תרבותראשון לציון

מרגש: ספר תורה בן 110 שנים מתימן נתרם למוזיאון ראשון לציון

אלי מימון פועל כל העת לשימור סיפורה המיוחד של שכונת שיבת ציון. חצר ביתו, שבה כלים וחפצים המשמרים את הווי החיים בשכונה, משמשת תחנה חשובה בסיורים "בעקבות עולי תימן" שעורך המוזאון. בנוסף לתרומה מבית הכנסת תרם מימון גם פריטים מבית סבו וסבתו, שושנה ואהרון מימון בהם שופר נדיר של סבא רבא של אלי מימון,  מימון (גפלה) בן צדוק. השופר שהובא גם הוא מתימן עם ראשוני העולים למושבה, עשוי מקרן  של יעל. כל הפריטים הנדירים שהגיעו מתימן, יטופלו וישומרו באופן מקצועי במוזאון ראשון-לציון.

מוזאון ראשון-לציון מודה מאד על התרומה לעמותת בית הכנסת דק"ק שיבת ציון ולאלי מימון העומד בראשה. המוזאון  קורא לציבור שיש ברשותו פריטים היסטוריים הקשורים לראשון-לציון לפנות למוזאון ולתרום אותם למען הדורות הבאים. המוזאון דואג לשמור על הפריטים הנדירים בתנאי שימור על פי המקובל במוזאונים בעולם ופועל בעצת מומחים בינלאומיים בתחום.

במידת הצורך המוזאון אף עורך שימור לפריטים שמצבם רעוע וכמובן מציג אותם בתערוכות נושא שונות. חברת המועצה, ד"ר ענת ליבוביץ ומחזיקת תיק המוזיאונים, אמרה: "מוזיאון ראשון לציון ממלא את שליחותו לאתר, לשמר ולהציג את הפריטים ההיסטוריים הקשורים למושבה ראשון לציון. אני קוראת לתושבים לסייע לנו להגשים שליחות זו ולהיות חלק משימור מורשת ראשון לציון לדורות הבאים".

לפניה בנושא תרומת פריטים: אפרת הברמן, טל': 03-9537021, משרדי המוזאון: 03-9598890, 03-9598890

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות