4 דורות. שלושים שנה ללקסוס. צילום שי גבריאלי4 דורות. שלושים שנה ללקסוס. צילום שי גבריאלי

יפה, צעירה, חכמה, מובילה, נחשקת, אמינה, והחשוב ביותר- אהובה! לקסוס חוגגת שלושים

דורות של איכות: כתבה על הדרך שעברה לקסוס בשלושים שנותיה ועל מפגש מרתק בין דגם ה-LS400 משנת 1989 ודגם ה-LS500 משנת 2019


לכבוד חגיגות השלושים של לקסוס, רכב היוקרה המוביל בעולם כיום, עשו מעשה בחברת לקסוס ישראל והפגישו בין רכבי קצה של המותג הנמצאים בישראל, דגם ה-LS400 משנת 1989 ואת דגם ה-LS500 משנת 2019. ה-LS 400 הוא הדגם הראשון של לקסוס שיוצר בשנת 1989 וזכה לביקורות נלהבות וכך תוך זמן קצר הפך למותג רכבי היוקרה מס' 1 בארצות הברית, הן בסקרי דעת קהל והן בסקרי אמינות, כשהוא עוקף מותגי רכב חזקים ובעלי שם. ה-LS 500, הדור החמישי של ספינת הדגל, הושקה ב 2017 כשגם הפעם עשתה לקסוס קפיצת מדרגה בתעשייה, עם טכנולוגיית ה- Multi Stage Hybrid – היברידי רב שלבי,  מנועים מתקדמים עיצוב חדשני וייחודי, רמת אבזור עשירה במיוחד וירידה לפרטים הקטנים ביותר ההופכים את הרכב ליצירת אמנות טכנולוגית. ה-LS 500 צוידה בחבילת בטיחות מהמתקדמות בעולם ה- LSS + הכוללת מערכות בטיחות פאסיביות אקטיביות וחצי אטונומיות המאפשרות לנהג לשלוט ברכב בכל מצב.

בנוסף נפגשו גם שני דורות של רכבי הספורט המובילים והכה מבוקשים של לקסוס, ה- SC, מכונית ספורט פרימיום בת 15 שנה שנראית כאילו יצאה זה עתה מפס היצור, אותו דגם שיצרה לקסוס בשנות התשעים כמכונית הספורט קופה הראשונה, מאחר ועד לאותה תקופה לא היו קיימות מכוניות קופה בריינג' שלה. הדגם הושק לקהל יעד האמריקאי והושקעו מאמצים וחשיבה רבה בעיצוב החיצוני והפנימי, באיכות החומרים ובגימורים של דגם זה. והלקסוס LC שהוצגה לראשונה בתערוכת דטרויט ב2016, על ידי מנכ"ל טויוטה, אקיו טויודה, שאמר עליה כי היא מכונית שחשובה מאוד למותג מאחר והיא נועדה לתת ביטוי לדרך חדשה של לקסוס המבוססת על שני דברים: תשוקה וייחודיות. ה- LC מתבססת על מכונית הקונספט LF כשצוות של 4,000 מהנדסים, טכנאים ומהנדסים עבד על הפיכת מכונית הקונספט למציאות והעניק לה חווית נהיגה יוצאת דופן, שילוב של עיצוב מרהיב ואגרסיבי, ביצועים יוצאי דופן, מנוע V8 עוצמתי, פלטפורמת GA -L קשוחה, נוחות נסיעה יוצאת דופן, שליטה טובה ואיזון ותגובת הגה חדה הופכים אותה לאחת המכוניות המרהיבות והמוצלחות בעולם רכבי הספורט פרימיום. 

אולי גם זה יעניין אותך
לקסוס LS500. צילום שי גבריאלילקסוס LS500. צילום שי גבריאלי

לקסוס: מלידה לבגרות

בשנת 1983, זימן אייג'י טויודה, מנכ"ל טויוטה מוטורס העולמית דאז, את מנהלי החברה לפגישה חשאית והציג בפניהם את השאלה: "האם ביכולתנו לייצר את רכב היוקרה הטוב ביותר בעולם?", שאלה זו היוותה את יריית הפתיחה לתהליך פיתוח בן שש שנים אשר נשמר תחת מעטה סודיות מוחלט. הפרויקט הסודי זכה לשם F1, כאשר האות F מייצגת את המילה "Flagship" ("ספינת דגל") והספרה 1 את שאיפת המותג להוביל את תחום רכבי היוקרה בעולם. התוצאה של המהלך הייתה הולדתו של המותג לקסוס, שהחזון שלו הוא "The Pursuit of Perfection" ("המרדף אחרי השלמות") הוגשם עם הצגת הדגם הראשון, LS 400, בשנת 1989.

ב- 2006 הגיע המותג לקסוס לישראל, והביא לשוק הישראלי מוצר מעולה ושירות יוצא דופן. רכבי לקסוס מתאפיינים בחדשנות טכנולוגית, עיצוב, נוחות, אמינות ושמירה על ערך, כשהשירות הוא חלק בלתי נפרד מן המוצר- מרכיב חשוב בפילוסופיית החברה וב DNA שלה המוגדר כערך בפני עצמו, להבדיל מאמצעי להגשמת מטרה. מאז ועד היום ממשיך המותג להתפתח ולהתחזק בזכות המחויבות הבלתי מתפשרת של לקסוס ליצירת רכב מעולה, מתן שירות יוצא דופן ונאמנות לערכי היסוד של החברה.

SC, מכונית ספורט פרימיום בת 15 שנה שנראית כאילו יצאה זה עתה מפס הייצור. צילום: שי גבריאליSC, מכונית ספורט פרימיום בת 15 שנה שנראית כאילו יצאה זה עתה מפס הייצור. צילום: שי גבריאלי

טוב שם טוב: אחד השמות הראשונים שהוצעו למותג היה ALEXIS, אך בשל השקת המותג בשנות ה-80 והצלחתה במקביל של הסדרה "שושלת" בארה"ב, עלה החשש ששם המותג יזוהה עם שמה של הכוכבת הראשית המרושעת של הסדרה– לבסוף נבחר השם .LEXUS

שירות אומוטנאשי: בלקסוס מאמינים בשירות כאמונה פשוטה, ישירה ומדויקת, לצפות את צרכי הלקוח ולארח אותו באולמות התצוגה ומרכזי השירות כאורח בביתנו, אומוטנאשי (אומנות האירוח היפני, מתן שירות ללקוחות מכל הלב). כדי לתמוך בחזון זה ומתוך כוונה לגעת בלקוחות ולרגש אותם, בנתה לקסוס מערך שירות המעניק לבעלי הרכב חווית שירות יוצאת דופן.

לקסוס F SPORT

החזון והשאיפה של לקסוס ליצור סטנדרטים חדשים גם בקטגוריה של רכבי ספורט הניעו את צוות התכנון והפיתוח של החברה ליצור דגמי ספורט חדשניים, מופת של דייקנות ואיכות המעניקים חוויית נהיגה יוצאת דופן לצד עיצוב מרגש, נועז ואלגנטי. הנהיגה בדגמי F SPORT מעניקה תחושה ספורטיבית וביצועים מרגשים. חישוקי הסגסוגת הקלה, מערכת המתלים בעלי הכוונון הספורטיבי ופנסי ה-LED הבנויים כראש חץ, מוסיפים מגע של עוצמה ודינמיות לכל נסיעה. עיצוב הפנים החדשני כולל דיפוני אלומיניום בקונסולה המרכזית, מושבי עור בפיתוח מיוחד, דוושות אלומיניום משודרגות ומגני סף המשתלבים בשלמות עם ידית ההילוכים וגלגל ההגה המצופים בעור מחורר ומעניקים תחושה ספורטיבית ויוקרתית.

העיצוב החיצוני בולט בזהות עצמאית ומובהקת המייצגת את התפיסה המתקדמת ביותר בפילוסופיית העיצוב של לקסוס, ה- L-FINESSE. דגמים אלה מתאפיינים בחזית בעלת עוצמה הבנויה מגריל מחורר בתצורת "שעון חול", פגושים ספורטיביים, קימורים אלגנטיים וסמלי ה-F SPORT המובהקים. רכבי לקסוס החדשים מעניקים את היוקרה והאמינות המזוהות עם המותג בשילוב חידושים בעיצוב, חוויית נהיגה ספורטיבית, דינמית ועוצמתית וחדשנות טכנולוגית בכל מכונית, ובאופן רחב יותר – בטכנולוגיה ההיברידית.

מכוניות יוקרה ספורטיביות: כיצרן ששואף להלהיב את הלקוחות ולהעניק להם סגנון חיים מרגש וייחודי, אמונה לקסוס על יצור מכוניות ספורט שתכליתן הנאה צרופה מנהיגה. לשם כך יצא לדרך הפרויקט השאפתני של ה LFA במטרה ליצר מכוניות על ספורטיבית מרגשת שלא נראתה עד כה ועם השלמת הפרויקט ב- 2010, עיתונאי הרכב בעולם יצאו מגידרם לאחר נסיעה במכונית. ג'יימי קלארקסון עיתונאי הרכב המוביל של TOP GEER  אמר: "זוהי מכונית הספורט הטובה ביותר שנהגתי בה עד כה". את המסורת הזו ממשיכות ה RCF האגרסיבית וה-LC500 ה-GT המסוגננת.

הטכנולוגיה ההיברידית

Self Charging Hybrid  של לקסוס היא מכונית המשלבת בצורה מושלמת בין מנוע בנזין למנוע חשמלי Self Charging Hybrid המטעינה עצמה בזמן הנהיגה, ללא טעינה ממקור חיצוני, ללא הסחות דעת, ללא פשרות. בין אם זהו דגם הצ'בק, רכב קרוסאוברSUV,  סדאן או מכונית קופה ספורט עתירת ביצועים, היא מתאימה עצמה לצרכים ולאורח החיים. הודות למומחיות והובלת תחום הרכבים ההיברידים, למעלה מ-1.3 מיליון מכוניות כבר נמכרו בעולם והיד עוד נטויה. לקסוס מביאה את היוקרה ההיברידית להווה.

עשור לפני כולם: לקסוס הייתה הראשונה להשיק מכונית היברידית לשוק היוקרה עוד בשנת 2000, ואילו המתחרים חיכו מעל לעשר שנים עד להשקת מכונית עם הנעה מתקדמת והיברידית.

 

לקסוס UX, הקרוסאובר האורבני החדש, גם בגרסה ההיברידיתלקסוס UX, הקרוסאובר האורבני החדש, גם בגרסה ההיברידית

ה-  SUVs

בשנת 1998 השיקה לקסוס את הRX והמציאה את קטגוריית הקרוסאובר היוקרתית. ה-RX הפכה ללהיט מכירות מידי והיא בעצם הרכב הכי נמכר של לקסוס בכל העולם עם למעלה מ2.2 מיליון רכבים עד היום. הדור הרביעי של ה-RX הושק ב2016 וגם הוא יצר טלטלה בשוק הרכב. העיצוב האגרסיבי והמוחצן, הממדים גדלו, כמו גם רמת האבזור והבטיחות וה-RX מיקמה את עצמה בצמרת המכירות העולמית וגם בישראל.

לקסוס NX ה-SUV היוקרתית שמסובבת ראשים ולא מתפשרת על כלום, הNX החדשה של לקסוס, הוכיחה שאפשר לקחת סממנים עיצוביים שהיו שמורים רק לרכבי ספורט, כמו זוויות חדות, ניפוחים וגרילים עצומים ולעשות רכב SUV נועז ומסובב ראשים ולייצר לא פחות ממהפכה בעולם רכבי היוקרה. בתחילת השנה זכתה הNX למתיחת פנים הכוללת עיצוב חיצוני מעודכן, תא נוסעים משודרג עם מסך מרכזי חדש וגדול יותר, עדכון לכיול המתלים ותוספת של מערכות בטיחות מתקדמותLSS+.

לקסוס ישראל מתחילה כעת בשיווק דגם ה-UX, קרוסאובר אורבני יוקרתי חדש לחלוטין. דגם ה-UX מהווה נקודת ציון חשובה בהתפתחות המותג לקסוס, וירחיב את אחיזתו בשוק הפרימיום עם הכניסה לסגמנט חדש (C SUV PREMIUM). הוא מציע יוקרה, בטיחות וחדשנות בחבילה המשלבת בין אלמנטים עיצוביים נועזים לבין יחידות הנעה חדשות ויעילות במיוחד. שמו מבוסס על הקונספט שהנחה את צוות העיצוב והוא מתאר את ייעודה של המכונית: Urban (אורבני) + X-over (קרוסאובר) = UX.

ה-UX מבוסס על גישה דינמית והוא מתוכנן לספק תחושה של ביצועים אלגנטיים. הוא מהיר וסוחף ועם זאת מתאפיין בנהיגה החלקה של לקסוס. זהו הדגם הראשון של לקסוס המבוסס על פלטפורמת הארכיטקטורה החדשה- Global Architecture Compact) GA-C). מבנה קשיח במיוחד, מרכב כובד נמוך מאוד וכוונון מתלים מעודן מעניקים לדגם זריזות, שליטה ונוחות נהיגה למופת.

ה-UX קיים בשתי גרסאות: UX 250h עם יחידת הנעה היברידית בהטענה עצמית (SELF CHARGING HYBRID) מדור רביעי, הכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים חדש ויעיל בנפח 2 ליטרים שפותח במיוחד לפלטפורמה זו, ו-UX 200 עם מנוע בנזין בנפח 2 ליטרים כמעט זהה, המתאפיין בנצילות תרמית מעולה.

מפגש דורות. שני הדגמים הקלאסיים של לקסוס. ההפרש בין שני הרכבים- עשרים שנה. צילום: שי גבריאלימפגש דורות. שני הדגמים הקלאסיים של לקסוס. ההפרש בין שני הרכבים- עשרים שנה. צילום: שי גבריאלי
מפגש דורות. שני דגמי הספורט פרימיום של לקסוס. ההפרש בין הרכבים- 15 שנה. צילום: שי גבריאלימפגש דורות. שני דגמי הספורט פרימיום של לקסוס. ההפרש בין הרכבים- 15 שנה. צילום: שי גבריאלי

היסודות שמניעים את גלגלי ההצלחה

עיצוב מרגש ופורץ דרך: ההצלחה של דגמי רכב האחרונים ממחישים את הבחירה של לקסוס בכיוון עיצובי נועז וייחודי, שפשוט לא ניתן להתעלם ממנו- לספק חוויית נהיגה ספורטיבית, המתאפיינת בביצועים ברמה הגבוהה ביותר וזאת מבלי להתפשר על שיקולי נוחות, שתמיד היוו חלק חשוב ובלתי נפרד מחוויית הנהיגה של לקסוס.

מגוון דגמים רחב ומתחדש: כל אחד ואחד ממגוון דגמי הרכב של לקסוס חודש ועודכן במהלך השנים האחרונות. במקביל, השכילה לקסוס להציג מספר דגמים חדשים ופורצי דרך, שסייעו לה לחדור לסגמנטים נוספים בשוק רכבי היוקרה, ולהפוך את דגמיה לנחשקים בקרב קהל צרכנים הולך וגדל.

טכנולוגיית הייבריד מנצחת: בכל הנוגע לייצור רכבי יוקרה היברידיים, אין עוררין על כך שלקסוס היא מותג הרכב המוביל בעולם. מאז שנת 2005, עת הציגה לקסוס לראשונה רכב יוקרה היברידי בדמות ה-RX 400h SUV, הקפידה לקסוס להרחיב עוד ועוד את היצע דגמי רכבי היוקרה ההיברידיים עבור לקוחותיה. כיום, ניתן להשיג כמעט כל דגם של לקסוס גם בגרסה היברידית. כאשר מאחוריה למעלה ממיליון דגמים היברידיים שנמכרו ברחבי העולם, הטכנולוגיה ההיברידית של לקסוס מבוקשת יותר מתמיד, על ידי לקוחות המבקשים להמעיט ככל האפשר בזיהום אוויר ובמקביל ליהנות מאיכות ואמינות ללא פשרות, וכמובן, מחוויית הנהיגה האולטימטיבית.

שמירה על איכות הסביבה: הגישה החלוצית של לקסוס בכל הנוגע לטכנולוגיה ההיברידית מעידה על החשיבות שהחברה מייחסת לשמירה על איכות הסביבה. נכון להיום, שניים מתוך שלושה דגמים שלקסוס מוכרת באירופה הם דגמים היברידיים, כאשר במערב אירופה השיעור עומד על 98%(!)

טכנולוגיה חדשנית: ההקשבה לצרכי הלקוחות, שנמצאים בשינוי מתמיד ולא מפסיקים להתפתח, הביאה את לקסוס להטמיע כמות שיא של טכנולוגיות חדישות, הנוגעות לכל המערכות הלוקחות חלק בעיצוב חווית הנהיגה, החל מבטיחות הנהג והנוסעים, וכלה במערכות השמע, המותאמות ומעוצבות באופן ייחודי עבור כל דגם.

בת עשרים כמו חדשה. לקסוס L400. צילום: שי גבריאליבת עשרים כמו חדשה. לקסוס L400. צילום: שי גבריאלי

חתירה לשלמות: ההקפדה חסרת הפשרות של לקסוס על כל פרט ופרט, קטן ככל שיהיה, הפכה זה מכבר לשם דבר בתעשיית הרכב העולמית, והיא ניכרת בכל האספקטים, החל בעיצוב והנדסת האנוש, דרך הטכנולוגיה והביצועים וכלה בחוויית הנהיגה. יום אחר יום, רכב אחר רכב, רמת האיכות של לקסוס, שאין שנייה לה בתעשיית הרכב, נשמרת בזכות בעלי מלאכה שניחנו במיומנויות טכנולוגיות וכישורים אמנותיים, אשר הושחזו במשך עשורים של ניסיון, יצירה וחתירה לשלמות.

חוויית לקוח ייחודית: תפיסת שירות הלקוח של לקסוס נטועה עמוק במסורת היפנית, ושואבת את עקרונותיה מן ה- Omotenashi, אומנות האירוח היפנית. לקסוס מקפידה להציב את הלקוח במרכז הווייתה, להיות קשובה תמיד לצרכיו המשתנים, ולהעניק לכל לקוח יחס אישי, המתבטא בשירות ייחודי המותאם במיוחד לו ולצרכיו המדויקים. גישה זו היא שסייעה ללקסוס לבנות מוניטין גבוה במיוחד בכל הנוגע להקפדה על שביעות רצון הלקוח, שאף זיכה אותה במגוון פרסים בינלאומיים.

חזון: לקסוס לא חדלה "לחשוב קדימה" ולהשקיע בתכנון צופה פני עתיד, מתוך הבנה שהצלחתה העתידית תתבסס על הישגיה ונכסיה הנוכחיים, בשילוב עם המשך פיתוח דגמי רכב בעיצובים מסעירים, הקפדה על איכות חסרת פשרות וכמובן, חוויית נהיגה מנצחת.

אין הרבה חברות רכבי יוקרה שיכולות להתהדר בכל כך הרבה הישגים בתקופה כה קצרה יחסית של פעילות בתעשיית הרכב.

 

לפרטים נוספים באתר לקסוס ישראל

תגובות:
עוד ניוזים בשבילך