חדשותניוזים חמים ברשת

ארועי הגאווה בחיפה יתקיימו בעצרת גאווה מקוונת ומשותפת עם ת”א, ירושלים ובאר שבע

חודש הגאווה יצוין בחיפה על ידי בית הקהילות בשורה של אירועים מקוונים. רחבת בית הקרונות שבשכונת הדר ורחבת הפסנתר שבמרכז הכרמל יקושטו בצבעי הגאווה

במרכז אירועי הגאווה המצוינים מדי שנה בחודש יוני תעמוד השנה עצרת גאווה משותפת לחיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע. העצרת תקוים ב – 28 ליוני, התאריך בו החלו בשנת 1969 בניו יורק מהומות סטונוול ומציין את תחילת המאבק הגאה בעולם.

העצרת תחליף את מצעדי הגאווה אשר בוטלה על פי החלטה משותפת שהתקבלה בשל מגפת הקורונה על ידי ארבעת הבתים הגאים, המייצגים את ארבעת המצעדים הגדולים והוותיקים בישראל.

במקביל, הונפו השבוע דגלי גאווה על היכל עיריית חיפה ולאורך שדרות הנשיא ומוריה. רחבת הפסנתר שבמרכז הכרמל תקושט בצבעי קשת הגאווה ובתוך כך יקושטו גם צמרות העצים ברחבה באלמנטים מוזיקליים וצבעוניים. בתוך כך, תלבש גם רחבת בית הקרנות את צבעי הגאווה בשילוב פרטי אופנה.

בין יתר האירועים המתכוננים להתקיים במהלך החודש בחיפה: טקס יקירי הקהילה המסורתי, אירוע אומנות חיפאית, מפגשים והרצאות מקוונות שיתפרסמו במהלך החודש.

תבור להט, מחזיק תיק הקהילה הגאה בעיריית חיפה: "הקהילה הגאה היא חלק אינטגרלי בכל עיר נאורה וכך גם בחיפה. מרגש לראות כיצד מאמצי ראש העיר וחברי לקהילה נושאים פרי. נמשיך לחזק את הקהילה הגאה, להעלות את מודעות התושבים ולפעול להקצאת משאבים נוספים לטובת הקהילה הגאה וכלל תושבי העיר בכל תחומי החיים".

ארנון אלוש, מנהל בית הקהילות בחיפה* "בימים אלה, בהם משבר הקורונה מקצין את הקושי של קבוצות מוחלשות, את הבטחון האישי, הכלכלי והנפשי של כל אחת ואחד מאיתנו, חשוב לנו להפנות את תשומת הלב ואת העשייה שלנו למתן מענה לחברות וחברי הקהילה בהתמודדות עם המשבר. מצעדי הגאווה והמאבק לזכויות, שוויון ובטחון של הקהילה הם חלק מההיסטוריה ומההרכב הגנטי של קהילת הלהט"ב החיפאית".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות