי בבנין מגורים. פקח עירייה דפק ביום חמישי בבוקר על דלת ביתי וללא שום התראה מראש נתן את הדו"ח בו נכתב כי אני נדרש להוריד את הדגל בתוך מספר שעות ובאם לא, אקבל קנס ע"ס 475 ש"ח, וציין כי הם פועלים כעת להורדת דגלים אלו בכל רחבי העיר.

"מסתבר כי אני לא היחיד. ראיתי בפייסבוק כי פקחים הורו למחרת – ביום שישי, לעוד תושב חבד"י מקומי להוריד את הדגל התלוי בחצר ביתו, וסיפר לי כששאל מה הסעיף בחוק האוסר על כך – לא קיבל מענה הולם. באו אליו מספר פעמים ונתנו לו התראות להוריד את הדגל, ללא שום סיבה מוצדקת. במקביל באו לעוד כמה תושבים ואף כאלו שאינם חב"דניקים והזהירו אותם ואיימו שיורידו בהקדם".

מערכת "ניוזים" פנתה לעיריית אור יהודה ותהתה בשם איזה חוק דורשים מאזרחים להוריד דכל שלא מפריע או פוגע באיש.

להלן ההסבר שניפקה העירייה: "העירייה פועלת באופן אחיד וללא משוא פנים בהתאם לחוקי העזר העירוניים כדי לשמור על חזות העיר ונראות הרחוב, כל זאת בלי קשר למהות הדגל שמתנוסס באוויר ופונה אל המרחב הציבורי, פרט לדגל הלאום שזוכה למעמד מיוחד ושונה. חשוב להדגיש כי ניתנו התראות בלבד ולא קנסות לאנשים שתלו דגלים הן במרחב הציבורי והן במרחב הפרטי, ובכוונת העירייה להמשיך ולשמור על הסדר הציבורי גם בהמשך".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות