רמת גן

תואר יקיר העיר רמת גן יוענק לניצול השואה מרדכי צ'כנובר

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, נכח בהרצאה ונחשף לסיפורו של צ'כנובר. "כבוד גדול לי לשמוע את סיפורו של מרדכי צ'כנובר, ניצול שואה בן 95 שהרגע סיים 40 דקות של הרצאה מעלפת על מה שעבר עליו ועל משפחתו בשואה; על הסיפור הכי נורא בתולדות האנושות שעבר על העם היהודי".
עוד הוסיף: "משנה לשנה נשארים פחות ופחות ניצולי שואה. אותו לפיד של זיכרון השואה צריך לעבור לידיים שלנו. חובה שלנו וגם זכות להיות ולהקשיב לאנשים האלו. אני קורא לכם ללכת לכל אירוע וטקס שמתקיים בימים אלו ולהכיר את האנשים שעברו את מה שמרדכי עבר. זה היסוד שלנו כעם יהודי לעתיד. בכך חברה נמדדת – ביחס שלנו לזיכרון ולשמירה של הזיכרון".
צ'כנובר הודה לראש העירייה ואמר: "אלו שלא זכו להיות איתנו כאן ביקשו – 'אל תשכחו אותנו'. זו חובה לנו לזכור ולהזכיר וזה מה שאני משתדל להמשיך לעשות, כל זמן שיהיה לי הכח ואוכל לעמוד על הרגליים".
בתום המפגש בישר שאמה הכהן לצ'כנובר כי הוא עתיד לקבל את אות יקיר העיר: "בישיבת המועצה הקרובה אבקש מחברי המועצה להכניס מחוץ לסדר היום הכרזה שלך כיקיר העיר רמתגן".
אות ההוקרה יינתן לצ'כנובר על פעילותו הענפה וארוכת השנים בעמותת עמך בפרט ועבור ניצולי השואה והדורות הבאים בפרט.

צילום: באדיבות עיריית רמת גן

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות