ניוזים חמיםחדשות

משהו לא טוב קורה בעמותות הספורט בראשל"צ: רשם העמותות מבצעים בדיקה נרחבת של עמותות הספורט בעיר, לאחר שבשנתיים האחרונות התגלו ליקויי התנהלות חמורים

רשם העמותות מבצע פיקוח מיוחד על עשרות עמותות ספורט בראשון לציון לאחר שהתגלו ליקויים מהותיים. "הישנות המקרים מצביעה על דגלים אדומים, ומשכך הוחלט על בדיקה רוחבית ומקיפה"

יחידת רשם העמותות ברשות התאגידים, פתחה היום במבצע פיקוח מיוחד על עשרות עמותות ספורט בעיר ראשון לציון. ההחלטה להתמקד בתחום הספורט בראשון לציון, התגבשה לאחר שהתגלו אי סדרים אצל מספר עמותות ספורט בעיר, ולגבי חלקן אף ננקטו הליכי פירוק בבית המשפט ומונו מפרקים מטעמו. הישנות המקרים מצביעה על דגלים אדומים, ומשכך הוחלט על בדיקה רוחבית ומקיפה המתמקדת בעמותות ספורט באיזור זה. המבצע מנוהל באופן משולב על ידי עו"ד טל פיקובסקי מיחידת רשם העמותות ורו"ח ארז חי עזרא ממטה הזרוע האלכרי"ת ברשות התאגידים.

עו"ד טל פיקובסקי: "במהלך השנתיים האחרונות אספנו מידע רב, שהצביע על ליקויים מהותיים בהתנהלות של מספר עמותות ספורט בראשון לציון. מבצע זה נועד לאפשר לנו לקבל תמונה שלמה לגבי התנהלות עמותות הספורט בעיר ראשון לציון, ולפעול בהתאם לסמכויות הרשם. אנו מזמינים את כל מי שיש לו מידע מבוסס על ליקויים בהתנהלות עמותות ספורט בראשון לציון, לפנות אלינו באמצעות דרכי הקשר המופיעות באתר רשות התאגידים".

רו"ח ארז חי עזרא: "עמותות הספורט בראשון לציון ממלאות תפקיד חשוב בעיר, ומעניקות שירותים לציבור רחב. חלקן אף נהנות מתמיכה כספית ממשלתית ועירונית. תפקידנו הוא לוודא כי עמותות אלה מתנהלות בצורה תקינה, ומצדיקות את אמון הציבור. דברים אלה חשובים ככלל, בימי שגרה, ובמיוחד בתקופה זו, אשר בה אנו שבים ועדים לחשיבות מגזר שלישי איתן, ביצירת החוסן הציבורי".

עו"ד קארן שוורץ, ס' ראש רשות התאגידים (אלכרי"ם) ומנהלת יחידת רשם העמותות: "בשנה האחרונה החלה יחידת רשם העמותות בתפיסת פיקוח חדשה המתבססת בין היתר על מתודולוגיה של "דגלים אדומים" ככלי להערכת סיכונים. בהתאם, מושקעים משאבים משמעותיים במבצעי פיקוח מיוחדים לצורך התמודדות עם תופעות מרכזיות של פגיעה בשלטון החוק ובקופה הציבורית. זאת מתוך הבנה, כי זיהוי תופעות רוחביות שונות תוך ריכוז משאבי היחידה באופן האפקטיבי ביותר, יכול לקדם את אכיפת החוק בצורה הטובה ביותר. במסגרת שינוי תפיסתי זה, אנו פועלים בין היתר לשילוב גורמי אכיפה רלוונטיים הן מהמשפט האזרחי, הן מהמשפט המנהלי והן מהמשפט הפלילי במקרים המתאימים. מהלכים אלה נועדו להתמקד בתחום מסוים, לפי סוג הפעילות או מיקום גיאוגרפי, ולייצר באותם תחומים שינוי מהותי לטובת הציבור ולהגביר האמון הציבורי במגזר השלישי".

דוברת היחידות המקצועיות
אגף דוברות הסברה ותקשורת, משרד המשפטים

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות