חינוך

ראשל"צ 2019: ילדים סיעודיים ועם פיגור לומדים בגן ילדים במבנה מסוכן, לא ראוי, מוזנח ולא נגיש לילדים בעלי הצרכים המיוחדים. ההורים זועקים: "כבר למעלה מחצי שנה אנחנו בדמעות, וכלום לא זז"

גלית (שם בדוי, השם המלא במערכת) היא אם לילד הסובל מאפילפסיה קשה. "הילד שלי הולך לגן כשהוא חובש קסדה, מחשש שאם יפול ויקבל התקף יפגע בראש. עד שנה שעברה היינו רגועים. היו שתי כיתות לימוד לילדי הגן הזה – האחת לילדים סיעודיים קשים שחלקם נעזרים בכיסאות גלגלים ועוד ואחרים עם דרגות פיגור שונות. מדובר בילדים שזקוקים לטיפול הטוב ביותר. היינו באשכול ורד בנחלת – מקום מדהים, עם צוות מעולה ועם מתקנים שמונגשים לילדים האלו ומותאמים להם. פתאום – מישהו בעיריית ראשון לציון – החליט שילדים המוגדרים על רצף האוטיסטי ולא זקוקים למבנים מונגשים בשירותים או מתקנים מיוחדים לילדים סיעודיים, יקבלו הם את הזכות ללמוד באשכול ורד. למה? כי יש היום הרבה ילדים שמוגדרים על הרצף, כמות ההורים רבה יותר ויש להם יותר כוח משלנו – ההורים לילדים סיעודיים וילדים עם פיגור. אז אותנו החליטו להזיז לשתי כיתות עלובות בבית הספר 'חצב'. הגענו למקום שנראה ומריח כמו מחסן – ריח של ביוב במטבח, שירותים בכלל לא מונגשים לילדים האלו. הגיעו אנשי שירותי הכבאות ואמרו שאי אפשר אפילו לתלות מטף על הקיר, מרוב שהקירות דקים והם עלולים לקרוס".

אב לילד סיעודי במקום מספר: "כשהיו רקטות ששוגרו לפני שבועות ספורים והגיעו גם לראשון לציון, התבשרנו על ידי ליאל אבן זהר שאנחנו צריכים להביא את הילדים שלנו לגן אחר בנחלת. למה? כי המבנה שבו נמצאים הילדים שלנו הוא לא בטיחותי. המבנה עם קירות דקים, יביל ונראה כאילו דוחפים בו ציוד – לא ילדים עם צרכים מיוחדים ועם בעיות קשות. זה ביזיון מה שקורה פה".

גלית ממשיכה ומספרת: "פנינו כבר מיולי לעירייה – התחננו אליהם שלא יפגעו בילדים האלו. הבטיחו שתוך חודשיים הם בונים לנו גן חדש. כשראינו שזה לא קורה – הבאנו לכאן את ראש העיר, רז קינסטליך. הוא היה המום מאיך שהגן הזה נראה. באותו ביקור, הוא הבטיח שיסע משם איתנו לאשכול ורד – משם הילדים הוצאו. אלא שקינסטליך לא הגיע לשם מעולם. הוא פשוט נעלם בדרך – מישהו שכנע אותו לרדת מזה, כי הילדים שלנו ואנחנו לא שווים כנראה".

שיא שלילי נוסף הגיע לדברי ההורים כשפקח של נגישות הגיע לכיתות הגן ונדהם לגלות שהמקום כלל לא מונגש לילדים אלו. הוא נתן הוראות להנגיש ובמקום בוצעו עבודות שיפור השירותים במקום. אלא שלדברי ההורים נעשו שם עבודות של "טלאי על טלאי".

וכך מספרת עוד אם בגן, כרמית: "הילדים נמצאים במקום קטן עמוס בדברים שאפילו במסדרון לא ניתן לעבור. ריח של ביוב במטבח. מדובר בילדים שמגיע להם הכל. גם ככה קשה לילדים האלו ולנו ההורים – כל יום זה מאבק לשרוד. למה אננו ההורים צריכים להסתובב כל יום בדמעות, כשאנחנו מביאים את הילדים שלנו למקום כזה? אפילו לשחק בחוץ אין להם אפשרות, כי המשטח לא מותאם לילדים מהסוג הזה".

מעיריית ראשון לציון מסרו בתגובה: "כפי שידוע להורים הפונים, העירייה משפצת בימים אלו מתחם גנים רחב ידיים נוסף, וזאת לאחר שהמתחם הנוכחי אף הוא עבר שיפוץ חיצוני ופנימי. תנאי ילדי העיר, עומדים בראש מעייני הנהלת העירייה ובמתחם החדש מושקעים מאות אלפי שקלים על מנת לתת לילדינו את המקסימום האפשרי, לרווחתם וחינוכם".

מחזיקת תיק החינוך, אבן זהר, מודה שהגן לא בטיחותי בזמן שיגור הרקטות בהתכתבות עם אחת האימהות. צילום מסך
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות