ניוזים חמיםחדשות

תושבים מכל הארץ קיבלו דרישות תשלום כופר דרך המייל, כשהם מאוימים שיפורסמו סרטים מיניים שלהם, שצולמו דרך מצלמת המחשב. המשטרה מזהירה כי מדובר במרמה ואין סרטים כאלו

לאחרונה אזרחים שונים ברחבי הארץ התלוננו ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433 אודות הודעות דרישת כופר באמצעות מייל. הם אויימו כי יפורסמו סרטונים מיניים בהם צולמו לכאורה, ונדרשו לשלם כופר בביטקווין

במסגרת מאמצי משטרת ישראל להגנה על חפים מפשע מפני פגיעות ברשת בשיטות מגוונות, התקבלו ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433 מספר תלונות אודות הודעות דרישת כופר באמצעות מייל.

בהודעות המייל נכתב כי במחשב של מקבל ההודעה הותקנה "תוכנה זדונית" אשר פתחה את המצלמה המותקנת במחשב שבשימושו וכי הוא צולם בעת ביצוע פעולות כשצפה באתר המציג תכנים מיניים אליו נכנס.

כדי להימנע מהפצת הסרטונים, בהם צולם לכאורה, לאנשי הקשר שלו, נדרש מקבל ההודעה לשלם כופר בביטקווין וכדי לשוות להודעה אמינות מציין השולח את תיבת המייל והסיסמא של מקבל ההודעה.

במשטרה מציינים: "מבדיקתנו עולה כי מדובר בפעילות זדונית באמצעות תוכנות מחשב שאין מאחוריהן סרטונים כלשהם, עוד עולה כי כתובת המייל והסיסמאות נלקחו מאתרים ישנים אשר העלו כתובות מייל פרוצות".

במשטרה פונים ומבקשים: "משטרת ישראל מבקשת מכל מי שמקבל הודעות מעין אלה לפנות לתחנת המשטרה הסמוכה ולהגיש תלונה ולא להעביר כספים לחשבון המרמה".

משטרת ישראל תמשיך להיאבק בנחישות  בתופעה החמורה גם במרחב הווירטואלי.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות