מהפיכת טופס 17 החלה: חברי קופ"ח כללית בפתח תקווה? יש לכם הפנייה ישירה לבילינסון

כללית דיגיטלית: חברי קופ"ח כללית מקבלים את השירות הרפואי ללא צורך בטופס מודפס ותוקף ההפניה הוארך לחצי שנה. ד"ר דנה פלורנטין, מנהלת מרפאת לב העיר- פלינר:"המטופל צריך להתמקד בבריאות שלו, יש לו מספיק דאגות על הראש גם ככה ואנחנו רוצים להקל עליו את החיים"


קופ"ח כללית החלה במהפכה דיגיטלית בה מוותרים על הנייר ומתקדמים בשירות. לאחר פיילוט מוצלח שבמסגרתו עשרות אלפי מטופלים הופנו לטיפולים בביה"ח של כללית ללא צורך בהצגת טופס 17, כללית מרחיבה את השירות: טופס 17 הופך אוטומטי ודיגיטלי ומועבר ישירות מהמרפאה לבית החולים במערכות הממוחשבות, מבלי שהמטופל נדרש להציגו בעת קבלת השירות הרפואי. מרגע קבלת ההפניה במרפאה וקביעת תור באחד מבתי החולים של כללית טופס ההתחייבות, המוכר בשמו הנפוץ 'טופס 17', מועבר ישירות מהמרפאה ובאופן מקוון לבית החולים. כל מה שנותר למטופל הוא לזמן תור לשירות המבוקש. המטופל יהיה פטור מהצורך להצטייד בניירת, איסוף הטופס מהמרפאה ומהצורך לזכור להביאו בעת הביקור בבית החולים. בזכות תהליך האישור והעדכון האוטומטי של בתי החולים של כללית ימנעו גם מצבים בהם שירות רפואי מתעכב בשל היעדר טופס מודפס. בנוסף להתקדמות הדיגיטלית שמאפשרת להגיע לקבלת טיפול ללא הניירות, החל כעת שיפור נוסף ללקוחות כללית- הארכת תוקף ההפניה לחצי שנה במקום שלושה חודשים, כפי שהיה עד כה. החיוב בגין הנפקת ההתחייבות נשאר בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל כללית: "מדי שנה מונפקים בכללית כ- 2 מיליון טופסי 17. במסגרת הצעדים שאנו מקדמים על מנת להקל ולשפר את חווית המטופל אנו משיקים מהלך המשחרר את המטופל מהצורך להצטייד בניירת. כללית הראשונה להוביל מהלך זה, המתאפשר בזכות העובדה שלכללית מערך משותף של 14 בתי חולים ו- 1,500 מרפאות קהילתיות, דבר המאפשר לרתום את היכולות הדיגיטליות ומערכות המחשוב הקיימות לטובת תהליכים המשפרים את הממשקים ותהליכי השירות במעבר בין המרפאה לבית החולים".

כללית דיגיטלית. צילום דוברות כלליתכללית דיגיטלית. צילום דוברות כללית

דוקטור דנה פלורנטין, מומחית ברפואת משפחה, מנהלת מרפאת לב העיר- פלינר, פתח תקווה: טופס 17 זה למעשה טופס התחייבות שכאשר מטופל הולך למרפאת חוץ של בית חולים או למכון של בית חולים הוא למעשה צריך לשלם על הביקור או על הבדיקה, כשמי שמשלם כמובן זה הכללית. הוא מביא את הטופס הזה שמהווה בעצם את התשלום לבדיקה או לטיפול. עד היום המטופל היה עובר תהליך לא פשוט, הוא היה צריך לבוא למרפאה, לקחת את הטופס 17 ואז ללכת איתו ולמסור אותו והחידוש הנפלא הוא שהיום ברגע שהוא מקבל את ההפניה בעצם הטופס 17 מונפק אוטומטית מאחורי הקלעים, הוא בכלל לא מודע לכל התהליך הזה, הוא מקבל הפנייה והולך לבית חולים לרופא או לבדיקה ובעצם כל ההתחייבות נעשית מבלי שהוא צריך ללכת להדפיס ולתת את הנייר, מבחינתו כל התהליך הזה שקוף וזה חוסך לו טרטור. יש לנו בתי חולים רבים בפתח תקווה שאנחנו מתגאים בהם, חמישה בתי חולים: בילינסון, השרון, גהה, שניידר ובית רבקה, כך שהמטופלים בפתח תקווה זוכים ליהנות משירות מאוד מקצועי ורחב בכל התחומים האלה. המטופל צריך להתמקד בבריאות שלו, יש לו מספיק דאגות על הראש גם ככה ואנחנו רוצים להקל עליו את החיים, אנחנו לא רוצים שהוא יתחיל להתעסק בטפסים מיותרים אז המהלך הזה מאפשר לו להתמקד בבדיקה, בטיפול ובייעוץ הרפואי שהוא צריך לעשות מבלי לחשוב על הטפסים והכספים מסביב שלא רלוונטיים בשבילו ברגעים החשובים הללו.

דוקטור דנה פלורנטין. צילום ניוזיםדוקטור דנה פלורנטין. צילום ניוזים

***בשלב הראשון: שירות ההעברה של טופס 17 באופן דיגיטלי ואוטומטי ניתן בהפניות למרפאות החוץ והמכונים בבתי החולים של כללית, ללקוחות הרשומים לשירותי הרשאה לחיוב החשבון (בילינג), שכ-% 70 מהלקוחות רשומים לשירות זה. בחצי השנה הקרובה הוא יורחב לכלל הלקוחות.

***שירות טופס 17 אוטומטי מצטרף למגוון השירותים הדיגיטליים המתקדמים שמציעה כללית ללקוחותיה, בהם: ציפייה און ליין באפליקציה ובאתר כללית בבדיקות מעבדה, חידוש מרשמים קבועים, ציפייה בטופסי 17, שירותי ייעוץ רפואי און-ליין על ידי מומחים ברפואת ילדים, רפואת משפחה ורפואת עור, בדיקות באמצעות מכשיר TYTO  ושיגורן הנתונים הרפואיים און-ליין לרופא, שירות DayTwo החדשני ומתקדם לאיזון רמות הסוכר בדם באמצעות תזונה מותאמת אישית ועוד.

תגובות:
עוד ניוזים בשבילך