איך קורה שילד אחד מכתיב סדר יום בגן ילדים ולמה הוא עצמו נופל בין הכיסאות? צילום אילוסטרציה: גטיאימג'סאיך קורה שילד אחד מכתיב סדר יום בגן ילדים ולמה הוא עצמו נופל בין הכיסאות? צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

בלעדי: חלם זה כאן? האם בשל העדר תקציב ממשרד החינוך ילד בגן בבת-ים נאלץ לשבת כל שבוע יומיים בבית, ואיך זה קשור לשביתה בגן בו הוא לומד?

איך קורה שילד הסובל מבעיות התנהגות לא מקבל את המסגרת המתאימה לו ומועבר מגן לגן? איך קורה שהילד נאלץ לשבת בבית יומיים בשבוע, כי אין לו ליווי נדרש בגן? ואיך הודעה אחת של גננת בגן בבת-ים הביאה להשבתת הלימודים, בגלל אותו ילד, כשהגננת מבשרת: "אני לא אחראית". האם כל זה קורה כי לא נמצא תקציב להצבת הילד במסגרת החינוך הראויה לו? לא נמצא תקציב לילד אחד?


אתמול הגיעו לאחד מגני הילדים של העירייה רק 7 ילדים מתוך 34 ילדים בלומדים בגן. למה? בגלל ילד אחד שנפל בין הכיסאות במערכת החינוך ובגל שיטת טלאי על טלאי שגורמת לסבל עבור גן ילדים שלם ועבור הילד עצמו.

הסיפור התחיל כבר בשנה שעברה כשאותו ילד היה מעורב בכמה מקרי אלימות בגן ילדים אחר בבת-ים. הפיתרון של עיריית בת-ים ומשרד החינוך היה להעביר את הילד לגן אחר בעיר, כשהפעם מוצמדת לו גננת מיוחדת שתלווה אותו באותו גן וכך תמנע התפרצויות אלימות מצידו. הילד אכן עבר לגן אחר, ואז לפני כיומיים הגננת של אותו גן שלחה מסרון להורי הגן, כי היא מסירה כל אחריות מהילד ואינה אחראית במקרה ויפגע בילדים אחרים. ההורים לדבריהם פנו לעירייה וקיבלו תשובה כי העניין מטופל על ידי משרד החינוך והפיקוח.

יש לציין, כי לפי אחת האמהות ששוחחה עם "ניוזים מרכז": "שאלנו את הגננת אם הילד נהג באלימות כלפי אחד מהילדים והיא אמרה שאין מקרה ספציפי, אבל יש כמה דוגמאות לאירועים שהיא מוכנה לומר רק לפיקוח ושהיא יידעה את פיקוח משרד החינוך, אך לא נעשה דבר. לדבריה הילד צריך להיות במסגרת נכונה עבורה וגם לילד נעשה כאן עוול. יש מצב אבסורד – בגן יש ילדה שעברה אליו לאחר שאותו ילד היכה אותה בגן הקודם. עכשיו שוב היא מוצאת את הילד בגן ומפחדת ללכת לגן".

אלא שלידי "ניוזים מרכז" הגיעה תמונת מצב עם הרבה סימני שאלה לגבי מצב הילד עצמו ולגבי התנהלות משרד החינוך בעניין.

לפי הורים שפנו לאחראים בעיריית בת-ים, נאמר להם שהילד צריך להיות במסגרת מתאימה של החינוך המיוחד שתתאים לצרכיו – אלא שמשרד החינוך לא הקצה לכך תקציב וכך קורה, שמעבר לבעייתיות של הילד במסגרת גן רגיל, הילד עצמו עובר מסכת של סבל.

כך קורה, שאותה גננת המלווה את הילד נמצאת בגן רק עד 4.5 שעות. מהרגע שהיא מסיימת, הילד מוצא ממעגל הפעילות של הגן ופשוט מחכה להסעה שתבוא ותיקח אותו שעה-שעה וחצי מאוחר יותר.

אם לא די- במהלך השבוע ישנם יומיים בהם הגננת בחופשה. התוצאה: לילד אסור להגיע לגן ללא הגננת – וכך ילד בגיל גן יושב יומיים בשבוע בביתו – כך כל שבוע.

אמא בגן שהושבת אתמול אומרת ל"ניוזים מרכז": "אנחנו דואגים לילדים שלנו, אבל לבנו יוצא גם לילד הזה. צריכים לדאוג לו למסגרת שמתאימה לו וטובה לו. זה גם לא פייר כלפיו. אנחנו ההורים חסרי אונים".

 

אולי גם זה יעניין אותך

מעיריית בת-ים נמסר בתגובה: "הטענות שהוצגו בפנייה אינן מדויקות, אולם מפאת צנעת הפרט לא נוכל לפרט מעבר לכך. הנושא מטופל על ידי הפיקוח של משרד החינוך ומנהלי אגף החינוך של העירייה. הגן מלווה בכוח אדם תוספתי מעבר לתקן, ואנו נמשיך לפעול למען המוגנות של ילדי הגן ולהבטחת שלומם".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המדובר במקרה מורכב המטופל על ידי כל הגורמים המקצועיים במשרד החינוך. הבעיה על הפרק אינה תקציבית. אנו פועלים לשבץ את התלמיד במסגרת העונה לצרכיו".

תגובות:
עוד ניוזים בשבילך