עיריית חולון בעתירה לבג"צ בנושא הרכבת הקלה

על שר התחבורה להבהיר מדוע לא תבוטל ההרשאה שנתן לנת"ע להפקיע את מקרקעי העירייה לטובת הרכבת הקלה. כך נכתב בעתירה שהגישה עיריית חולון לבג"ץ. עתירה זו מתווספת לבקשה שהגישה העירייה לבית המשפט המחוזי בשבוע שעבר, להורות לנת"ע להימנע מתפיסת החזקה במקרקעי העירייה


פרויקט הקמת הרכבת הקלה הוא רחב היקף ולו השפעה רבה על התנהלות החיים היום-יומית בעיר, הן בתקופת הקמתו והן בתקופת הפעלתו. מאחר שהקו הירוק של הרכבת הקלה מתוכנן לעבור, בין היתר, ברחובותיה הראשיים של חולון (שד' לוי אשכול, רח' סוקולוב, רח' ברקת ושד' ירושלים), סברה עיריית חולון שנכון לעגן בהסכם את ממשקי העבודה שבין חברת נת"ע, שמופקדת על הקמת הפרויקט, לבין העירייה.

מאחר שנת"ע התנגדה לבקשה זו, סירבה העירייה למסור לה את המקרקעין שבבעלותה, אשר בהם אמורות להתבצע העבודות להקמת הפרויקט, עד לחתימת הסכם כאמור. לאור זאת, פנתה נת"ע לשר התחבורה בבקשה שייתן לה הרשאה להפקיע את המקרקעין, והרשאה שכזו אכן ניתנה לה.

אולי גם זה יעניין אותך

עמדת העירייה לא קיבלה כל ביטוי בהרשאה שנתן השר לנת"ע, שייתכן שכלל לא הובאה לידיעתו, והמשמעות היא, שהפקעת המקרקעין תימנע מהעירייה לקיים את חובותיה כלפי תושביה, כפי שהיא מחויבת בהן לפי הדין ובכלל זה החובה לשמור על בריאות התושבים ובטיחותם במרחב הציבורי, כמו גם על הסדרי התנועה ומעבר הולכי הרגל.

לפיכך, הגישה העירייה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להורות לנת"ע להימנע מתפיסת החזקה במקרקעי העירייה וכן עתירה לבג"צ, במסגרתה ביקשה העירייה כי בית המשפט יורה לשר התחבורה להבהיר מדוע לא תבוטל ההרשאה שנתן הוא לנת"ע להפקיע את מקרקעי העירייה, או לחלופין, מדוע לא יושהה מימושה עד להסדרה בהסכם של מנגנוני העבודה שבין העירייה לנת"ע, שיבטיחו את יכולתה של העירייה למלא חובותיה, במקביל להקמה ולהפעלה של הרכבת הקלה.

ראש העירייה, מוטי ששון, מסר: "האינטרס הציבורי שבקידום הקמתה של הרכבת הקלה, שהוא גם אינטרס העירייה, לא  יכול לבוא על חשבון האינטרסים האחרים עליהם מופקדת העירייה, אלא בשילוב ובאיזון ביניהם".

תגובות:
עוד ניוזים בשבילך