ראשון לציון

טוב למען האחר: התלמידים הצעירים בראשון לציון מקיימים פעילות משותפת עם עולים חדשים

בבית הספר היסודי "שלמון", בו פועל מרכז הצלח"ה, בהובלת הרכזת נאווה אפלבוים, הביעו התלמידים את רצונם להתנדב ולתרום לקהילה. התלמידים התארחו באגף הקליטה העירוני שם הם פגשו עולים חדשים מחבר העמים הלומדים באולפן.

התלמידים הכינו חמסות מקרמיקה וכתבו ברכות לעולים החדשים עם איחולי התאקלמות מהירה בארצם החדשה. העולים סיפרו על עצמם, בתיווך שפה, מהיכן עלו וכמה זמן הם בארץ, והתלמידים מצדם שיתפו בסיפורים האישיים שלהם. בסיום המפגש נפרדו התלמידים מהעולים והחליטו שמפגש זה יהפוך למסורת.

גם בחטיבת הביניים "רבין", בה פועל מרכז הצלח"ה, הוחלט על פעילות התנדבות: ביוזמת רכזת מרכזההצלח"ה בביה"ס נירית שלום חזן ובשיתוף פעולה עם מתנ"ס רמת אליהו, התקיים מפגש של תלמידי המרכז עם עולים מבוגרים ממוצא אתיופי תושבי השכונה.

התלמידים הכינו קטע נגינה בכינור, קלרינט ותיפוף המשלב מוזיקה ישראלית ואתיופית. העולים המבוגרים שיתפו פעולה, רקדו, מחאו כפיים וחשו התרוממות רוח. מנהלת פרויקט מרכזי הצלח"ה, לריסה סטוניס, מסכמת את הפעילויות המשותפות בהצלחה: "למרות הפערים הבין -דוריים ומחסום השפה נוצרה אוירה של תקשורת טובה, דרך קסם היצירה".

בתוכנית משתתפים תלמידי כיתות ו' ו-ז' ב-17 בתי ספר ברחבי העיר. המרכזים פועלים בבתי הספר כהמשך ליום הלימודים הרגיל, ובמסגרתם מקבלים התלמידים פעילויות העשרה, העצמה ותרפיה בתחומים: יצירה, מוסיקה, ספורט אתגרי, אמנויות לחימה, בעלי חיים, צילום ועוד.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות