בריאות

חוששים מהגן? סדנה ייחודית להורים מודאגים תתקיים ביום שני במרפאת גבע בראש העין

ההורים לקחו מהגן את הילדים ובאו בטענות קשות לצוות ולעירייה. צילום: Pixabayשומרים על הילדים. Image by StockSnap from Pixabay

דנה שני, אחות אחראית טיפת חלב מרפאות גבע: קרו מקרי אלימות בגנים שונים בארץ וגם בראש העין היה מקרה מאוד מזעזע, אז החלטנו לעזור קצת להורים, להדריך אותם מה צריך לחפש בגן, איך עושים ראיון עם גננת, איזה סימנים אנחנו יכולים לראות אם משהו לא טוב מתרחש בגן ומה עושים במקרה שיש לנו חשד. אז ביום שני אנחנו עושות לראשונה סדנה חווייתית  עם סימולציות ודיונים וקבוצות על כל מיני מקרים שקרו בגנים, נדמה ראיון עם גננת, נציג גם איזה סימנים אנחנו יכולים לראות על ילדים שעברו התעללות ועוד. בכנס האחרון העברתי את הנושא לכל האחיות של טיפת חלב בארץ.

למי אתן מצפות שיגיע?

להורים שנמצאים לקראת תהליך של בחירת גן או שבחרו בגן ומתחבטים. אנחנו מזמינים את כל ההורים לתינוקות בגילאי 3 חודשים עד שנה.

אתן מזהות שיש לנושא הזה דרישה בקרב ההורים??

אנחנו רואות את החששות של ההורים ואני מאמינה שיגיעו הורים לתינוקות.

קיבלתם תלונות מהורים?

תלונות של הורים שחוששים? כן. מגיעים לפה הורים עם סימנים על הילד כשהם מלאי שאלות. היה לנו ילד בגן בראש העין גן שנסגר ולא יודעים מה הוא עבר, הוא היום בן שלוש והוא מגמגם, הוא התחיל לגמגם אחרי שהוא נכנס למעון.

ואיך אתם מטפלים במצבים כאלה?

הילד צריך טיפול נפשי, צריך עזרה. בכנס הזה אנחנו רוצים שההורים ישימו לב לסימנים מוקדמים יותר ולא יחכו שיהיה איזשהו נזק שמצטבר.

מי מעביר את הסדנה ביום שני?

מנהלת רפואה מונעת במחוז בלה גוטמן, ריקי זלקה אחראית תחום האישה  במחוז ואני שאחראית פה על התחנה.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות