בת ים

עיריית בת ים החלה ביישום תכנית העבודה למחזור פסולת אלקטרונית בעיר

מתחילים למחזר פסולת אלקטרונית: מכל גדול לאיסוף פסולת אלקטרונית-חשמלית הוצב במתחם המשק (רחוב אהוד קינמון 47) בבת ים ועוד עשרות מוקדים קטנים יותר לאיסוף סוללות ופסולת אלקטרונית הוצבו במבני ציבור בעיר

עיריית בת ים בהובלת היחידה לקיימות ולאיכות הסביבה, סיימה השבוע את הקמת מערך מחזור הפסולת האלקטרונית בעיר בשיתוף תאגיד המחזור מ.א.י (מחזור אלקטרוניקה ישראל), במסגרתו תאסף הפסולת האלקטרונית בנפרד ותועבר לטיפול באתר מתאים, בהתאם לחוק איסוף פסולת אלקטרונית, שכן היא עלולה לפגוע בבריאות הציבור בשל תהליך התפרקות המתכות המזהם את הקרקע ומי התהום.
פסולת אלקטרונית היא מכלול המוצרים שעובדים על חשמל או סוללות, ציוד חשמלי ואלקטרוני, נורות וסוללות. כאמור, במוצרים אלה חומרים רבים העלולים לחלחל לאדמה, להפיץ גזים רעילים, לזהם את מי התהום ובכך לפגוע בנו, בבע"ח ובסביבתנו. על כן, יש לטפל ולהפריד בין המרכיבים השונים של הפסולת באופן מבוקר ולצמצם את הנזק הסביבתי בהטמנתו בקרקע.
ראש העירייה צביקה ברוט מסר: "מהיום תושבי בת ים יוכלו לטפל בפסולת האלקטרונית שברשותם בצורה מקיימת שתשמור על הסביבה ועל בריאותנו. אני קורא לתושבי העיר להצטרף למאמצים להפוך את בת-ים לעיר ירוקה, נקייה ובריאה המעודדת שמירה על הסביבה לרווחת כל תושבי העיר, כיום ובדורות הבאים".
ע"פ תוכנית העובדה שגובשה בעירייה, מערך המחזור כלול 3 ערוצים מקבילים שפרוסים ברחבי העיר;
• החל איסוף פסולת אלקטרונית במסגרת ימי ההוצאה של גזם וגרוטאות ברחבי העיר. הפסולת האלקטרונית המפונה לרחוב בימי ההוצאה הקבועים, כנהוג בכל אזורי העיר, תיאסף ותילקח למחזור. הכוונה לכל סוג של פסולת אלקטרונית גדולה (מקררים, מכונות כביסה וכדומה) שתפונה לרחוב ביום ההוצאה ותיאסף על ידי תאגיד מ.א.י.
• הקמת 22 מוקדי איסוף סוללות ופסולת אלקטרונית קטנה (שלטים, טלפונים, כבלים וכו') במוסדות חינוך ומוסדות העירייה. (רשימת המוקדים המפורט מפורסמת באתר העירייה), מספר המוקדים יתרחב עוד במהלך השבועות הקרובים ויכלול את משרדי העירייה
• הקמת מרכז איסוף עירוני במתחם המשק (רח' אהוד קינמון 47) לרווחת תושבי העיר ובו יאספו פסולת אלקטרונית בינונית וגדולה (מיקרוגל, תנורים, טלוויזיה וכדומה). התושבים מוזמנים להביא את הפסולת למתחם המשק.
בשלב השני של התכנית, תופעל בבתי הספר היסודיים בעיר תכנית חינוכית להעלאת המודעות לאיסוף פסולת אלקטרונית וחשיבותה לשמירה על הסביבה ובריאות הציבור. כאמור, המידע המפורט על מרכז האיסוף ופירוט מוקדי איסוף סוללות ופסולת אלקטרונית נמצא בקישור הבא באתר העירייה: http://www.bat-yam.muni.il/info.php?id=7033 ימי הפינוי ע"פ רחובות בקישור הבא: https://bit.ly/3gi3Bpx
מהלכים אלו ונוספים הם פועל יוצא של חזון ראש העירייה והנהלת העיר, להפוך את בת ים לנקייה וירוקה וכל זאת בשיפור מתמיד של השירות הניתן לתושבים בפתרונות מתקדמים וסביבתיים.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות