חדשותבריאותניוזים חמים ברשת

יבואן ישראלי מפ"ת ניסה להונות את משרד הביטחון ומכר מסיכות N95 פגומות שיועדו לצוותים הרפואיים. הכשל במסיכות התגלה בזמן

נמנעה הפצתן של מיליון וחצי מסיכות N95 פגומות לצוותים רפואיים. מסיעות שהוזמנו על ידי משרד הביטחון, והוצגו במרמה כתקינות על ידי היבואן הישראלי

 

יחידת הונאה במשטרת ישראל ויחידת החקירות של הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ״ב) חוקרות בימים אלה חשד לאספקת מסכות פגומות, שרכש משרד הביטחון עבור משרד הבריאות. החקירה מתנהלת בליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

כחלק ממבצע הרכש הלאומי של ציוד רפואי להתמודדות עם נגיף הקורונה, משל"ט הרכש הלאומי (המשותף למשרדי ראש הממשלה, הבריאות והביטחון) הזמין בחודש אפריל 2020 מיבואן ישראלי, כמיליון וחצי מסכות N95 שנרכשו בחו"ל והיו מיועדות לשימוש ע״י צוותים רפואיים ושילם תמורתן מקדמה של כ-5 מיליון ש״ח.

לאחר שהמשלוח הגיע לישראל וסופק למשל"ט הרכש הלאומי, עלה חשד כי מדובר במסכות שאינן עומדות בתקני משרד הבריאות ואסורות לשימוש. על פי החשד, ניסה היבואן להציג מצג שווא למשרד הביטחון באשר לתקינותן של המסכות.

בחיפוש שנערך כחלק מהחקירה, נתפסו אלפי מסיכות פגומות. יודגש כי המסכות הפגומות זוהו כבר בתהליך בקרת האיכות עם הגעתן לישראל ולא סופקו לצוותים הרפואיים. 

עד כה נחקרו שני חשודים  בן 57 מפתח תקווה ובן 37 מאורנית.

*קרדיט שימוש: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון ודוברות המשטרה*

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות