בריאות

בכללית, העתיד כבר כאן: כל החידושים שיעזרו לכם להרגיש טוב יותר

חידושים בכללית. בדיקת שתן מהבית

ד"ר דנה פלורנטין, מנהלת מרפאת לב העיר, פלינר, של שירותי בריאות כללית בפ"ת: כללית היא ארגון שפועל לחדשנות רפואית ואנחנו במרפאת לב העיר נהנים להיות בראש החדשנות הרפואית ולהשתתף בשני פיילוטים שאני אפרט עליהם כאן.

"פיילוט אחד זה בדיקת השתן הדיגיטלית, למעשה מדובר בבדיקת שתן בסטיק שכולנו מכירים, המקלון הזה עם החלונות הצבעוניים, כאשר יש חשד לדלקת בדרכי השתן או כאשר צריך לעשות בדיקת שתן על מנת לבדוק אם יש חלבון בשתן, כמו למשל אצל נשים בהריון שצריכות לבדוק את זה כל כמה חודשים, אז אפשר לקנות את הערכה הזאת בבית מרקחת. לנשים בהריון דרך אגב נותנים את זה ללא תשלום, זה רק דורש מרשם מהרופא. קונים את הערכה מבית המרקחת ולוקחים אותה הביתה. בבית  מבצעים את הבדיקה לבד ואחרי שמבצעים את הבדיקה סורקים את המקלון לטלפון והתמונה נשלחת לאפליקציה מיוחדת, האפליקציה מפענחת את הבדיקה, נותנת בדיוק את התשובה עם כל ההסברים ושולחת את התשובה של הבדיקה לתיק הרפואי אל הרופא המטפל. כל זה כמובן ללא עלות לנשים בהריון, כמו שהזכרתי. קהל יעד נוסף שיכול ליהנות מזה הן נשים וגם גברים שסובלים מדלקות שתן חוזרות  והם לא רוצים לבוא למרפאה, הם יכולים לקנות את הבדיקה שתהיה להם בבית ובפעם הבאה שעולה החשד כשיש להם צריבה במתן שתן- אולי זה דלקת כן או לא, הם יכולים לעשות לעצמם את הבדיקה והם מקבלים את התשובה על המקום וכך גם הרופא שלהם יודע את התשובה לאחר שזו נשלחה אליו. או אז הם יכולים להמשיך לבקש טיפול. הם לא צריכים להגיע למרפאה, זה חוסך להם להגיע למרפאה וגם דבר נוסף שזה חוסך להם, זה הם מקבלים תשובה מיידית, הרי אם יש לך צריבה בשתן והמרפאה סגורה מה תעשה, אתה צריך לחכות לבוקר, כאן לא, אתה יכול לדעת באותו הרגע אם יש לך דלקת או לא ואם אתה סובל מדלקות חוזרות אתה גם יכול להצטייד מהרופא באנטיביוטיקה שתהיה לך בבית  ואז אתה תדע  אם לקחת אותה או לא, כדי שלט תיקח אותה סתם."

Mother+Child Throat Exam קרדיט צילום טייטוMother+Child Throat Exam קרדיט צילום טייטו

"פרויקט נוסף שיש לנו במרפאת לב העיר זה פרויקט מרפאה וירטואלית, שמאפשר למטופלים להתייעץ עם רופא המשפחה, איתי במקרה הזה, בלי לצאת מהבית. כשמטופל מזמין תור יש לו שתי אפשרויות- שני סוגי תורים, תור אחד הוא תור רגיל שבו הוא מגיע למרפאה ותור שני הוא תור וירטואלי. אם הוא מזמין תור וירטואלי- נשלח אליו קישור לסמרטפון, צריך כל סמרטפון שהוא, לא משנה איזה סמרטפון, אפילו הכי פשוט ואז נשלח אליו קישור, הקישור הזה שהוא לוחץ עליו מוריד  לו אפליקציה שפותחת וידאו צ'ט. ברגע שמגיע התור הוא מקבל תזכורת שהוא צריך להיכנס לווידאו צ'ט, הוא נכנס לווידאו צ'ט לחדר המתנה וכעבור כמה דקות גם אני נכנסת לאותו וידאו צ'ט ואנחנו בעצם  משוחחים בווידאו, זה מאפשר לו להראות לי כל מיני דברים כמו למשל פריחה, עין אדומה, פצע וכו'. היה לי מקרה שבו בת של מטופלת מבוגרת קבעה לי תור וירטואלי ועברה איתי על כל התרופות שלה שהיא לוקחת, היא פשוט הראתה לי במצלמה את התרופות ולמשל אני גילית שהיא לוקחת סימבקור וסימבסטטין שזה למעשה אותה התרופה, היא לא ידעה שזה אותה התרופה כי זה שמות גנריים שונים ורק בזכות שהיא הראתה לי את השמות למצלמה אני ראיתי את זה, מה שחסך לי לעשות ביקור בית או שהיא תגיע למרפאה, כי היא לא יכולה לצאת מבית האמא.

במרפאת לב העיר בכללית אנחנו מאמינים בחדשנות ואנחנו צועדים לכיוון הזה כמה שיותר ונהנים להשתתף בכל הפרויקטים המובילים שיהיה כמה שיותר נוח גם למטפלים וגם למטופלים."

דוקטור דנה פלורנטין. צילום ניוזיםדוקטור דנה פלורנטין. צילום ניוזים
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות