ניוזים חמיםתרבות

דומה אני: תומר עפרון בשיר מיוחד למילים של אדם מוכשר במיוחד

גדי שטיינברג, אוטיסט שאינו מדבר, כתב את השיר 'דומה אני' המתאר את עולם האוטיסטים הלא מדברים מנקודת מבט אישית, חודרת ועמוקה. עפרון: "זה היה מבין שיתופי הפעולה היותר מרגשים שיצא לי לחוות"

תומר עפרון, הזמר הצעיר והמוכשר בעל הקול הנעים הוציא שיר חדש בשם המיוחד 'דומה אני' ולא רק השם מיוחד, את הטקסט של השיר "דומה אני" כתב גדי שטיינברג, אוטיסט שאינו מדבר. השיר מתאר את עולם האוטיסטים הלא מדברים מנקודת מבט אישית, חודרת ועמוקה. גדי שטיינברג, בן 28, למרות שאינו מדבר ומתקשה לתקשר עם הסביבה, הוציא ספר שירה בשם "צחוק שדי המופלאים" בהוצאת הקיבוץ המאוחד(נדפס ב-2018). השיר השני בספר הוא דומה אני. המטפלת והמדריכה של גדי שטיינברג, יעל כהן, הקימה את מקום להבעה, שם לומדים אוטיסטים שאינם מדברים לכתוב על מקלדת. חלק גדול מהמופיעים בקליפ של השיר הם אוטיסטים שאינם מדברים שלומדים להקליד במקום להבעה. לעיתים באים אומנים להתארח במקום להבעה, בין האומנים שבאו להופיע, היו, טוביה צפיר, דני רובס, סי היימן, דן תורן, נועם בנאי, תומר עפרון ואפילו שלום חנוך בעצמו.

כשתומר עפרון הגיע להופיע הוא קיבל את ספר השירים של גדי ורצה להלחין את השיר. השיר המולחן התקבל בהתרגשות רבה והשלב הבא היה להפיק קליפ שהגיבורים בו הם אוטיסטים שאינם מדברים. רבים התגייסו למטרה, ביניהם איתן אשכנזי הבמאי, עופר הררי הצלם והעורך ורוני סיני שהפיק את  הקליפ. מטרת הקליפ הייתה להנכיח את היופי והעוצמה של האוטיסטים במרחב הציבורי ולתת להם  מקום מכובד. השיר יצא לכבוד חג האוטיסטים הבינלאומי שהתרחש השבוע.

תומר עפרון צילום שיר זיותומר עפרון צילום שיר זיו

תומר עפרון: "במאי 2019 קיבלתי את הטקסט של גדי שטיינברג, בחור עם אוטיזם נמוך שאינו מדבר. ״דומה אני״ שיר מתוך ספר שיריו ״צחוק שדי המופלאים״ תפס אותי מיד בגלל המילים החזקות והיפות אך הלא מתייפיפות שלו וכך תוך כמה ימים הלחנתי אותו ולאחר מכן השיר הוקלט והופק ביחד עם תאיר סיבוני. חשוב להגיד שבלי הדחיפה של המקום להבעה והמשפחה של גדי השיר והקליפ לא היו יוצאים לפועל . זה היה בין שיתופי הפעולה היותר מרגשים שיצא לי לחוות ."

דומה אני

אני גולם מדופלם הוגה בעולם
נראה לי כי הכל מושלם
דומה אני לסוס עייף
סוס יושב ולא שפוי

זה בסדר, בסדר נמוג הוא שומע
היום הוא בורח בפיו דומיה
ביום שיזכור מהי הדרך
יוכל לדבר גם על מה שהיה

דומה הוא לשור שפשט את קרניו
כששמש נופלת החישה שקריו
יושב שאול סביבו שומם
שקשוק ברכיו שעבש ביללותיו

נופל שיכור כשהבירה בשיריו
סומק בפניו
שושן זהוב בין שיניו

קרדיטים:

מילים מאת: המשורר גדי שטיינברג (אוטיסט שאינו מדבר).

לחן, שירה, גיטרות ועיבוד: תומר עפרון

הפקה מוסיקלית, עיבוד ומיקס: תאיר סיבוני.

בס, קלידים ותכנותים: תאיר סיבוני

הוקלט באולפן של תאיר סיבוני.

מאסטרינג: ארן לביא

מפיק הקליפ: רוני סיני

במאי הקליפ: איתן אשכנזי ועופר הררי

צלם: עופר הררי.

צייר:  עמית גול.

שוזרת: מור שוויקה.

תודות למשפחת דשא, משפחת שוויקה, משפחת לפיד, משפחת שטיינברג, משפחת גול, משפחת זנדבנק ,משפחת אדלר, משפחת קאופמן. משפחת מקום להבעה על כל חבריה ומדרכיה, משפחת מרכז דניאל לחתירה.

האחת והיחידה: יעל כהן.

בקליפ זה הדמויות הראשיות מגולמות על ידי אוטיסטים בתפקוד נמוך.

 c  כל הזכויות שמורות לתומר עפרון וליאורה שטיינברג

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות