"אם אתם צריכים משהו ואתם חברים במכבי, עדיף שלא תנסו אפילו להתקשר למוקד". צילום: גטיאימג'ס"אם אתם צריכים משהו ואתם חברים במכבי, עדיף שלא תנסו אפילו להתקשר למוקד". צילום: גטיאימג'ס

מה קרה לתושב חיפה שנזקק בשישי בערב להפניה דחופה למיון מקופת חולים "מכבי" וקיבל תשובה: "בעיה שלך, לא תקבל"? ועוד עדויות קשות

בזמן שקופת חולים "מכבי" מתהדרת בפרסומיה בהיותה הקופה הכי איכותית ועם מודעות השירות הכי גבוהה, המציאות בשטח קשה עבור לא מעט ממטופליה. קבלו כמה סיפורים – מה קורה כשמבוטח "מכבי" נזקק להפניה דחופה. יש מכבי? כנראה שאין חברים


קופת חולים מכבי משקיע כספים רבים בפרסום שירותיה המתקדמים למבוטחיה, עם הבטחות לשירות, טיפול ודאגה לחולה ברמה הכי גבוהה. אלא שמסתבר שבמקרים רבים הפרסומים רחוקים מאוד מהמציאות שעולה, לא פעם, בבריאותם ורווחתם של מי ממבוטחי הקופה שנזקקים, חלילה לטיפול.

על "חוויית" שירות קשה סיפר איש התקשורת, יבגני זרובינסקי, שביום שישי האחרון הבין לדבריו: "יש מכבי, אין חברים". זרובינסקי נזקק לעזרה ממוקד השירות של מכבי בחיפה, וזה מה שהוא קיבל כפי שהוא מספר:

"שישי האחרון, סובל מכאבי תופת, בהתחלה חושב שאולי נתפס לי הגב, לוקח כדורים נגד כאבים. לקראת הערב, הכאבים מתגברים לרמה שאני בקושי יכול לעמוד. משיחה עם חבר מאחד מארגוני ההצלה ואנשים נוספים, עלה שייתכן ויש לי אבנים בכליות. המליצו לי להתקשר למוקד של מכבי, לבקש הפניה ולנסוע למיון.

מתקשר למוקד של מכבי ובינתיים נוסע למיון.

למעלה מ-50 דקות שאני על הקו וזה לא מספק את מכבי אז כל כמה דקות הם דורשים שאלחץ 2 כדי להמשיך להמתין, כדי שחס וחלילה לא אניח את הטלפון סתם ככה בצד ואנסה לטפל בעצמי בזמן שאני מחכה שהם יתפנו בשבילי. לאחר 50 דקות, עונה לי איזה בחור, שואל 30 שאלות ועד שסיים אותן חשבתי שכבר אצטרך להתקשר לזק"א ולא למכבי.

בתום 30 השאלות (אני כבר בכניסה למיון), אומר לי: 'סע למוקד של מכבי וששם יחליטו', אני אומר לו: 'גבר אני תכף מתעלף מכאבים וזה מה שאתה אומר לי', והוא 'תעשה מה שאתה חושב לנכון, אני לא מביא לך הפניה למיון'. קיצר, ניתקתי לו בפנים כי נותרתי ללא מילים.

במשך 20 השנים האחרונות הייתי אצל רופא של מכבי אולי פעם אחת ובטח שלא ביקשתי הפניות לא למיון ולא למקום אחר. מגיע למיון, עושים לי בדיקות דם, שתן ו-CT ואכן מדובר באבן בכליה. מקבל משככי כאבים ותרופות והרופא מציע לאשפז אותי ללילה למעקב.

קיצר, אם אתם צריכים משהו ואתם חברים במכבי, עדיף שלא תנסו אפילו להתקשר למוקד המעפן שלהם. גם אחרי שתשלמו להם מידי חודש במשך עשרות שנים, בפעם הראשונה שתצטרכו משהו, פשוט ירקו לכם בפנים".

אולי גם זה יעניין אותך

הפוסט זכה למאות רבות של תגובות, חלקם מגולשים זועמים, שסיפרו על עוד חוויות שירות לא נעימות ב"מכבי שירותי בריאות":

 

פליקס: "היה לי אותו דבר, הגשתי בקשה, להחזר, סירבו, הגשתי בקשה לערעור, סירבו, הגשתי בקשה לערעור חריגים, קיבלו. הורידו השתתפות עצמית. ומחדש, בקשה לערעור, בקשה לחריגים, אישרו. צירפתי מסמך של משך שיחה למוקד אחיות מעל שעה ודרשתי שיקשיבו לשיחה עם אחות שניתקה כשחשבה שאני בדרך למיון. הייתי הולך עד בית משפט עם זה. אבל במקרה שלך שהשאירו אותך ללילה שם זה בכלל חוצפה. יחזירו הכל עד השקל האחרון".

איילה: "ממש ככה, גמאני במכבי, כשהייתי בהריון עם דימום בלילה הייתי צריכה להתחנן לקבל הפניה וכל פעם אמרו לי לחכות לבוקר למרות שהסברתי שזה הריון אחרי הפלה… וכמובן עד שענו לי התעלפתי לפחות פעם אחת….".

שירת: "בול מה שעברתי איתם ביום שישי, העיקר המוקד זמין 24/7".

מלי: "צודק !! גם לי קרה מקרה חמור .אבא שלי ז״ל היה חולה בחלת ריאות קשה שמצריכה חמצן 24/7 בכמויות מאוד גדולות . המצב שלו היה ייחודי. כדי להגיע לבדיקה או טיפול הוא נזקק לבלוני חמצן. מכבי הסכימו לתת לנו 2 בלוני חמצן של 5 ליטר שמספיקים בדיוק  לשעה(כל אחד מהם) .. שלא נדבר על זה שצריך היה שני אנשים לתפעל את כל המצב כי מישהו צריך לנייד את אבא שלי בכיסא גלגלים ואחר צריך להחזיק 2 בלוני חמצן. מיותר לציין ששני בלוני חמצן לא מספיקים במיוחד עם הפקקים של היום ונאלצתי להתחנן על חיי אבי לקבל עוד בלון נוסף ולמזלי צדקתי שעשיתי זאת כי כשהגענו לאיכילוב נגמרו 2 בלונים ונזקקנו להתחברות דרך החמצן באיכילוב שזה גם היה דרישה מיוחדת מהם כי עד שלא הרמנו צעקות שהוא בלי חמצן והוא עומד לאבד הכרה אף אחד לא חיבר אותו לחמצן.. מכבי פעם היו טובים היום הם על הפנים!".

אורלי: "תעבור לכללית, כבר מזמן עברתי ואני מרוצה מאוד. מכבי ידועים בשירות המזעזע שלהם (לפחות בפריפרייה, אולי במרכז הם בסדר)".

תגובת קופת חולים "מכבי": "שוחחנו עם המטופל. אכן זמן המתנה ארוך הוא חריג ואנו מתנצלים על כך. האח ניהל את השיחה היטב וביצע את כל הנדרש".

 

תגובות:
עוד ניוזים בשבילך